Notophthalmus viridescens eieren

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Vandaag even in de bak gekeken bij mijn 4 Notophthalmus viridescens
Ik had deze dieren in Houten aangeschaft, omdat ik nog een bak leeg had en ze mooi en goedkoop waren, maar was er niet echt van plan mee te kweken. Dus heb ik ze aan een forumlid beloofd die ernaar op zoek is. Daarom vandaag de bak maar eens doorzocht of ze er nog alle 4 inzaten. En jawel hoor 1 vrouw en 2 mannen in het water volop in paarstemming en 3 eieren en 1 vrouw nog in de landfase.
Opvallend is de ontwikkeling van de staart in de paartijd bij de mannen. Ziet er super mooi uit. Ik had deze soort nooit eerder gehad en dus geen enkele ervaring mee. Ze zitten in een aquaterrarium dat helemaal begroeid is.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Patrick dk

Bij zo een positief verhaal horen natuurlijk wel de bijbehorende foto's Harry ! ;)
C orientalis

bouffonne


Patrick dk

Hoi Silvia,

Ik bedoelde eigenlijk foto´s van Harry´s bak/inrichting en uiteraard z'n beestjes  ;)
grt Patrick
C orientalis

bouffonne

Oops, dan heb ik de vraag verkeerd gelezen.

Maar inderdaad foto's van het aquaterrarium met die mooie beestjes zou ik ook heel interessant vinden

groetjes

Silvia

alphamale

Dat is fantastisch nieuws. Weet je nu nog wel zeker dat je ze weg wilt doen?  ;) ;) ;)

sannie

zijn mooie diertjes zo te zien! en ja foto's harry ^^
en hoe groot zijn ze? ^^

Harry

#7
Niels komt ze zondag halen en dan kan hij de foto's maken. Ik wil de dieren er nu ff niet uithalen want de bak is helemaal begroeid en vol alg om een goede foto te maken. In een nieuwe bak komen foto's altijd mooier uit.
Dus Niels, beloofd is beloofd.

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

#8
Nou toch maar een paar foto's proberen te maken van de bak en kijk vooraal naar de staart van het mannetje hoe die in de paartijd is ontwikkeld. (De deksel van de bak is eraf! Dus schrijf niet dat mijn bak niet ontsnappingsvrij is)
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

nog eentje
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

Mooie foto's!
Heb je inmiddels meer eieren gespot?

Harry

nee, volgens mij zijn ze net begonnen. somigge blaadjes plakken dicht, maar er zit nog geen ei in. Dat ken ik ook van andere soorten in het begin. Verder heb ik de bak niet verder doorzocht omdat hijleeg gaat morgen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Hugo

Ik heb zelf ook een stuk of 5 eitjes gevonden enige tijd terug en toen hielden ze weer op helaas! :(
De vrouwen zijn nog altijd te dik voor woorden, maar de man heeft de paarneiginger helaas al weer af.
Ik hoop voor jou en Niels dat ze nu nog wel even doorzetten,...zal duimen voor jullie ;)

kevin


alphamale

Ze zijn prachtig Harry. Erg mooie foto's. Uiteraard hoop ik dat ze inderdaad eieren blijven leggen voor ons beiden.  ;D