skip to Main Content

Warmte element maken van looplamp. Uitleg?

Home Forum Salamanders Algemene Discussie Warmte element maken van looplamp. Uitleg?

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #2052
      Steven De Craene
      Deelnemer

      Bij het artikel over het kweken van ovenvisjes staat een tip ivm een looplamp die je kan omtoveren tot verwarmingselement. Ik citeer: “Tip: een looplamp (TL-type) is voorzien van een weerstandskabel in plaats van een voorschakelapparaat. Deze lampen worden nog wel eens voor rond een tientje in dumpzaken, bouwmarkten e.d. aangeboden. Verwijder de lamp, sluit aan ,en afvoerkabel kort en je hebt een goedkope verwarmingskabel (niet geschikt voor natte omstandigheden). Zorg er wel voor dat verwarmingskabel niet stijf op elkaar of geknoopt wordt aangebracht”

      Wie o wie kan hier meer uitleg over geven, eventueel met illustraties aub? Ik vind dit een interessante tip maar ben geen kenner van elektriciteit. Mijn vrouw gaat beetje geërgerd reageren als ik het huis in de fik zet…

    • #2062
      Coen Deurloo
      Sleutelbeheerder

      Oef, daar vraag je dat. Ik denk dat dit een persoonlijke tip van de schrijver van het artikel is geweest.

      Het klinkt bovendien niet erg veilig, ik zou zelf voor een warmtematje gaan of, zoals ik al eens heb gedaan, een warmtekabel. Dit dan in een tempex doos, dat werkt echt ontzettend goed.

      Ik zal die tip even uit het artikel verwijderen 😉

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top