Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



mijn sallies (salamanders)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thibaut Vds

Moeten ze alle 3 weg dan? Volgens dat ik las was het omdat je geen grotere bak kon, dan kan je er toch 1 houden (als je er zo gehecht aan bent) en de andere 2 weg.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

angie

 :D goed ideeeeeeeeeeeeee! maar denk je dat een bak van 60x30x30 groot genoeg is voor een axo van 21 cm? :-\

angie

waarscheinlijk houden we er eentje!  ;D  :D ;D  :D ;D :D ;D

joost.v.wijk

Eentje moet ook nog wel kunnen hoor. :)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Thibaut Vds

Ik heb de mijne ook (alleen) in een bak van 60x30x30 en hoor hem niet klagen, moet wel zeggen dat het niet van de grootste is.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

kevin v dijk

Ik heb er 4 in een 80cm bak en het gaat prima. Ik heb veel schuilplekken in de bak gedaan maar toch gaan ze allen bij elkaar liggen.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

angie

met de kleine lotls gaat het prima, alleen zijn ze wat hebberig naar elkaars pootjes  :o  de grote lotls zijn ook al beter geworden. alleen is er een kleintje met een felrood pootje die hij niet goed kan bewegen... wat moeten we daarmee doen??

Chantall

hallo

ik heb zelf de Chinese variant de hap uit de staart betekent waarschijnlijk dat ze gewoon honger hebben en als ze honger hebben gaan ze aan elkaars staart knabbelen dus eens in de twee drie dagen voeren.
het witte spul in het water kan sperma zijn dat het mannetje in het water doet en dat neemt het vrouwtje op.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Chinese en Japanse vuurbuik salamanders lijken heel erg op elkaar dus het kan ook zijn dat je Chinese hebt.  :)