Inheemse soorten op marktplaats

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Precies, dat denk ik dus ook, wie heeft (naast ons) nou over salamanders?

kevin

Ik zou er maar niet te makkelijk over denken ook salamanders zullen zwaar aan bod komen.
Jullie hebben het wel over laoensis en kaiseri maar er zijn echt veel meer salamanders die veel geld waard zijn. En er zijn echt heel veel mensen buiten deze vereniging om die salamanders houden of die ze wel kennen. Noem nu maar Andrias deze was voordat die bij Blijdorp zaten ook in Particuliere bezit. Kijk hoe duur Necturus maculosus is er zijn veel meer prijzige salamanders vergeet dat niet.

Daarbij als je buurvrouw van de hobby afweet en ze belt de AID omdat ze zegt ja ik heb iets rond zien kruipen hier heb je vaak diezelfde week nog de AID voor je deur staan ;)

Misschien heb ik zo wat info kunnen geven.

Coen Deurloo

Heb je de AID over de vloer gehad Kevin?

kevin

Ikzelf gelukkig niet kennissen wel. Bij de een dierenzaak toendertijd ook en er is nog een volle discussie hierover aan de gang op R-F waar ze over de vloer geweest zijn ;)

®ob

#19
geen enkele reactie.. triest...

Het is trouwens alpestris inderdaad... De inheemse alpenwatersalamander...
Maar ja, wat wil je er tegen beginnen? wie heeft tips?

Voor degene die het ook eens wil proberen, het telefoonnummer van de AID staat op www.aid.nl

Sergé Bogaerts


Sergé Bogaerts

De lijnen kunnen korter: voortaan als je zoiets ziet: meteen de link per mail doorsturen aan:
aid-groendeskATminlnv.nl
dan komt het meteen bij de juiste personen terecht die het vervolgens onderzoeken. Ik heb er hier ook bijgezet dat de persoon weliswaar de verkeerde naam gebruikt maar de foto eenduidig alpenwatersalamander betreft. Je kunt natuurlijk ook de persoon zelf bellen, maar dat moet de AID maar doen!


Coen Deurloo


Coen Deurloo

Het is sowieso triest gesteld met de aanbiedingen op marktplaats...salamanders samen met vissen...goudvissen gevraagd voor in een vijver met salamanders...'tropische' A. tigrinum en maculatum...

Ik heb maar wat mailtjes gestuurd naar de eigenaren.

Sergé Bogaerts


Coen Deurloo

De advertentie staat er 2 keer op, ik bood 20 (beetje naïef...), Hugo overbood me met 25 en nu jij op de 2e advertentie 50! Ik maak geen kans, had ik de link maar niet geplaatst  :D

alibombali

#26
Wie bied er nou 50 euro op een tijger mannetje en een uitgemergelde marculatum?
Ik sprak eergisteren overigens een klant in spe, die beweerde een ontheffing te hebben gekregen van de douane voor de vulgaris????

®ob

het gaat over een andere advertentie alex, van een replica van een uitgestorven dier.

Sergé Bogaerts

Hoi Coen,

Je mag hem wel een keer komen bekijken, anders neem ik hem wel als mascotte mee naar de landdag  ;-)

Alex: Ik zou never nooit niet geld geven voor een van die lelijke grote ambystoma's, maar ja, over smaak valt niet te twisten....

PATMAN

ik zag op marktplaats een advertentie staan van iemand die "roodborst" salamanders aanbood.. even gemaild met diegene en kwam erachter dat hij ze zelf in de vijver gekweekt had (zei diegene)

k heb deze persoon even uitgelegd hoe het zit etc.. de advertentie is zojuist verwijderd :)