skip to Main Content

welke ribbensalamander is dit?

Home Forum Salamanders Soort-identificatie welke ribbensalamander is dit?

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #1932
      Rowen
      Deelnemer

      Ik heb deze salamander gekregen onder de naam ’pleurodeles poiretti’, maar ik vind hem best lijken op een ‘pleurodeles waltl’. Kan iemand mij misschien helpen? Alvast bedankt.

    • #1933
      Rowen
      Deelnemer

      Hier zijn de foto’s

    • #1936
      Coen Deurloo
      Sleutelbeheerder

      Hoi Rowen, de foto’s die je op dit forum plaatst moeten onder de 250kb per foto blijven. Dit kun je online doen op bijvoorbeeld:

      https://www.fotoverkleinen.nl

      Druk op bestand – open en kies je foto op de computer. Kies vervolgens voor de 3e knop ‘verkleinen’ en verander de eerste waarde 1440 in 1024, en druk op ’toepassen’. Op deze manier zal je foto waarschijnlijk onder de 250kb vallen. Dit getal zie je rechtsboven de foto op de website staan, mocht hij nog boven de 250kb zijn pas je de waarde 1024 naar beneden aan tot je onder de 250 kb bent. Daarna kun je bij bestand – opslaan als jpg kiezen en het bestand opslaan, en dit weer hier delen op het forum.

    • #1937
      Rob van Hees
      Deelnemer

      Rowen,

      De kans dat je een poiretti heb is echt minimaal. Eerder zal het de nebulosus zijn, maar ook die worden niet veel aangeboden. Het belangrijkste verschil met Waltl is dat ze iets kleiner blijven (max 20 centimter) en het ontbreken van de 10-12 geelachtige klieren die Waltl wel heeft.

    • #2088
      Joop
      Deelnemer

      Hierbij een foto van Rowen’s salamander.

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top