buitenterrarium Jari

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

decoen

zeer mooi jari!!!!! :o :o de sallie's zullen hun nofal amuzezen

Coen Deurloo

Citaat van: decoen op januari 02, 2009, 09:40:27 AM
zeer mooi jari!!!!! :o :o de sallie's zullen hun nofal amuzezen

decoen, probeer een beetje op de spelling te letten aub ;) Ik neem aan dat je hier 'zich nogal amuseren' bedoeld? Dat ik het niet eens zeker weet zegt al genoeg...

En Jari, dat ziet er echt super uit! Bedankt voor het delen van de foto's.

decoen

Citaat van: Coen Deurloo op januari 02, 2009, 12:10:01 PM
Citaat van: decoen op januari 02, 2009, 09:40:27 AM
zeer mooi jari!!!!! :o :o de sallie's zullen hun nofal amuzezen

decoen, probeer een beetje op de spelling te letten aub ;) Ik neem aan dat je hier 'zich nogal amuseren' bedoeld? Dat ik het niet eens zeker weet zegt al genoeg...

En Jari, dat ziet er echt super uit! Bedankt voor het delen van de foto's.
ik zal er proberen op letten sorry ,ja dat bedoelde ik dus .

Jari B

Eventjes een update: de achterwand van trespar is al klaar.

Jari B

#19
Ik heb veel vordering gemaakt met mijn corsica bak.
Er zijn al plexiglas wanden gezet en er zijn ook al hoeksteuntjes op het trespar en plexiglas geboord.
Want daar komen plaatjes op van plexiglas 8 cm breed, 1 meter lang, 4 mm dik.
Het is duur spul want het kost 50 euro voor een plaat plexiglas van 1mx1mx4mm.
En daar hebben we 12 van die plaatjes uitgezaagd.
En die bevestigen we dan op die steuntjes, zo kunnen mijn corsica's niet ontsnappen.
Hier zijn wat foto's.
Op foto 1 zie je de plexiglas plaatjes.
Op foto 2 zie je hoe ze op die hoeksteuntjes zijn bevestigd.
Op foto 3 zie je de hele bak nadat er hoeksteuntjes erop zijn gemaakt, plexiglas wanden gezet en plexiglas plaatjes op de hoeksteuntjes.
Nadat deze foto werd gemaakt heb ik de bovenstaande dingen nog gemaakt, maar het principe is duidelijk.
Op foto 4 zie je de grote stronken die op de speciekuipen komen waar ze in overwinteren.

Coen Deurloo

Wow, dat ziet er veelbelovend uit Jari, erg netjes, Hou ons op de hoogte!

Kenny

Ziet er goed uit jari, jij mag je 2handen kussen dat je ouders dit toelaten  ;D
Doe zo voort!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Absoluut, ik mag dat écht niet in mijn tuin doen :D

Jari B

#23
De speciekuipen in de grond die gevuld zijn met bladeren, stronkjes en stukken dakpan.


Hier zie je dat ik er grote stronken op heb gelegd, je kunt goed zien dat ik ruimte over heb gehouden zodat ze er makkelijk in en uit kunnen.




Hier zie je de bak tot nu toe, je ziet dat ik tussen de 2 grote stronken kleine stronkjes heb gelegd want zo lijkt het 1 geheel.
Je ziet ook al dat ik er stenen en een kleine varen heb in gezet.






Jari B

#24
En hier is hij af, ik ben er heel erg trots op en had niet verwacht dat hij zo mooi zou worden.
Naar elk commentaar positief of negatief luister ik graag.




DannyS

Ik heb geen ervaring met buitenterraria, maar dek je hem ook nog af met gaas oid? Mocht er eens een kat ofzo inspringen ben je in de aap gelogeerd.

Coen Deurloo

Ziet er geweldig uit!

Er zijn inderdaad vervelende ervaringen met dieren die het terrarium binnendringen. En dan niet zozeer katten, mijn ervaring is dat katten de salamanders wel interessant vinden, maar ze wijselijk met rust laten. Wel moet je oppassen met ratten e.d, deze schijnen hele slachtpartijen aan te kunnen richten.

Jari B

Er komt nog een net overheen.
Ratten heb ik in mijn andere bak nog nooit meegemaakt.
Gaan die ratten niet dood als ze gif binnen krijg van een Salamandra corsica?

Jari B

En de waterbak zie je op de onderste foto waar al dat mos omheen zit.

Chris Schouten

Ziet er goed uit

Van katten hoef je iig niet veel te vrezen. Mijn katten spelen wel met kikkers als ze ze vinden. Maar vaak houden ze op nadat de kikker een soort schijndood reactie laat zien. Dit zou bij salamanders niet anders zijn denk ik.

Ik zou eerder denken aan reigers en andere roofdieren.
Triturus marmoratus - 0.0.5