Salamanders, 4e editie (met wat vertraging, maar toch gekomen!)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Ik hoop hem ook op de mat te vinden straks! Mooi dat het zo snel ter plekke is inderdaad.

We hebben ook snel weer nieuwe artikelen nodig voor het volgende blad dat eigenlijk vrij snel moet volgen op dit blad...Mocht iemand iets willen delen (al is het maar een klein stukje), dan wordt dat erg gewaardeerd!

Hugo

Ik heb het blad ook binnen!
Coen, het is wederom een prachtige voorpagina!!  :P

Mooie artikelen en mooie foto's!
Straks eens rustig doorlezen! :)

Coen Deurloo

Bedankt nog voor het regelen van die voorpagina foto Hugo! Inderdaad een prachtige foto van onze Amerikaanse vriendin ;)

naeff002

ik hoop dat als ik morgen thuis kom hem ook op mn mat, of op de trap vind
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

kirsipu

Ik had hem vandaag binnen en ook al weer uitgelezen. Mooie foto's en leuke artikelen.
Greetz Jan

Harry

Zowel op de laatste huiskamerbijeenkomst als in de nieuwe uitgave van salamanders wordt er geklaagd over te weinig artikelen. Ik heb al meer dan 1 jaar geleden een vertaling van het laoenis artikel gemaakt, dat met toestemming van Paul Bachhausen gepubliceerd mag worden. Dat kan misschien aangevuld worden met ervaringen van Jef en mark en MIJ zelf en anderen.

Maar tot mijn grote verbazing merkte ik toen ik mijn eigen aanvulling wou schrijven dat al mijn post op het forum, waar ik wat dingen in terug wilde zoeken en bijbehorende foto's er niet meer staan (november 2008) Met name de waardevolle foto van de inrichting van mijn bak. De opkweek van de 5cm jonge dieren is namelijk heel succesvol verlopen. De 7 dieren van november 2008 zijn inmiddels bij erik peters tussen de 10 en 15cm volledig in de waterfase zonder uitval.

Verder heb ik ook vorig jaar een artikel ingeleverd over de ervaringen met salamandra corsica. Ook dat artikel is niet geplaatst????

Waarom zou ik dan nog wat schrijven?????????? Klaag dan niet over te weinig kopy
en waarom is waardevolle informatie van het forum verdwenen? We zouden toch een aantal zeldzame soorten volgen???


Zo zie ik ook geenposts meer over de opkweek van shanjing en metingen die afgesproken waren.


Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

robkeulers

Citaat van: Harry Dresens op maart 10, 2010, 07:01:34 PM
Zowel op de laatste huiskamerbijeenkomst als in de nieuwe uitgave van salamanders wordt er geklaagd over te weinig artikelen. Ik heb al meer dan 1 jaar geleden een vertaling van het laoenis artikel gemaakt, dat met toestemming van Paul Bachhausen gepubliceerd mag worden. Dat kan misschien aangevuld worden met ervaringen van Jef en mark en MIJ zelf en anderen.

Maar tot mijn grote verbazing merkte ik toen ik mijn eigen aanvulling wou schrijven dat al mijn post op het forum, waar ik wat dingen in terug wilde zoeken en bijbehorende foto's er niet meer staan (november 2008) Met name de waardevolle foto van de inrichting van mijn bak. De opkweek van de 5cm jonge dieren is namelijk heel succesvol verlopen. De 7 dieren van november 2008 zijn inmiddels bij erik peters tussen de 10 en 15cm volledig in de waterfase zonder uitval.

Verder heb ik ook vorig jaar een artikel ingeleverd over de ervaringen met salamandra corsica. Ook dat artikel is niet geplaatst????

Waarom zou ik dan nog wat schrijven?????????? Klaag dan niet over te weinig kopy
en waarom is waardevolle informatie van het forum verdwenen? We zouden toch een aantal zeldzame soorten volgen???


Zo zie ik ook geenposts meer over de opkweek van shanjing en metingen die afgesproken waren.




Ik weet niet wat er met je artikelen gebeurd is Harry, zoals je weet ben ik pas sinds enkele dagen de nieuwe redacteur.

Het moet me wel van het hart dat ik het erg vervelend ben dat je zo bitter reageert. Kunnen we dit soort dingen niet even oplossen met een mailtje, telefoontje ofzo? Kom op zeg! normaal weet je de leden wie het betreft ook te vinden via de telefoon of de mail, waarom kies je dan nu weer voor een openlijke aanval via het forum? Je zet een behoorlijk vervelende toon op het forum neer zo, wat zeker niet motiverend voor andere potentiƫle artikelschrijvers en vrijwilligers van het blad is.

Ook kan ik je garanderen dat er geen informatie van het forum gewist is, misschien staat het nu ergens anders. We hebben de subboards wat gehusseld, maar er zijn geen topics gewist. Misschien dat het via de zoekfunctie lukt?


\
Citaat van: Harry Dresens op maart 10, 2010, 07:01:34 PM

Zo zie ik ook geenposts meer over de opkweek van shanjing en metingen die afgesproken waren.


Voor een afspraak heb je 2 partijen nodig, dat is wat anders dan een eenzijdige vraag of mededeling. We hebben maanden niks van je gezien of gehoord op het forum, en dan is het erg vervelend dat je meteen op een dergelijke manier begint te vertellen hoe anderen het zouden moeten doen. Laten we de samenwerking zoeken, met een dialoog is iedereen beter af!




Voor alle andere lezers: Mijn oprechte excuses dat er in een positief topic toch weer dergelijke aanvallende berichten komen. Laten we door middel van samenwerking, de dialoog en interactie samen er een leuk forum van maken en houden!
Wie heeft er opbouwende feedback/kritiek waar we iets mee kunnen? 

Harry

Het is geen aanval? Ik wil gewoon wat antwoord op vragen.
Natuurlijk heb ik de zoekfunctie gebruikt om de foto terug te vinden van mijn laoensisbak, want ik was enthousiast begonnen na een bezoekje aan alex om dat artikel af te schrijven. Alleen meteen kon ik niets meer daarover terugvinden. Het betreft de posts over de laoensis die ik in november 2008 bij paul had gehaald en waarvan ik uitgebreid verslag heb gedaan op het forum. Beter is als jullie even meezoeken, dan kan ik het artikel alsnog afschrijven, tenminste als daar behoefte aan is. Misschien was er wel een reden dat de artikelen niet geplaatst zijn, maar ik had al meerdere keren dit aangegeven. geef dan gewoon uitleg en beschouw het niet als een aanval.

Veder probeer ik te stimuleren dat er soorten ook echt gevolgd worden, dat is ook geen aanval en dat kan ik niet via een telefoontje stimuleren. Ook dit heb ik op de huiskamerbijeenkomst eerder gemeld.
Een antwoord als: Goed idee! moeten we inderdaad in de gaten houden kan ook.

En op het feit dat ik een periode druk met andere dingen ben geweest kan ook gereageerd worden met:leuk dat je weer eens wat laat horen.

ofwel geef gewoon antwoord op de vragen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

#23
Ik heb de metingen teruggevonden van laoensis. Het staat onder filmpjes ipv onder paramesotriton, maar ik kon het niet vinden via trefwoord laoensis?  http://www.salamanders.nl/forum/fotos-en-filmpjes-20/paramesotriton-laoensis/15/

Het laoensis artikel heb ik je op 15-11-2008 gemaild evenals het corsica artikel
Ik zie dat er nogal wat mensen laoensis hebben opgekweekt. Jij toch ook Rob. Zullen we dan allemaal onze eigen ervaringen aan het vertaalde artikel toevoegen? dan hebben we kopy voor de volgende salamanders.
Volgens mij hebben Alex, jef, Mark, Rob en ik dieren opgekweekt. Wie nog meer?
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Coen Deurloo

#24
Erg jammer dit Harry, je reactie en manier van schrijven komt erg vervelend over, dit moet je zelf ook doorhebben.

Over je vragen: Natuurlijk gaan wij geen waardevolle informatie verwijderen. Het kan zijn dat er hier en daar wat foto's verloren zijn in de tijd dat we nog met schijfruimte te kampen hadden. Het lijkt mij persoonlijk ook nogal logisch dat je dit forum niet als opslagplaats ziet voor dingen waar je blijkbaar enorm trots op bent, zoals de foto van de inrichting van je bak. Dit soort dingen moet je gewoon op je eigen PC bewaren, op een schijfje, of op een fotosite die bedoeld is voor dit soort doeleinden, zoals www.flickr.com, hier maken een aantal mensen op het forum (waaronder ik) al een geruime tijd goed gebruik van. Als je het idee hebt dat iets niet klopt op de site of het forum, zoals ontbrekende foto's, neem je eerst contact op met de beheerders in plaats van meteen je conclusies te trekken en deze op het forum te plaatsen.

Even kort nog over je afwezigheid... "Leuk dat je weer eens wat van je laat horen" krijg je te horen wanneer het ook daadwerkelijk leuk is om weer eens van je te horen, maar met dit bericht is dat zeker niet het geval.

Harry

#25
Ik heb toevallig een nieuwe pc en mis daardoor wat foto's en ik dacht echt dat jullie het gewist hadden, want heb wel anderhalf uur gezocht op logische plekken. En het was niet te vinden op trefwoord.
En als jullie mijn post goed gelezen hadden zie je heus wel dat de intensie van de post is het blad salamanders vol krijgen. Ik post niet zomaar iets, maar beide artikelen zijn al sinds 2008 in het bezit van zowel mark, rob als Koen en heb ik meerdere keren in de huiskamerbijeenkomst gevraagd waarom ze niet geplaatst worden in salamanders terwijl er geklaagd wordt over te weinig kopy.

En dat antwoord heb ik nog steeds niet.

een logische vraag toch.

maar mag dat niet op het forum?  Ik nodig toch mensen uit om mee te schrijven.
Misschien moeten de artikelen wel aan bepaalde voorwaarden voldoen of zo, dat is ook voor anderen handig om te weten.

Verder vind ik dat jullie je snel aangevallen voelen. Na het lezen van salamanders was ik terug op het forum, maar ben nu weer weggejaagd!
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Coen Deurloo

Op de achterkant van het blad staat de volgende tekst:

Citeer
Kopij voor het verenigingsblad sturen naar de redacteur. Digitale bestanden (tekst en foto's apart) hebben de voorkeur.

Dit lijkt mij duidelijk. Daarnaast blijf ik bij mijn vorige bericht over je eigen verantwoordelijkheid voor het behoud van deze artikelen en foto's. Wij hebben geen zicht op de inhoud van jou oude dan wel nieuwe PC.

Het P. laoensis artikel is niet in mijn bezit, tenminste, ik neem aan dat je mij bedoeld met "Koen", misschien moet je Mark hier even over mailen en kan hij je verder helpen met het verder afmaken of aanvullen van dat artikel.

petro pees

Hoe dan ook ik hoop dat ik het blad gauw ontvang,ben erg nieuwsgierig!
Zeker ook omdat ik begrijp dat het nogal moeite kost om het te vullen,
denk nu niet met zekerheid dat dat wel beter wordt in de loop van de tijd,
eerder af en toe nog moeilijker. :-\
Maar des te groter het plezier als je naderhand hoort hoe goed het weer
is geworden. :D
Petro
Tylototriton Shanjing

robkeulers

Ik heb geen artikels, ook nooit gehad, zoals ik zei ben ik pas net redacteur. Eerlijkheid duurt het langst Harry! Ik baal van je valse beschuldigingen en onterechte aanvallen.  


Ik reageer niet meer op dit flauwe geneuzel. Hebben we ook nog opbouwende feedback zonder aanvallen? Webmaster en redacteur doe ik voor de lol en geheel vrijwillig niet om valselijk beschuldigd te worden van het verwijderen van berichten of niet plaatsen van berichten (die ik niet eens heb)! Mocht je op een normale manier contact willen, bel of mail me, dan praten we er over als volwassenen

Laten we het aanvallende stuk overslaan en weer teruggaan naar feedback waar we iets mee kunnen, dusse, thanks Petro

Wie durft nog ;)

Jari B

Het is weer een erg mooie uitgave geworden :)
En hopen dat het andere deel niet te lang op zich laat wachten.