Inheemse soorten op marktplaats

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marielle

Het is al een tijdje geleden dat hier op is gereageerd maar toch wil ik nog even wat toevoegen.

Ik ben student diermanagment in Leeuwarden en heb lessen gevolgd over Recht. Nu las ik dit topic door over marktplaats en moest direct terug denken aan 1 van de lessen die wij hebben gevolg. Nu wil ik jullie toch echt even de volgende cijfers meedelen (gekeken over alle dieren op marktplaats):

in 14 dagen tijd worden er:
- 26.904 diergerealteerde advertenties geplaats
- hierin worden 86.000 dieren aangeboden
- hiervan 16.000 dieren pups
- de economische waarde is RUIM 9 MILJOEN EURO!!!
- het aantal dieren bestaat uit ruim 900 soorten
- Reptielen en amfibien hebben hier een aandeel van 10% in.

- Marktplaats is VOOR het plaatsen van advertenties met dieren
- Ze zeggen dat ze impuls aankopen niet stimuleren
- Ze weten NIET of ze voldoende letten op de wetgeving (dit controleerd de AID namelijk voor hun)

En!!!! Marktplaats zegt dat ze er voldoende aan doen om handel in illegale dieren tegen te gaan. Volgens hun is het plaatsen van het knopje "in strijd met de regels" voldoende om deze handel tegen te gaan!

GEKKEN ZIJN HET! Handel in illegale dieren is een misdrijf (boek: teksten en wetgeving dierenwelzijn, onderdeel flora en fauna wet). Misdrijven kunnen bestraft worden met gevangenisstraffen. Personen die worden gepakt op deze handel moeten alle kosten terug betalen EN(!) moeten voor de rechter verschijnen!!!

Marielle

Marktplaats is de grootste aanbieder van dieren, deze neemt 84% van alle advertenties voor zijn rekening. Verder is er onderzoek gedaan op speurders.nl, 2dehands.nl en ga zo maar door, maar deze hadden beduidend minder advertenties met dieren.

Coen Deurloo

Erg interessante cijfers Marielle, bedankt voor het plaatsen ervan. Het gaat er in dit geval om dat de 'grote vissen' aangepakt worden, en Marktplaats is vanzelfsprekend de grootste.


Coen Deurloo

Ondertussen al verwijderd! Hopelijk omdat er een stokje voor is gestoken :)

Kenny

#50
 ;) meer dan waarschijnlijk
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

#51
Geen inheemse soort, maar toch iets dat je moet zien. In volgende advertentie worden paramesotriton aangeboden. Kijk naar de 3de 4de foto en zie hoe de beestjes eraan toe zijn!!
http://nl.kapaza.be/belgie/alles-weg-aan-spotprijs-50152127.htm

Coen Deurloo

Dat ziet er toch wel heel erbarmelijk uit...eng gezicht gewoon.

DannyS

Weer even een schopje omhoog.

Mijn verstand van kikkers is nogal slecht, maar volgens mij is dit een poelkikker.

Kan iemand het bevestigen/ontkrachten?

KLIK

Kenny

Of het P.lessonae is, vind ik moeilijk te zeggen zo. Maar dat ze uit het groene kikkercomplex komen en dus illegaal zijn...dat lijkt me wel  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Niels D

Ik lees dit topic nu pas, maar ik had de advertentie ook al gezien toen ik zelf mijn waltl's erop zette. Ik gok idd poelkikkers of bastaards, maar sowieso uit 't complex. Wel mooie beesies....
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

MartinS

Het vervelende is dat ik hier al een aantal malen melding van heb gemaakt bij Marktplaats. Maar ze ondernemen helemaal niks. De in strijd met de regels mogelijkheid en marktplaats rechtstreeks mailen heeft dus helemaal geen zin. Ze nemen ook niet de moeite enige uitleg hierop te geven. Wat dat betreft interesseert het Markplaats geen moer, de advertentie verwijderen en iets op basis van IP blokkeren zou toch mogelijk moeten zijn.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

Misschien iets voor de dierenpolitie?! Oh wacht, even aan Kimmy vragen.  ;D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

ANDRÉ-ARTHUR

#58
Heeft iemand van jullie gehoord over een hybride T.dobrogicus/T.cristatus..ik had het erover met een dierenwinkeleigenaar in Dordrecht die mijn nakweek ribbensalamanders altijd afneemt..hij zag bij mij thuis T.dobrogicus en was geinteresseerd om die ook in zijn winkel aan te bieden..totdat een collega van hem hem waarschuwde dat er hybride(dobrogicus/cristatus) in omloop zouden zijn??En dat hij daar problemen mee zou kunnen krijgen want het is moeilijk aan te tonen dat een dier geen kruising zou zijn..
Zie dit artikel volgens mij is het dier op de foto een T.cristatus .
http://dieren.marktplaats.nl/reptielen-en-amfibieen/518402261-diverse-triturus-dobrogicus-kam-salamanders.html?return=eJwtjNEKgzAMRf9F0Ee1cxusUkT%2FJNgOi20NTWRjY%2F%2B%2ByPZ077k5BLTSb6%2FbnrS6nnVBDvK89Asz6qZZN3SpjpBXxgDAVKfQ%2FJQaFxyewajKkuGt7Maym4KS7G4Xqdb%2FJ5Z8eZRKd0sC4kx4rK2UKIcx7dFlPwuuD0GCABGSdVn0aaPj06lC3E1bMRlV9J8v8NI5WA%3D%3D&df=1&fta=eNptkEtuwzAMRO%2BiRdb6WD8KvkKvEFC%2F1qidGJGTGA1y94pGl9XqiRzOAINg4dXAAbvf5vMD58ZC%2Fw7A9nkUp9zG7QphFqC8DnnquMHPtIZWcwMR1g14WFa43Jdym1L4fkLDGRe85HJr4domkKd1vY%2F8tLVRkHe3XvGzsDD1%2BwYK2JSPUOksMBWxFF2H%2FQAjh12UWqSqlYBr7gn6M1bu%2F4lL0lopgjgIrQmM4vkAoaMSHVJ2GP0BPCdD4HhMNIkxJ0s%2BUVdjyScO6GohkFELSscosyCxN5470riE1ZKzM1Io7GBTjNoSREyOVtZb6WQHo9ErWplB8khiwy0vZKisLd514Fx47OJci1W6h%2BZSuEuWehK9su26Ym7nuVw%2Bty%2BqUvaFB7bgfqZ2e6H5mElg%2BGTh4w8fLCBweL3fv7V%2FnBQ%3D&fta_ind=10&fs=1
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Steven DC

Citaat van: ANDRÉ-ARTHUR op januari 12, 2012, 04:25:36 PM
Heeft iemand van jullie gehoord over een hybride T.dobrogicus/T.cristatus..ik had het erover met een dierenwinkeleigenaar in Dordrecht die mijn nakweek ribbensalamanders altijd afneemt..hij zag bij mij thuis T.dobrogicus en was geinteresseerd om die ook in zijn winkel aan te bieden..totdat een collega van hem hem waarschuwde dat er hybride(dobrogicus/cristatus) in omloop zouden zijn??En dat hij daar problemen mee zou kunnen krijgen want het is moeilijk aan te tonen dat een dier geen kruising zou zijn..
Zie dit artikel volgens mij is het dier op de foto een T.cristatus .
http://dieren.marktplaats.nl/reptielen-en-amfibieen/518402261-diverse-triturus-dobrogicus-kam-salamanders.html?return=eJwtjNEKgzAMRf9F0Ee1cxusUkT%2FJNgOi20NTWRjY%2F%2B%2ByPZ077k5BLTSb6%2FbnrS6nnVBDvK89Asz6qZZN3SpjpBXxgDAVKfQ%2FJQaFxyewajKkuGt7Maym4KS7G4Xqdb%2FJ5Z8eZRKd0sC4kx4rK2UKIcx7dFlPwuuD0GCABGSdVn0aaPj06lC3E1bMRlV9J8v8NI5WA%3D%3D&df=1&fta=eNptkEtuwzAMRO%2BiRdb6WD8KvkKvEFC%2F1qidGJGTGA1y94pGl9XqiRzOAINg4dXAAbvf5vMD58ZC%2Fw7A9nkUp9zG7QphFqC8DnnquMHPtIZWcwMR1g14WFa43Jdym1L4fkLDGRe85HJr4domkKd1vY%2F8tLVRkHe3XvGzsDD1%2BwYK2JSPUOksMBWxFF2H%2FQAjh12UWqSqlYBr7gn6M1bu%2F4lL0lopgjgIrQmM4vkAoaMSHVJ2GP0BPCdD4HhMNIkxJ0s%2BUVdjyScO6GohkFELSscosyCxN5470riE1ZKzM1Io7GBTjNoSREyOVtZb6WQHo9ErWplB8khiwy0vZKisLd514Fx47OJci1W6h%2BZSuEuWehK9su26Ym7nuVw%2Bty%2BqUvaFB7bgfqZ2e6H5mElg%2BGTh4w8fLCBweL3fv7V%2FnBQ%3D&fta_ind=10&fs=1

Zijn dit wel foto's van hun eigen dieren?