Notophthalmus viridescens eieren

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie

Ze zijn erg mooi!! ook niet al te groot naar mijn idee?!
en misschien een rare vraag maar is de rode variant een ondersoort van de N.viridescens of kunnen ze ook rood zijn?
en je bent lekker aan het uitbreiden niels :P gaat goed zo!

joost.v.wijk

Citaat van: sannie op mei 20, 2011, 09:07:05 PM
en misschien een rare vraag maar is de rode variant een ondersoort van de N.viridescens of kunnen ze ook rood zijn?

De jongen tijdens de landfase zijn oranje tot rood. Als ze volwassen worden krijgen ze hun groene kleur.



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alphamale

De juvenielen zijn rood. Ik geloof dat ze na één tot twee jaar hun definitieve groene kleur krijgen. Gedurende de juveniele periode nijgen ze meer naar het land, terwijl ze later aquatiel(er) worden. Wat mij betreft mogen ze rood blijven, maar desondanks vind ik ze geweldig. Dat terwijl ik normaliter niet van kleine dieren hou!

Degene die ik heb is volledig aquatiel. Het vrouwtje, dat verloren is gegaan, was dit ook, maar liep sporadisch over het kleine landgedeelte. Ze krijgen muggenlarven (rood en af en toe wit), pieren en ander klein grut. Leuke aktieve beestjes.

Edit: &%$#, Joost de piraat was me voor!


joost.v.wijk

Citaat van: Niels D op mei 20, 2011, 09:15:54 PM
Edit: &%$#, Joost de piraat was me voor!

::) Sneller schip he  :D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

sannie

har har  en dank heren voor de uitleg!
moet eerlijk toegeven dat ik die rode kleur echt super mooi vind!

alphamale

#20
Ik ben vandaag bij Harry geweest om de noto's op te halen. Naar mijn mening heeft hij het goed voor elkaar met een hoop mooie dieren. Ik moest er een paar foto's van maken. Helaas werkt de camera op mijn gsm niet fantastisch. Vooral de bak van de italicus vond ik er doeltreffend uitzien, maar het meest jaloers ben ik op zijn Tylototriton sp. Wat een monsters!

StijnH

Harry's bakken zien er inderdaad goed uit, daar kun je een hoop inspiratie uithalen. Niels je bent inderdaad lekker aan het uitbreiden!  :)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

alphamale

#22
Je had me moeten zien, toen ik nog reptielen had. In vergelijking met de "hobbygrootte" die ik destijds had, zit ik nu op zo'n 20%. Toen had ik echter ook meer ruimte. Ik ben voorlopig echter klaar, daar ik me nu wil storten op het maken van achterwanden. Het maken van terraria (en nu paludaria/aquaria) is altijd al een onderdeel geweest van de hobby en ik kan het iedereen aanraden!

Mocht iemand zich afvragen waarom ik gestop ben met reptielen: http://www.salamanders.nl/forum/algemene-discussie/groot-groter-grootst/

naeff002

Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Harry

Het was zeker heel gezellig. Ook hebben we nog een paar kweicho's gesexed. Hier nog maar een keer speciaal voor jari de foto's

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alphamale

Oh ja. Die was ik vergeten van mijn telefoon af te halen, omdat deze om de één of andere reden in een andere map waren geplaatst. Ik ben overigens ook vergeten te vertellen, dat ik dankzij Harry nu ook in het bezit ben van larven van dobrogicus en carnifex. Daar ben ik heel erg blij mee.

Ik heb overigens nog eitjes gevonden op de planten die ik had meegekregen, maar dit zijn volgens mij allemaal slakkeneitjes (posthoorn). Als ze uitkomen kunnen ze mijn bak gaan kuisen.  ;D

joost.v.wijk

Je hebt al een leuke lijst Niels. Die slakjes zijn inderdaad erg goed om de bak schoon te houden. Maar ook om naar te kijken zijn ze interessant. Ik had er een paar die het schijnbaar leuk vonden om zich door de luchtbellen van het luchtpompje omhoog te blazen, om verderop weer af te drijven, en te zinken, en het proces weer te herhalen.  :o ???


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alphamale

Ik hoop dat die van ons ook zo vermakelijk zullen zijn, als ze maar hun werk blijven doen uiteraard.

MartinS

Inderdaad al een mooie lijst Niels, jij gaat snel.
Slakken zijn altijd nuttig. De bakken waar ik slakken in heb zitten draaien over het algemeen veel beter.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

alphamale

Dan komt het goed uit, dat van de eitjes er al enkele zijn uitgekomen. Het zijn slakken en ik gok posthoornslakken. Ben er blij mee!