Inheemse soorten op marktplaats

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Nu weer: inheemse salamanders op marktplaats

Citeerhoi mensen ik heb hier baby salmanders de soorten die ik op dit moment heb dat zijn zandsalamders die leven op het drogen en ik heb kamsalmanders maar die krijgen pas een kam als ze groter zijn en ik heb gewoon watersalamanders ze zijn ongveer 3 tot 4 centimeter groot ze hebben een mooie kleur de zandsalmanders zijn lichtbruin en donkerbruin met een lichte streep op een rug de kam salander is donker van kleur met zwarten stippen en de watersalmander is gewoon bruin met een licht kleurtje je moet maar zeggen welke je wilt en hoeveel je mag op ze bieden maar wel een redelijk bod er komen binnenkort misschien nog meer me email is grinco@hotmail.com ik heb 3 foto`s van internet foto 1 is de zand salamander foto 2 de kam salamander en foto 3 de water salamander

Ik zou zeggen, druk allemaal op de "In strijd met de regels" link zodat deze mensen gestopt kunnen worden.

Hugo

Op beide advertenties van deze persoon gedaan!!

Qwertu

Citaat van: Hugo op september 07, 2007, 05:10:57 PM
Op beide advertenties van deze persoon gedaan!!


ja, ik ook. Jammer dat je er geen reden bij kunt geven, want misschien is de salamander kennis van de beheerders van marktplaats niet geweldig goed en zien ze niet in wat er aan deze advertentie fout is ;)

petro pees

Op beidde advertenties!Ik ben van mening dat mensen moeten doen wat
ze niet laten kunnen,maar dit gaat mij zelfs te ver.
Petro
Tylototriton Shanjing

PeterZ


rob

Ik heb hier een paar werken geleden al contact over opgenomen met marktplaats. Na lang doorzoeken op de site vind je een emailadres om klachten en feedback te sturen.

Ik zou binnen 3 werkdagen een telefonische/emailreactie krijgen vertelde me een automatisch teruggestuurd berichtje (dus het mailtje was aangekomen).

Een week later kreeg ik een mail van een onderzoeksbureau dat in opdracht van marktplaats moest onderzoeken of je als klant goed genoeg geholpen werd door marktplaats. Ik kreeg letterlijk de vraag, was de terugkoppeling van marktplaats een bevredigend antwoord op uw vraag?

Jammer was alleen dat marktplaats nooit gereageerd heeft. Alleen het automatische mailtje, en het onderzoeksbureau, maar geen inhoudelijke reactie van marktplaats..

Ook de advertentie die ik met naam en toenaam genoemd had, met zelfs het advertentienummer en alles erbij staan nog steeds online...

Dit even ter info.



Als de officiele nederlandse naam wordt gebruikt, (alpenwatersalamander etc.) en je klikt op "in strijd met de regels" is het er normaal gesproken na een dag of 2 vanaf. Het is dus logisch dat deze verkoper zo'n typische namen gebruikt, hij weet dat marktplaats hem er nu niet afgooit.

Trouwens, een week of 3 geleden heb ik deze verkoper gemaild met de vraag of hij me kon verduidelijken welke soorten het waren die hij aanbood, ik stelde me op als potentiële koper, maar hier heeft hij naar mij ook nooit meer op gereageerd..... jammer!

Dit allemaal even ter info

Roy van Grunsven

Is het doorgeven aan de AID niet een betere methode? Heeft iemand dat al gedaan?

rob

Nope, nog niet gedaan!.... goede tip, ik zal zo even actie ondernemen

rob

Ik heb de verkoopster vorige week gemaild, geen reactie.

Roy gaf de tip om het bij de AID te melden, dank hiervoor. Deze actie heb ik net ondernomen. Ik hou jullie op de hoogte!

Sergé Bogaerts

Inderdaad als je dit soort zaken ziet; tip de AID maar. Dan zien ze tenminste dat er ook liefhebbers zijn die de wet wel serieus nemen en niet in verband willen worden gebracht met dit soort praktijken. Helaas zijn het vaak jongelui die nergens vanaf weten, maar het is beter dat die de politie (milieupolitie kan ook getipt worden) of de AID op de vloer krijgen, want via marktplaats duurt het veel te lang voor er actie wordt ondernomen. Het feit dat er gesproken wordt voer zandsalamanders laat al weten dat het kennisniveau erg laag is...(hopelijk zijn het geen zandhagedissen want die zijn ook verboden).


rob

Sergé,

ik denk juist het tegenovergestelde... De adverteerder staat al erg lang op marktplaats, en is na vaak "tippen" van mij en anderen offline gehaald. Nu is hij/zij er weer, maar gebruikt nu andere benamingen. Ik denk dat het voor marktplaats nu veel lastiger is om de advertentie te verwijderen is omdat het niet precies duidelijk over welke soorten het gaat.

Mij bekruipt het gevoel dat deze vaagheid bewust gecreëerd is


Sergé Bogaerts

Hoi Rob,

dan dus des te beter dat de AID er achteraan gaat. Marktplaats kan het IP adres geven en deze hotmailer opspeuren. Dit soort overtreders zijn de lui die onze hobby te schande maken en de politiek alle argumenten geven om terrariumhouden te verbieden. We zullen zelf mensen moeten aanspreken en als ze niet willen, dan maar aangeven. Meld misdaad anonime kan ook nog trouwens...http://www.meldmisdaadanoniem.nl want dit is overtreding van de Flora- en faunawet.

Overigens...er zijn ook nog steeds mensen die soms vergeten om naar overdrachtspapieren te vragen als het gaat om Europese diersoorten, zorg dat je altijd kunt aantonen waar je dieren vandaan komen, met bewijzen. Ook als je dieren in de winkel koopt; laat ze op de bon de naam er op zetten en de datum!







rob

een aantal dagen later, advertenties nog online op marktplaats.

Ook van de AID, net als van marktplaats, geen enkele reactie..

Hugo

Met een beetje geluk wordt het dit soort mensen in de toekomst een stukje moeilijker gemaakt!
Het speelt blijkbaar wel in de politiek!
http://www.nu.nl/news/1234544/11/Verburg_wil_geen_onderzoek_handel_in_beschermde_soorten.html

rob

Klopt, ik zag het bericht net ook Hugo.. .


Maar het zal hier eerderom slangen/apen/roofdieren en dat soort spul gaan. Dieren van grote economische waarde... ER zijn eigenlijk in de salamanderwereld alleen de Laoensis en de Kaiseri die echt veel geld waard zijn, verder is het maar wat tientjeswerk..

Ik kan me eerder voorstellen dat ze bij de pijlgifkikker-hoek gaan controleren dan bij de salamanders als we het dan toch over amfibieën hebben..

R