Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



mijn sallies (salamanders)

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

angie

uit een dierenwinkel, maar ze doen wel aardig tegen elkaar, ze zijn alle drie even groot!

Jeroen.S

Ik kan je dit alleen maar afraden. De ene soort heeft andere behoeftes als de ander, wordt groter dan de ander, meer territoriaal dan de ander.. Etc. http://www.caudata.org/cc/articles/Mixing_disasters.shtml

angie

#17
oh dat wist ik niet... fijn dat je dit hebt gemeld, zodra er iets gebeurt zet ik ze uit elkaar!
maar de een (die geen vuurbuikje is) is een watersalamander en hapte maar een keer naar de guppys, maar ja ehh jp vuurbuik en rb salamander staat er niet tussen.

Jeroen.S

Dat maakt niet uit. Sterker nog , waltls kunnen erg groot worden. Orientalissen blijven relatief klein. Dat gaat op ten duur fout aflopen. Je diertjes wordt dan een lekkere snack voor je waltl. Wanneer jouwn waltl een volwassen man gaat worden en zijn paargedrag op de orientalissen gaat uitoefenen. Kan dat ook nog eens goed fout aflopen. Maar goed ik geef alleen het algemeen advies. Je bent natuurlijk vrij in je eigen keuze. :) : http://www.salamanders.nl/salamanderhobby/soorten-a-caresheets/caresheets.html

angie

#19
nou eigenlijk is het een nebulosus plu... gee idee iets met nebulosus ofzoiets ik zit telkens dat briefje te zoeken waar het meisje van de dierenwinkel het had opgeschreven....

bouffonne

Citaat van: angie op oktober 31, 2011, 07:15:34 PM
nou eigenlijk is het een nebulosus plu... gee idee iets met nebulosus ofzoiets ik zit telkens dat briefje te zoeken waar het meisje van de dierenwinkel het had opgeschreven....

Dat is een soort hagedis,maar geen salamander

angie

#21
hu ik snap het niet... ik kan dat briefje niet vinden!!! als ik het nou heb komt alles boven water!! het is een soort ribben salamander ik stuur zo wel even een foto.

Jeroen.S

Nee dat is Pleurodeles nebulosus. Maar daar geld het zelfde voor.

bouffonne

Citaat van: Jeroen S op oktober 31, 2011, 07:26:21 PM
Nee dat is Pleurodeles nebulosus. Maar daar geld het zelfde voor.

Oh ik was naar nebulosus...... aan het zoeken.
Ik schrok al, maar inderdaad ik zou ze al nu uit elkaar halen

Jeroen.S

Jup, beter nu voor dat het kwaad is geschied. Binnen nu en 3 jaar gaat wat op de plaatjes staat : http://www.caudata.org/cc/articles/Mixing_disasters.shtml vast en zeker gebeuren. misschien kun je de pleurodeles nog inruilen voor nog een orientalisje Angie? 3 orientalissen kunnen makkelijk samen in een 60er.

angie

Inderdaad het is pleurodeles nebulosus, als je denkt dat het problemen gaat opleveren breng ik hem/haar morgen terug. ik wil niet dat mijn vuurbuikjes wat overkomt.

Jeroen.S

Een hele goede beslissing. Misschien kan je het diertje nog ruilen. Met vragen ben je altijd van harte welkom op het forum! :)

angie

#27
nou dat is niet mogelijk ze hebben nu alleen nog maar grote chinese vuurbuiken en ik heb de japanse. en die mini visjes doen niks ze zijn er ook een beetje voor als de salamanders heel erg honger krijgen maar ja ik zal snappie vanmiddag terugbrengen.

snappie ik zal je missen :-[ :-[ :-[

er zit schuim in het water wat moet ik doen?

angie

hier volgt een foto.

Niels D

De kans is overigens groot dat je gewoon P.waltl hebt. Ik heb de laatste tijd in diverse dierenzaken waltl als nebulosus zien worden aangeboden.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl