skip to Main Content

Biotoop met C. orientalis

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #2703
      Igneous
      Deelnemer

      Ik heb een 45x45x45 Exo terra bak gekocht en wil hier een paludarium van maken voor 2x C. orientalis en een kolonie N. davidi (vuurgarnalen). Ik heb redelijk veel ervaring met aquaria maar niet met paludaria of amfibieën. Hoeveel C. orientalis zou ik, volgens jullie, kunnen houden in dit paludarium?

      Er komt een landdeel (ongeveer 40%) en een waterdeel (60%). Ik wil proberen om een biologisch filter te maken in het paludarium m.b.v. een opvoerpomp in combinatie met hydrokorrels onder de nep bodem (land deel). Denken jullie dat er voldoende stroming zal zijn of moet ik een deel onder de nep bodem afsluiten voor het water?

      Het paludarium wordt zo biotoop getrouw mogelijk. Ik heb een ‘onderzoek’ gedaan naar de natuurlijke habitat en planten geselecteerd die enkel uit het leefgebied van C. orientalis komen. Voor de liefhebber zou ik het willen delen. Kan dat via deze website of moet ik het artikel dan eerst ergens anders on-line zetten?

    • #2708
      Igneous
      Deelnemer

      Wordt dit forum nog gebruikt? Zou iemand wat advies willen geven? Alvast bij voorbaat bedankt.

    • #2709
      Coen Deurloo
      Sleutelbeheerder

      Hoi Igneous!

      Het klinkt alsof je er al goed over nagedacht hebt, en er zijn altijd meerdere manieren om de dieren te houden. De C. orientalis zal wel voornamelijk in het water doorbrengen, dus je zal even moeten kijken of het uiteindelijk de moeite waard is om zo’n groot deel aan land te reserveren.

      Stroming is niet nodig voor de salamanders, dit zou ik tot een minimum proberen te houden.

      Ik ben erg benieuwd naar de bak, en ook naar de planten!

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top