Salamanders, 4e editie (met wat vertraging, maar toch gekomen!)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robkeulers

Editie 4 van ons verenigingsblad 'salamanders' gaat maandag naar de drukker, dus hopelijk vinden we hem binnen enkele dagen in de brievenbus.

Een tipje van de sluier, Joost en Monique van het forum hebben een bijdrage geleverd aan de inhoud van het blad.

Vanaf uitgave 5, die hopelijk vrij snel na uitgave 4 komt, word ik de nieuwe redacteur van het blad. Mark Bakkers, die eerdere redacteur neemt met uitgave 4 afscheid.

Nog héél even geduld dus!

joost.v.wijk

#1
Ben benieuwd! Komt nr 5 net zo snel als 4 na 3 komt?  :P :P


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Iedereen met klachten mag een artikel inleveren, dan is nr 5 zo gelanceerd!

stijnzeger

Ik heb jouw en Coen er al eerder over gemaild, helaas zonder enige reactie terug te krijgen,  maar als nieuw lid (dit jaar) zou ik ook graag de oude versies willen lezen en volgens mij zou dat via de website moeten kunnen, maar mij lukt dit niet?????
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

robkeulers

Naar mijn weten heb ik je al eerder uitgelegd wat het probleem was?

We willen de oude nieuwsbrieven (voorganger van het blad) niet voor iedereen toegankelijk maken. Het probleem is alleen dat we tegen technische beperkingen aanlopen die we zelf niet opgelost krijgen hoe we een scheiding moeten maken tussen leden van de vereniging en leden van de site.

Joomla, het systeem waarmee we werken, komt met een grote update, die net als het blad al lang geleden uitgebracht had moeten zijn ;). Met de nieuwe update is het technisch wel mogelijk om deze scheiding goed vorm te geven. Op de site van Joomla staat als Datum eind Maart. Dus ik verwacht dat begin april alles loopt.

We willen graag zelf ook dat het allemaal wat sneller gaat, maar met een beperkt aantal mensen proberen we het blad, de site en alles wat daarbij komt kijken draaiende te houden.Dat is veel meer werk dan dat je op het eerste gezicht zou zeggen. Daardoor duren zaken soms (veel) langer dan we zelf zouden willen, maar het is en blijft mensenwerk. Sorry voor de vertragingen!

@ Joost, het was een beetje flauw hoe ik daarnet reageerde, maar we kunnen ijzer nu eenmaal niet met handen breken. Ik probeer om zsm de nieuwe editie te lanceren.


joost.v.wijk

Bedoelde het ook als geintje Rob. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Het zal ongetwijfeld veel werk en tijd kosten om zo'n blad in elkaar te zetten, en iedereen is van elkaar afhankelijk. Ik wijs ook zeker geen zondebok aan.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jef Janssens

Ik vind de verenigingsbladen echt top en vind het daardoor dus ook niet erg dat ik er even op moet wachten.
Er kruipt een hoop voorbereiding en werk in,wat je zeker niet moet onderschatten.
@Rob ;ik kan geen betere vervanger bedenken,proficiat!

stijnzeger

Ik bedoelde het ook zeker niet kwaad, maar zou ze gewoon graag eens doornemen, was een van de redenen om lid te worden. Ik waardeer jullie inzet en de tijd die jullie erin steken. Je uitleg dat het in de toekomst mogelijk is stelt me gerust. Ik wacht het gewoon af.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

joost.v.wijk

Ik meende dat Serge alle nieuwsbrieven op een disc had? Bood hij die niet aan op de landdag?


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers


robkeulers

Het blad ligt nu bij de drukker, dus binnen enkele dagen ligt hij op de mat.

DannyS


joost.v.wijk

Ik heb hem ook!!! Mooie artikelen. Ga hem dalijk aandachtig lezen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Citaat van: joost.v.wijk op maart 10, 2010, 12:15:19 PM
Ik heb hem ook!!! Mooie artikelen. Ga hem dalijk aandachtig lezen.

Mooie artikelen, zegt de schrijver :)

robkeulers

Ik ben wel hoogstverbaasd hoe snel dat gaat bij SMIC (drukker). Het is maandag in de loop van de middag verstuurd, en nu is het al binnen, top!

Graag zoveel mogelijk feedback hier, leren we alleen van! (en dan niet vragen om meer pagina's  ;))