skip to Main Content

Computerprogramma salamanderwijzer

Home Forum Salamanders Algemene Discussie Computerprogramma salamanderwijzer

Weergave van 7 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #1847
      Steven De Craene
      Deelnemer

      Hey allemaal,

      Allereerst bedankt aan eenieder die de vernieuwing van de website mee mogelijk heeft gemaakt. Prachtig! Ik ben blij dat het forum nieuw leven wordt ingeblazen!

      Ik heb een programmatje gemaakt waarmee het enigzins mogelijk zou moeten worden voor mensen om een keuze te maken in salamandersoorten. Mogelijk moet het programma nog aangepast worden maar wil alvast jullie mening/idee hierover horen. Probeer een keer uit en geef me zoveel mogelijk feedback aub. Als het goed is, zou je het in volgende link kunnen downloaden:

      https://drive.google.com/file/d/1snDg5D1L3Z5Wg4oQAy_jakvy_4_qvAX5/view?usp=sharing

      (map downloaden, openen en daarna dubbelklik op salamanderwijzer)

      31/10/18: Enkele aanpassingen gedaan waaronder enkele extra soorten. (salamanderwijzer v1.1)

       

      Mvg Steven

    • #1853
      Coen Deurloo
      Sleutelbeheerder

      Leuk Steven! Zoiets zou ook online gemaakt kunnen worden neem ik aan, dat zou leuk zijn voor op de site. Hoe kom je aan de verschillende data, zoals voor het aantal dieren per liter?

      Als mensen voor de aanschaf even dit zouden doorlopen, kan het een hoop salamanderleed besparen.

    • #1858
      Steven De Craene
      Deelnemer

      De data komen uit boeken van Sergé Bogaert, Frank Pasmans, etc…

      Op het programma dat ik online heb gedeeld staat nog wel een foutje waardoor niet alle opgenomen soorten in de suggestie komen.

       

      edit: heb een het programma wat aangepast en opnieuw geüpload en de link in eerste post vervangen. Nog niet 100% in orde maar al wel alle soorten die opgenomen zijn zouden in de suggesties moeten komen.

    • #1934
      Coen Deurloo
      Sleutelbeheerder

      Heel interessant Steven! Zou je dit ook in een online applicatie kunnen vertalen? Ik kan me voorstellen dat het dan wat laagdrempeliger is voor mensen om het uit te proberen.

    • #2007
      Steven De Craene
      Deelnemer

      Ik ga kijken wat ik kan doen Coen. Ik ben nog aan het leren programmeren. Dit is m’n eerste poging om zelf iets te maken.

    • #2016
      Steven De Craene
      Deelnemer

      Het programma is intussen erg veranderd. Ik heb de link in het eerste bericht aangepast naar de nieuwe versie.

    • #2022
      Stefan Scholtes
      Deelnemer

      Heel leuk idee! Ik sluit me aan bij het bovengenoemde. Ik heb hier een aquarium in de woonkamer staan met een externe koeler, hierdoor worden nooit temperaturen bereikt hoger dan 20 graden, of lager wanneer ik dit instel. Wellicht is het een idee om koelers ook te implementeren in je programma.

      • #2044
        Coen Deurloo
        Sleutelbeheerder

        Hoi Stefan, welk type koeler heb jij?

      • #2057
        Stefan Scholtes
        Deelnemer

        Dag Coen, ik heb de Hailea Ultra Titan 200, deze koelt aquaria tot 200 liter. Ik heb een Juwel rio 180 en deze kan probleemloos tot 16 graden gekoeld worden. Bij temperaturen lager dan 16 graden gaat de koeler te vaak aan (en langer) en vind ik het geluid storend worden.

    • #2041
      Steven De Craene
      Deelnemer

      Hey Stefan, ik neem het idee mee en zal verder kijken of dit al dan niet een meerwaarde kan bieden. Bedankt!

Weergave van 7 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top