Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



nieuwe wetgeving belgie!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

Citaat van: stijnzeger op februari 11, 2011, 02:03:20 PM
Ik ben nu misschien de advocaat van de duivel, maar doe het toch. Waarom bekijken we alles in Nederlands/Belgisch perspectief in andere Europese landen zijn de bij ons zeldzame soorten b.v Bombina variegata bijna een plaag. Ik ben 2 jaar geleden in Slovenie geweest en heb er ongelofelijk veel gezien, in allerlei poeltjes!!! Dus eigenlijk wil ik de stelling wel aanpassen en moeten we wel ten kostte van alles (heel veel geld) de zeldzame soorten wel voor onze landen behouden. De soorten zijn niet in gevaar, worden niet bedreigd, alleen ons gevoel, wij willen ze zo graag als soort in onze landen houden. (Soms tegen beter weten in!!!)

Als je die redenering doortrekt is massamoord ook niet onlogisch...mensen zijn er +6miljard...die zijn ook ni bedreigd. We kunnen bv. enkel europa bevolken en al de rest verzuipen... ;) Veel problemen zouden iig opgelost zijn...dat dan weer wel.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Citaat van: denny lambrechts op februari 11, 2011, 10:16:21 AM

Natuurlijk heeft verdroging, vermaling, bouw en zo je wilt het klimaat er mee te maken maar dat was niet de stelling van dit geheel en ik denk ook niet dat je het als excuus moet zien dat het dan wel veroorloofd zou kunnen zijn om die kleine extra impact van illegaal wegvangen te verantwoorden.


Ik heb op geen enkele moment het illegaal wegvangen proberen te verantwoorden...

A34

Citaat van: Rob Keulers op februari 11, 2011, 11:31:04 AM
CiteerIk vraag me af hoeveel mensen de moeite zouden gaan doen om de bombina variegata (geelbuikvuurpad) te
De vuursalamanders in het Bunderbos (da's mijn achtertuin ongeveer) zetten op een aantal plekken af. Een afzetplek is een put langs een wandelpad. Daar worden toch regelmatig dieren weggevangen naar het schijnt. In de literatuur over dit gebied is ook e.e.a. te vinden over het wegvangen van dieren voor in terraria. 

Ik werk onder aan die schitterende achtertuin van je Rob, bij Dolmans. Ik kijk elke dag tegen die berg aan. Schitterend bos. Binnekort zodra de tijd rijp is ga ik nog eens op pad. Ik zal mijn foto toestel menemen en de fotos posten op het Forum. Ik zal ook de getelde dieren doorgeven op de Ravon site. Alls ik wat kan spotten..

A34

Maar misschien moeten we ook een beetje oppassen met plaatsen noemen. Je hebt mensen er tussen die hier veel informatie uit weten te halen met verkeerde bedoelingen..