Veranderingen Website & Forum

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mark

Ik ben er inderdaad ook blij mee dat het allemaal wat strenger wordt. Ik denk dat het een belangrijke voorwaarde is om dit forum (nog) professioneler te krijgen. Goed werk!

®ob

Misschien gaan we nu wel redelijk off-topic..

Ik waardeer de positieve reacties enorm, maar schroom vooral niet om het ook te melden als je het er niet mee eens bent!

Alleen met feedback van jullie kunnen we deze site laten groeien, in welke richting dan ook... dus Laat het vooral horen als je het ergens wel, of niet mee eens bent

fftzz

Citaat van: Rob Keulers op januari 16, 2008, 08:42:12 PM
Misschien gaan we nu wel redelijk off-topic..

Ik waardeer de positieve reacties enorm, maar schroom vooral niet om het ook te melden als je het er niet mee eens bent!

Alleen met feedback van jullie kunnen we deze site laten groeien, in welke richting dan ook... dus Laat het vooral horen als je het ergens wel, of niet mee eens bent

Beste Rob,
Ik ben het met het grootste gedeelte met jullie eens.
Er is een maar: In de Algemene Regels staat niets over spel fouten of het verwijderen van een post met spelfouten, het gaat allen over relevantie met betrekking op Caudata.
Misschien handig om deze nieuwe regel daar toe te voegen.
Ik zag ook een post over "serieuze hobbyisten en kenners " die niet meedoen aan het forum omdat het "niveau" te laag zou zijn, persoonlijk vind ik dit gezeur, een echte kenner laat zich niet afschrikken door het niveau maar doet actief mee om dit niveau te verhogen.
Ik denk dat hier geldt: beter een vogel in de hand als tien in de lucht.
Verder, ik vind dit een top forum waar ik veel informatie vandaan haal en zonder spelfouten alleen maar beter.  :)

Groeten
Ronald

Coen Deurloo

Ik zal de regels binnenkort even updaten, goed punt.

En ik snap dat je het gezeur vind, zo komt het ook over op het eerste gezicht. Het punt is echter dat (meer dan eens) de kwaliteit van de spelling hand in hand gaat met de kwaliteit van de inhoud. Je wil niet weten wat voor berichten wij soms moeten verwijderen. Het is een beetje kip en ei verhaal...inderdaad zouden de kenners allemaal actief mee moeten doen op het forum, en dan zou het ook leuker voor iedereen zijn. Maar dit is nu eenmaal niet het geval, dus moeten we ervoor zorgen dat het voor iedereen een prettige en uitnodigende plaats is.

kevin

Aha dan heb ik niks gezegd.
Ik denk vertel het alleen even mochten jullie hier bijvoorbeeld niet op letten. Vandaar.

Sergé Bogaerts

Ik laat me als gevorderde niet afschrikken, maar het is wel zo dat er voor mij slechts weinig nieuws te vinden is. Het kost mij dus meer tijd dan het me aan bruikbare informatie oplevert. Daarnaast vind ik achter de pc zitten ook niet altijd even leuk. Maar goed, ik hoop dat mensen verder worden geholpen.

Wat ik wel betreur is dat sommige forumbezoekers het kennelijk vooral makkelijker vinden om een vraag te stellen dan om een boek of artikel te lezen of eens door de oude berichten te bladeren. Daardoor lees ik discussies die ik soms al vaker heb gezien en dat irriteert mij soms. Ook sms- of msn - taal irriteert mij mateloos. Ik weet dat het huidige onderwijs slecht is, maar enige taalvaardigheid mag je wel beheersen.

Maar ja, ik hou al meer dan 25 jaar salamanders en toch leer ik af en toe weer wat! Vooral over nieuwe technieken en voedseldieren valt nog veel te leren!


alibombali

Ik heb in het verleden al eens voorgesteld om een spellingscontrole in systeem te integreren...
misschien een optie, Coen???

Coen Deurloo

Citaat van: Alex Kenter op januari 17, 2008, 02:43:32 PM
Ik heb in het verleden al eens voorgesteld om een spellingscontrole in systeem te integreren...
misschien een optie, Coen???

Hier kwam Ronald ook mee aanzetten, zeker een goed idee. Al is het natuurlijk erg sneu dat dit soort maatregelen genomen moeten worden.

fftzz

Citaat van: Coen Deurloo op januari 17, 2008, 02:53:09 PM
Citaat van: Alex Kenter op januari 17, 2008, 02:43:32 PM
Ik heb in het verleden al eens voorgesteld om een spellingscontrole in systeem te integreren...
misschien een optie, Coen???

Hier kwam Ronald ook mee aanzetten, zeker een goed idee. Al is het natuurlijk erg sneu dat dit soort maatregelen genomen moeten worden.

Beste Alex,

Er bestaat een spellingcontrole in de Google toolbar:
http://www.google.com/support/toolbar/bin/static.py?page=features.html&hl=nl
Die kan je zelf instaleren, dan hoeft Coen niet de hete kastanjes voor ons uit het vuur te halen  :D

Coen, je hebt gelijk, het zou niet nodig hoeven zijn maar het maakt dit forum wel veel toegankelijker voor forum leden die niet zo zeker zijn van hun spelling.

Groeten
Ronald

alibombali

Hoi Ronald...de toolbar is bekend en ik weet nog wel 4-5 opties voor een spellingscontrole, waar het hier om gaat is om de site met forum te optimaliseren..vandaar ''Veranderingen Website & Forum'' ik ken andere Engels talige forums waar zo'n spellingscontrole is geïntegreerd en dat is wel zo makkelijk.

Coen Deurloo

Kleine update voor de forumnavigatie:

Bij lange topics zet hij er 'Vorige'  en 'Volgende'  bij

voorbeeld:

Vorige 1 2 3 [4] 5 Volgende

[1] 2 3 4 5 Volgende

Vorige 1 2 3 4 [5]

Coen Deurloo

Update Polls:

De tijd tussen het uitbrengen van stemmen door dezelfde persoon in de poll is verhoogd. Een eerlijke poll dwarsbomen door om de zoveel tijd op hetzelfde item te stemmen is nu niet meer mogelijk.

Coen Deurloo

Update frontpage;

Nieuwe inleidende tekst geschreven op de frontpage

Coen Deurloo

Update forum:

Het is weer mogelijk om foto's op het forum te plaatsen.

We vragen echter met klem de foto's op een externe site te plaatsen, aangezien onze server behoorlijk vol begint te raken. Een goede aanbieder van het gratis plaatsen van foto's is de site Flickr. Daar kun je een account aanmaken, foto's voor op het forum uploaden en vervolgens naar deze foto's linken op het forum.

DannyS

Vraagje: Wat is er aan de hand met de verbetering van de spellingsfouten?