Inheemse soorten op marktplaats

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marielle

Het is al een tijdje geleden dat hier op is gereageerd maar toch wil ik nog even wat toevoegen.

Ik ben student diermanagment in Leeuwarden en heb lessen gevolgd over Recht. Nu las ik dit topic door over marktplaats en moest direct terug denken aan 1 van de lessen die wij hebben gevolg. Nu wil ik jullie toch echt even de volgende cijfers meedelen (gekeken over alle dieren op marktplaats):

in 14 dagen tijd worden er:
- 26.904 diergerealteerde advertenties geplaats
- hierin worden 86.000 dieren aangeboden
- hiervan 16.000 dieren pups
- de economische waarde is RUIM 9 MILJOEN EURO!!!
- het aantal dieren bestaat uit ruim 900 soorten
- Reptielen en amfibien hebben hier een aandeel van 10% in.

- Marktplaats is VOOR het plaatsen van advertenties met dieren
- Ze zeggen dat ze impuls aankopen niet stimuleren
- Ze weten NIET of ze voldoende letten op de wetgeving (dit controleerd de AID namelijk voor hun)

En!!!! Marktplaats zegt dat ze er voldoende aan doen om handel in illegale dieren tegen te gaan. Volgens hun is het plaatsen van het knopje "in strijd met de regels" voldoende om deze handel tegen te gaan!

GEKKEN ZIJN HET! Handel in illegale dieren is een misdrijf (boek: teksten en wetgeving dierenwelzijn, onderdeel flora en fauna wet). Misdrijven kunnen bestraft worden met gevangenisstraffen. Personen die worden gepakt op deze handel moeten alle kosten terug betalen EN(!) moeten voor de rechter verschijnen!!!

Marielle

Marktplaats is de grootste aanbieder van dieren, deze neemt 84% van alle advertenties voor zijn rekening. Verder is er onderzoek gedaan op speurders.nl, 2dehands.nl en ga zo maar door, maar deze hadden beduidend minder advertenties met dieren.

Coen Deurloo

Erg interessante cijfers Marielle, bedankt voor het plaatsen ervan. Het gaat er in dit geval om dat de 'grote vissen' aangepakt worden, en Marktplaats is vanzelfsprekend de grootste.


Coen Deurloo