Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



nieuwe wetgeving belgie!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef Janssens

Om onze Nederlandse vrienden wat jaloers te maken! ;D
lees vooral artikel 49,dit zegt dat een simpele overdrachtsverklaring voortaan genoeg is om inheemse soorten te houden.Dus als je bv. triturus vulgaris zou kopen in Duitsland met overdrachtsverklaring,mag je deze voortaan ook in België houden.Natuurlijk geldt dit ook voor de Salamandra familie.

Art. 49. Houders van specimens van andere beschermde diersoorten dan vogels kunnen de
verboden handelingen, vermeld in artikel 10 en 12, stellen, op voorwaarde dat
ontegensprekelijk kan worden aangetoond dat is voldaan aan één van de volgende
voorwaarden:
./.
1° de specimens zijn in gevangenschap geboren of gekweekt;
2° de specimens waren al legaal uit het wild onttrokken voor de inwerkingtreding van de
Habitatrichtlijn, namelijk op 10 juni 1994;
3° de specimens zijn afkomstig uit een ander Belgisch Gewest of uit een andere lidstaat van
de Europese Unie, waar zij op een legale wijze onder zich werden gehouden.
De minister kan nadere regels vaststellen betreffende de wijze waarop kan worden
aangetoond dat er voldaan is aan de in het eerste lid vermelde voorwaarden. Nadat die
regels zijn vastgesteld, worden ze meegedeeld aan de Vlaamse Regering.



Mensen die graag het volledige pdf hebben,kunnen me altijd mailen.

Gr.
jef




Kenny

Hehehe idd ja, ik heb de pdf ook al even geleden ontvangen :-) finally zou ik zo gaan denken! Nu onze Nederlandse vrienden nog!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Geweldig nieuws voor jullie! Helaas voor de Nederlanders.. maar dat zal vast wel komen...
Hoe komen jullie aan die PDF?

Kenny

Citaat van: Danny Stammers op oktober 24, 2009, 02:56:11 PM
Hoe komen jullie aan die PDF?

Mails hebben nogal de eigenschap doorgezonden te worden  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Nou, goed nieuws zeg, gefeliciteerd...pfff ;)

Is deze wetgeving al van kracht in België?

robkeulers

Deze wetgeving loopt al enkele maanden als ik me niet vergis. Ik heb de file ook, maar niet bij de hand (laptop).

;Ik blijf het toch vreemd vinden dat dit soort zaken per land zo kunnen verschillen. Europese wetgeving is soms zo slecht nog niet  ;)


Kenny

15 Mei werd het goedgekeurd, 1 September ging het van kracht  :)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Amai dat wist ik niet dat die wet zou gaan veranderen! Zaaalig ;D ;D ;D

Joey Immers

hmpff.

nou die **** wet in nederland nog..

gr,
joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

StijnH

damn...dat jalours maken is wel gelukt...maar wie weet over een poosje ook in Nederland :)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Hugo

Ik sluit me aan bij Alex  ;D
Nou dat het belastingsvoordeel minder is geworden is er opnieuw een enorm goede reden om te emigreren! ;D

Nu dat Duitsland en Belgie officieel weldenkende landen genoemd mogen worden :D, staat Nederland met zijn rug tegen de muur,..euh zee..! Wie weet druppelt de weldenkendheid de grens over richting Den Haag! :)

Vlaamse vriendjes, Van Harte!!




Steven DC

Citaat van: Hugo op oktober 24, 2009, 06:17:59 PM
Ik sluit me aan bij Alex  ;D
Nou dat het belastingsvoordeel minder is geworden is er opnieuw een enorm goede reden om te emigreren! ;D

Nu dat Duitsland en Belgie officieel weldenkende landen genoemd mogen worden :D, staat Nederland met zijn rug tegen de muur,..euh zee..! Wie weet druppelt de weldenkendheid de grens over richting Den Haag! :)

Vlaamse vriendjes, Van Harte!!





Belgie is en zal nooit een weldenkend land zijn hoor. Waarschijnlijk een of andere zatte politieker die het verkeerde documentje heeft ondertekend... Nu ben ik op veel trots, maar zeker niet op de Belgische politiekers.

Maar nu weer even on-topic: Triturus cristatus, Lissotriton vulgaris en helveticus, Ichthyosaura alpestris met al zijn mooie ondersoorten, Salamandra spp (Rode S. s. terrestris :o),... ik lijk wel ff weg te dromen ;D (*steven doet een vreugdedansje*)

joost.v.wijk

super hoor. Dus voortaan hebben de belgen op de landdag inheemse soorten aan elkaar aan te bieden, en wij nederlanders met een drup aan de neus toekijken ;D haha.

in ieder geval (voor de belgen althans) een stap in de goede richting in de liefhebberij


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Op de frontpage http://www.salamanders.nl/ staat nu ook een update over de veranderde wetgeving. De daar genoemde PDF-file is trouwens niet dezelfde als het artikel waar Jef over spreekt in deze post.