Veranderingen Website & Forum

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Gefixed. heeft iemand het "Snel beantwoorden" systeempje al geprobeerd en vinden jullie dit handig?

Saskia: Ik begrijp wat je bedoelt. Een rating per topic lijkt mij inderdaad ook een beter plan. Ik maak er wel een poll over.

Coen Deurloo

Verandering Forum (Chat):

Chatgedeelte is toegevoegd op de site en is via het menu bovenaan het forum te bereiken.

Ook is het mogelijk om onderaan het forum te zien wie er in de chatroom is.

alibombali

Is het misschien niet handig als er een spellingscontrole-optie komt voor de berichten?

fftzz

Citaat van: Alex Kenter op november 26, 2007, 11:00:38 AM
Is het misschien niet handig als er een spellingscontrole-optie komt voor de berichten?

Kijk hier eens naar : https://addons.mozilla.org/nl/firefox/browse/type:3

erg handig  8)

Groeten Ronald

Coen Deurloo

Youtube functionaliteit:

Het is nu mogelijk om youtube filmpjes direct weer te geven op het forum. Dit doe je door de link naar het youtube filmpje te kopieren, te plakken in een nieuw bericht, deze te selecteren en op het youtube knopje te klikken (boven de smilies). Voor de meer geavanceerde gebruiker is er naast het normale youtube knopje, ook een youtube playlist knopje, waarmee je hele playlists in 1 speler op het forum kan plaatsen.

Zie onderstaande screenshot voor verduidelijking.

®ob

Luitjes,

Vanaf nu zal er wat strenger gelet worden op taalfouten. Een klein taalfoutje is geen probleem, maar om het voor iedereen leesbaar te houden en het niveau van de site te bewaken worden posts of replies die bolstaan van de spelfouten verwijderd. Ook posts in halve MSN-taal zijn geen toegevoegde waarde voor dit forum, ongeacht de inhoud.

Begrijp me niet verkeerd, als er een keer een klein d/t foutje of iets dergelijks staat, no problem, maar ik lees steeds meer berichten die ik 3 keer moet doorlezen voordat ik de inhoud volledig begrijp en dat kan niet de bedoeling zijn!

Even opletten dus voordat je op 'verzenden' drukt.

Coen Deurloo

Ik wil hier even aan toevoegen dat er een hoop mensen zijn die dit forum alleen lezen, en niet posten. Wij worden regelmatig gemaild door serieuze hobbyisten en kenners, die zich soms enorm storen aan het niveau. Dit weerhoud ze ervan om actief mee te doen op het forum.

Dus...gewoon even op letten, kleine moeite! Mijn spelling zal ook niet altijd perfect zijn, maar er is een verschil tussen een spellingsfoutje af en toe en het dwangmatig gebruik van "MSN-taal" om je berichtje 'op te leuken'. Iets wat hier totaal misplaatst is, we willen dit een serieus forum houden.

kevin

Dit is nu alleen een vraag en niet verkeerd bedoeld.
Maar wat nou als er dyslectische mensen op het forum zitten of eventueel kinderen die de woordenschat nog niet helemaal kennen. Dan word straks hun berichten continu verwijdert omdat ze het misschien niet eens kunnen en toch misschien met serieuze vragen zitten. Hoe lossen jullie dit dan op. Want het lijkt mij lullig als hun berichten dan verwijdert worden.

Snap wel waarom jullie dit willen doen.

®ob

Kevin,

er is een verschil tussen dyslexie en msn-taal of andere rare taalconstructies. Dit kun je ook duidelijk lezen in het soort fouten dat wordt gemaakt. Zoals we al zeiden, alleen vermijdbare taalfouten worden aangepakt, als iemand problemen met de taal heeft is dit meteen duidelijk te zien en hierop zal ook niet ingegrepen worden, hooguit aangepast..

Wat betreft jonge mensen, ook dat is geen probleem. Hele jonge mensen schrijven vaak met simpele woorden, maar dat maakt het niet minder begrijpelijk voor andere mensen, dus ook dit is geen reden tot verwijdering van de berichten natuurlijk.

We doen het voor de duidelijkheid, niet om mensen te pesten, dank voor je/jullie begrip

Wouter

CiteerWant het lijkt mij lullig als hun berichten dan verwijdert worden

Ik neem aan dat met de vorige commentaren hier niet alleen spelling maar ook taalgebruik mee bedoeld wordt...

Ik denk dat we Coen en Rob dankbaar mogen zijn voor het soms verduidelijken van posts, ik weet uit eigen ervaring van het forum van Harry's Salamanderweb dat daar toch wel wat tijd in gaat zitten. Misschien ga ik nu wat te diep op de feiten in, maar als ik zie dat een recent euthanasietopic over axolotls met een niet zo goed gespelde titel meer dan 1200 keer bekeken is vraag ik me toch af wat al die lezers denken...

®ob

Thanks Wouter, support voor onze inzet is fijn om te horen natuurlijk!

maar om het even te verduidelijken, dit werd online geplaatst vandaag:

"Mijn P.Waltls waren ook maar 12-14 cm grot toen ze eiren legden.
Het zou dus goed kunnen dat er een  legsel aankomt."

dit soort berichten gaan de prullenbak in vanaf nu...

driessens rudi

Voorwa Rop, skreiven wij dan zoo slekt!  ;D ;D ;D Dit is natuurlijk een grapje en mag je van mij inderdaad onmiddellijk weggooien.

Joey Immers

Hallo.

Ja in die zin kan ik het wel begrijpen en geef ik je ook wel gelijk om ze weg te gooien.

Het kan natuurlijk niet als er gasten komen en dan even een kijkje nemen voordat ze zich aanmelden, en dan zien ze zulke spel fouten. ik wil niet zeggen dat ik super tik, maar inderdaad let er even op.

Groetjes Joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

petro pees

Citaat van: Kevin Immers op januari 16, 2008, 02:36:54 PM

of eventueel kinderen die de woordenschat nog niet helemaal kennen. Dan word straks hun berichten continu verwijdert omdat ze het misschien niet eens kunnen en toch misschien met serieuze vragen zitten. Hoe lossen jullie dit dan op. Want het lijkt mij lullig als hun berichten dan verwijdert worden.

Snap wel waarom jullie dit willen doen.

Ik wou in eerste instantie alleen eventueel kinderen alleen laten staan,maar dan is er geen enkel verband meer met het geschrevene.
De kinderen zul je niet gauw op deze site zien en zo er enkele op de site zijn,is daar geen van onder de tien.
Waarom ik dit zo duidelijk schrijf!?
Mijn zoon wordt a.s. Zondag acht en als er iets is wat hij goed kan,dan is dat wel tamelijk foutloos soms zeer complexe zinnen op de computer plaatsen.En dan ook nog met een snelheid waar je versteld van staat.
En met hem voor meer dan 90 procent zijn leeftijdgenootjes ook.
Dan mag je er toch wel rekening mee houden dat,dat nog beter is als ze tien jaar of ouder zijn.

Er kunnen veel dingen zijn waar ik het niet mee eens ben,maar één ding mag zeker wel herhaald worden:
We mogen blij wezen met Coen en Rob(en dan wel met hetgeen ze doen :D),want het werk wat zij verzetten,  kan alleen ten goede komen aan deze site,(Amen. ;D)
Tylototriton Shanjing

®ob

Halleluja, praise the lord!!!  ;D  ;D  ;D

ff serieus.. Thanks Petro, het wordt gewaardeerd...