skip to Main Content

Axololt houdt kieuwen open

Home Forum Salamanders Hulp Bij Zieke Salamanders Axololt houdt kieuwen open

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Berichten
    • #1952
      Cecile
      Deelnemer

      Hallo. Ik ben nieuw op dit forum en ik heb meteen een vraag. Mijn axolotl houdt sinds een paar dagen zijn kieuwen “open” en lijkt meer naar lucht te happen. Hij eet niet goed omdat het eten door zijn kieuwen heen gaat. Iemand tips? Alvast bedankt

      • Dit onderwerp is gewijzigd 5 jaren, 6 maanden geleden door Coen Deurloo. Reden: Verplaatst naar Axolotls
    • #1968
      Coen Deurloo
      Sleutelbeheerder

      Hoi Cecile,

      Dat er af en toe wat voer door de kieuwen weer naar buiten komt zou ik me niet al teveel zorgen over maken, dit kan gebeuren omdat het een opening is, en axolotls echte slokops zijn die het voer met veel kracht naar binnen zuigen. Naar voren staande kieuwen kan een teken zijn van teveel waterstroming door je output van de filter. Dit kun je oplossen door je filter wat minder hard te zetten en de uitstroom op het glas te richten, of een andere plaats waardoor er minder stroming is.

      Echter, als je axolotl afwijkend of gestresst gedrag vertoont, kan dit een hoop diverse redenen hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een te hoge temperatuur, te weinig schuilplekken, slechte waterkwaliteit of verkeerd voer. Om je goed te helpen, zullen we moeten weten hoe jij je axolotl houd en verzorgt, en hoeveel dit overeenkomt met de manieren die wij adviseren in ons caresheet:

      Ambystoma mexicanum – Axolotl

      Ik kan je adviseren om de tekst even goed door te lezen en te kijken of dit allemaal ook klopt bij jou situatie. Mocht dat allemaal lijken te kloppen, dan is hier een uitgebreide (engelse) website met nog veel meer informatie over hoe je je axolotl het best kunt houden:

      http://www.axolotl.org

      Laat ons even weten of je hiermee geholpen bent en hoe het eventueel verder met je axolotl gaat.

       

      • Deze reactie is gewijzigd 5 jaren, 6 maanden geleden door Coen Deurloo.
Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top