Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



mijn sallies (salamanders)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk

Japanse vuurbuiken kom je eigenlijk nooit tegen in dierenspeciaalzaken. Ze worden al jaren niet meer ingevoerd. De kans is groter dat je een Pachytriton of een Paramesotriton hebt, die verkocht wordt als Japanse vuurbuiken.

Het schuim is niet erg, heb je je grind misschien niet goed uitgespoeld? Dan kan het bijvoorbeeld daar door komen, helemaal als er een pomp in de bak zit.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

angie

Ze hebben alle kenmerken van een japanse vuurbuik. En snappie (de naam van die ik terug ga brengen) is zeker weten wat Jeroen S zei.

joost.v.wijk

Citaat van: angie op november 01, 2011, 02:10:25 PM
Ze hebben alle kenmerken van een japanse vuurbuik. En snappie (de naam van die ik terug ga brengen) is zeker weten wat Jeroen S zei.

Over welke kenmerken heb je het dan?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

angie

glad, geen lepelstaart(zoals ik het noem), ander koppie & helemaal zwart enz. en in de winkel hebben ze ook chinezen en die zijn heeeeeeeeel anders

Jeroen.S

Hebben die chinezen wel een lepelstaart. :)

joost.v.wijk

#35
Ga ook eens googlen op Paramesotriton. Die worden ook vaak als Japanse vuurbuiken verkocht.

Hier heb je wat foto's van 'echte' Japanse vuurbuiksalamanders (Cynops pyrrhogaster):

http://www.salamanders.nl/forum/fotos-en-filmpjes-20/pyrrhogaster-pics/


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

angie

het zijn net(op die streepjes op de rug na) tweelingen!! ene de dierenwinkel heeft het van een echte offieciele fokkerij(ofzoets) en ze zijn daar heel eerlijk ook toen ik snappie terug bracht.

joost.v.wijk

Citaat van: angie op november 01, 2011, 05:12:06 PM
het zijn net(op die streepjes op de rug na) tweelingen!! ene de dierenwinkel heeft het van een echte offieciele fokkerij(ofzoets) en ze zijn daar heel eerlijk ook toen ik snappie terug bracht.

Officiele fokkerijen bestaan niet hoor. Hier hebben ze je al voorgelogen. Met de ribbensalamanders moeten ze wel nakweek hebben, en dus bij een kweker vandaan hebben. Maar dit geld niet voor Aziatische soorten. Dit is nagenoeg allemaal wildvang, wat ze ook zeggen in een winkel.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

angie

ze zijn van een of andere (ik heb het wel over de vuurbuikies he?) bedrijf die het echt zeker weet en fokt ook!

joost.v.wijk

Er zijn veel meer dierenwinkels die dit roepen, ook bij andere amfibieen, maar ook bij reptielen en tropische vis hoor je dit vaak. Het is gewoon een flauwekul-verhaal voor wildvangbeesten. Laat je niet voor de gek houden.
Ik ben benieuwd naar duidelijke foto's van je vuurbuiken. Is het mogelijk om foto's te maken met iets anders dan een webcam?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jari B

Citaat van: joost.v.wijk op november 01, 2011, 05:15:39 PM
Officiele fokkerijen bestaan niet hoor. Hier hebben ze je al voorgelogen. Met de ribbensalamanders moeten ze wel nakweek hebben, en dus bij een kweker vandaan hebben. Maar dit geld niet voor Aziatische soorten. Dit is nagenoeg allemaal wildvang, wat ze ook zeggen in een winkel.

Ik had een paar maanden geleden in een dierenwinkel in Den Bosch gezien dat er wildvang ribbensalamanders werd verkocht.

angie

#41
dat is zielig!!! maar mijne zijn in gevangenschap geboren.
o en ik maak wel een foto.
jep ik heb er een alleen is het niet zo'n fijne camera(ik weet niet hoe ik met mijn camera moet uploden op mijn comp) ze lijken als 2 druppels water op die prrochaster (ofzoiets) onbekende vindplaats

joost.v.wijk

Citaat van: Jari B op november 01, 2011, 10:10:01 PM
Citaat van: joost.v.wijk op november 01, 2011, 05:15:39 PM
Officiele fokkerijen bestaan niet hoor. Hier hebben ze je al voorgelogen. Met de ribbensalamanders moeten ze wel nakweek hebben, en dus bij een kweker vandaan hebben. Maar dit geld niet voor Aziatische soorten. Dit is nagenoeg allemaal wildvang, wat ze ook zeggen in een winkel.

Ik had een paar maanden geleden in een dierenwinkel in Den Bosch gezien dat er wildvang ribbensalamanders werd verkocht.

Hoe zeker ben je ervan dat het wildvang is? Het is tenslotte een beschermde Europese soort.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

Citaat van: angie op november 02, 2011, 04:38:48 AM
dat is zielig!!! maar mijne zijn in gevangenschap geboren.
o en ik maak wel een foto.
jep ik heb er een alleen is het niet zo'n fijne camera(ik weet niet hoe ik met mijn camera moet uploden op mijn comp) ze lijken als 2 druppels water op die prrochaster (ofzoiets) onbekende vindplaats

Als je een foto hebt gemaakt, zet je die op je computer. Daarna verkleinen tot 640 x 480 (kun je bijv. doen met VSO Image Reziser, kun je gratis downloaden, als je die nog niet hebt). Dan kun je het plaatsen op het forum (bij antwoorden, staat onderaan bijlage, daar kun je bladeren, en je foto toevoegen).


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

angie

 ja dat weet ik wel, maar hoe de camera werkt niet