Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



mijn sallies (salamanders)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

angie

ik heb net 2 japanse vuurbuiksalamanders(hoops en jojo) en een andere salamander (snappie(heb ik terug gebracht vanwege slecht idee om bij elkaar te zetten). we weten niet welk geslacht... maar is er iets mis met de salamander als hij/zij een hapje uit zijn/haar staart heeft? en er drijvt schuim op het water (ik denk door de mini waterzuiveraar, maar mijn mams wilt het zo graag weten). en een is een beetje vet (hoort het bij een sallie?) ik kan mischien wel wat foto's posten... als ik weet hoe een forum werkt! duss please answere (hoe je het dan ook schrijvt)

bye bye
groeties angie!

bouffonne

Als op antwoord klik, wat ik nu ook heb gedaan.
Zie je beneden bij bijlage een blanko regel
Als je op bladeren klikt opent het automatisch naar jouw computer waar je dan ergens de foto's hebt opgeslagen.
hier klikt je dan en dan komt in die regel b.v img,salamander.jpg te staan.
Let wel op dat de foto niet groter is als 200 kb.
Er is een programmaatje dat foto's kleiner maakt, dat kun je vinden bij de topic foto's en filmpjes plaatsen vinden.

Veel succes

Niels D

Een hap uit de staart hoeft geen problemen op te leveren, maar hou in de gaten dat er geen schimmel op de wond vormt. Dit ziet er wit en pluizig uit. Verder kun je heel veel informatie vinden op dit forum. Succes!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

angie


angie

#4
hier een foto van mijn lieve schattige super salamander!

angie

dit is de bak!

Steven DC

Zitten de 3 salamanders in deze bak, angie?

angie

#7
ja ze zijn echt mini die salamanders.
het zijn kleine mini jonkies
ze zijn echt niet langer dan een potlood!

Kenny

Het is hier geen msn of andere chat-medium Angie, kan je a.u.b. op je taal letten.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

angie

#9
weet ik! wat doe ik dan???? heb ik iets verkeerds gezegt?????
Dit is mijn eerste keer op een forum... ik weet nog niet heel goed hoe het werkt. maar ik zal op mijn taal letten!! sorry.
ik ben pas 10 jaar!!

DannyS

Het geeft helemaal niets, hoor.
We hebben op dit forum afgesproken om 'gewone' taal te gebruiken, geen 'MSN-taal'.

Nog even een tip:
Als je na het posten van een antwoord er nog iets bij wil zetten, dan kan je ook de 'edit' knop gebruiken. Het staat vaak ongeduldig als je 3x achter elkaar post.

angie

#11
oh, oke heel erg bedankt voor de tip. Overigens voordat u denkt dat mijn salamanders groot zijn en in een klein aquarium zitten zal ik de maten even doorgeven: het water is 14 cm hoog (We hebben er een grote steen en een stuk hout in zitten wat boven het wateroppervlakte uitsteekt) de afmeting van het aquarium is 60 x 30 cm. Mijn salamanders zijn 4 cm (lijfje) en dan nog de staart. Ze zitten samen in de bak met 2 monalisa visjes (hele kleine goudvisjes) en 4 guppies. En we voeren ze: meelwormen, levende Artemia & diepvriesblokjes met: watervlooien, rode/witte muggenlarven & daar zit ook Artemia in maar dan dood.

Naar mate ze groter worden kopen wij een grotere aquarium.
We hebben bewust voor kleine visjes gekozen omdat we eerst grotere hadden maar die zaten de salamanders de hele tijd lastig te vallen.


Groetjes: de salamandertjes en mij ;)

p.s mochten jullie mischien nog tips of adviezen hebben dan is dat altijd welkom.

Jeroen.S

Je kan beter bewust kiezen voor geen vissen bij je salamanders. Ze kunnen daar stress van krijgen met alle gevolgen van dien. Je bak maat met inhoud is prima voor drie vuurbuikjes. Je hebt hier niet direct een nieuwe grotere bak voor nodig. Afwisselend voeren is uitstekend. Pas alleen op dat je niet meer voert dan dat ze opkrijgen.

angie

#13
ehh het zijn 2 vuurbuikjes (snappie is weg). maar oke ze zijn niet echt dik hoor we wisselen gewoon af, niet dat we alles in een keer erin gooien.

Jeroen.S

Mixen is nooit een goed plan. Waar heb je de diertjes dan vandaan?