buitenterrarium Jari

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jari B

Ik heb ze erop gezet ;D.
Kijk maar.

®ob

Jari, ik heb je topic even gesplitst en er een eigen topic van gemaakt, dan krijgt het de aandacht die het verdient..

Over je bak, ziet er goed uit! het lijkt alsof je bak goed ontsnappingsvrij is gemaakt, top!

heb je ook foto's gemaakt doen je de bak gemaakt hebt?

Jari B

Nee dat was ik vergeten.
Maar ik kan het wel uitleggen hoe ik het heb gemaakt.

Jari B

Alle kritiek en plus punten over mijn buitenterrarium zijn welkom.

Chris Schouten

Ik mis een duidelijke overzichtsfoto. Het is allemaal vanuit een hoek en een klein beetje wazig.

Wat ik kan zien ziet er erg mooi uit. Ik ben vooral jaloers op de net constructie. Ik gebruik een houtje touwtje net om de bladeren uit men vijver te houden. Misschien maar ook ooit afbakenen om er salamanders in te kunnen houden.

Alleen op sommige landstukken leek het vijverdoek wat zichtbaar. Misschien iets om te verbeteren.
Triturus marmoratus - 0.0.5

Coen Deurloo

Je buitenterrarium ziet er goed uit, de foto's zijn alleen erg wazig en sommige moeten geroteerd worden. Kun je geen nieuwe foto's maken en deze keer wel scherpstellen? Ik heb liever 3 goede foto's dan 10 wazige.

Jari B

Coen ik zal nog wel een paar foto's nemen.

Jari B

Chris wat versta jij onder een duidelijke overzichtsfoto?

Chris Schouten

Het hele terrarium op 1 foto. Dus dat je de hele omheining kan zien en de inhoud. Kan je de hele indeling in een oogopslag zien.
Triturus marmoratus - 0.0.5

Jari B

Ik ben nu bezig met een buitenterrarium voor mijn Corsica's.
Ik heb alvast een paar foto's genomen.
Je kunt zien dat de bak uit verschillende stukken trespar en alluminium bestaat.
Alle delen zijn aan elkaar gemaakt met moeren en bouten, ik heb op elke bout 2 moeren gezet omdat dat veiliger is.
Er zijn 2 gaten in het terrarium, omdat ik niet de grond in mocht met mijn terrarium mocht ik 2 speciekuipen van 50x50x50 in de grond graven.
Ik ga de ruimte bij de speciekuipen opvullen met cement.
Onderin de kuipen het ik gaten geboord zodat het water er niet in blijft staan, en daar onder heb ik een gat gemaakt zodat het water daarin kan stromen.
In het alluminium zitten gaten waar het water uit kan en het alluminium zijn 2 platen en die zijn prijzig 30 euro per stuk.
De bak zelf gaat op een paar planken van hardhout staan zodat het water onder de bak weg kan.
De wanden ga ik maken net als mijn andere buitenterrarium van trespar en kunstof ruiten, en die zet ik dan weer vast met U profielen.


Jari B

#10
En hier heb ik nog een update van mijn ander buitenterrarium dat ding op foto 2 is om mijn vijver open te houden.

enjoy ;)

DannyS

Echt ongelofelijk mooi, geen andere woorden voor :D

decoen

mooi mooi jari knap werk ga zo door !!!!!!

veel succes


mvg decoen

Robkeulers

Nou jari, dat ziet er goed uit... top!

Heb je misschien ook een foto van de bak aan de buitenkant, daar ben ik best benieuwd naar...

Jari B

#14
Hier zijn de foto's.