Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



welk soort is het

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chantall

hallo allemaal

ik heb een vraagje ik heb twee salamanders en ik heb geen idee welk soort het is jullie zullen het met de beschrijving moeten doen ik krijg de foto's er niet op.
de foto's zijn te groot en krijg ze niet kleiner.
ze zijn ongeveer 14 cm lang, brijn groenig met wratten, een rode bijna niet zichtbare streep op de rug. en rood oranje stippen op de de buik en de buik is ook bruin groen.

Michael Clerc

Citaat van: Chantall op december 30, 2013, 08:21:41 PM
hallo allemaal

ik heb een vraagje ik heb twee salamanders en ik heb geen idee welk soort het is jullie zullen het met de beschrijving moeten doen ik krijg de foto's er niet op.
de foto's zijn te groot en krijg ze niet kleiner.
ze zijn ongeveer 14 cm lang, brijn groenig met wratten, een rode bijna niet zichtbare streep op de rug. en rood oranje stippen op de de buik en de buik is ook bruin groen.


doe het via imageshack.com daar upload ik mijn foto's altijd mee werkt super
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Niels D

Photobucket.com is ook erg makkelijk te gebruiken. Upload een foto en plak de IMG-code in je tekst waar je de foto wilt hebben.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Chantall

wat is een IMG code??
Ik heb echt heel weinig verstand van computers

Chantall

[/URL]

als het goed is werkt het anders weet ik het ook iet meer! ???

StevenZ

Hij lijkt als ik naar de vorm van de kop en lengte van de staart kijk op een Paramesotriton-soort.
Het lijken me geen Chinese vuurbuiksalamanders (Hypselotriton orientalis).

Niels D

Kan best H.orientalis zijn, maar dan erg vermagerd. Ongeacht welke soort het is betreft het een mager dier, dus die mag goed gevoerd worden. Meer foto's zouden uitkomst kunnen bieden.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joost.v.wijk

Ik vind het magere nog wel enigzins meevallen eigenlijk. Desondanks is de foto niet scherp genoeg om doorslag te kunnen geven welke soort het betreft. Paramesotriton is voor de hand liggend, maar het zou ook zomaar Cynops pyrrhogaster kunnen zijn.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Niels D

Ik vergat de tekst aan het begin te lezen en dacht eigenlijk dat het om een kleiner dier zou gaan. Met 14 centimeter lijkt het me inderdaad een Paramesotriton soort. Dat verklaard dan tegelijkertijd de duidelijk zichtbare ruggengraat en dat is het dier inderdaad niet zo mager. Dacht echt dat ik naar een dier van zo'n 6 à 8 centimeter zat te kijken.   :P
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Chantall

ik heb nog een ander dier die is echt enorm dik. ik zal nog wat andere foto's neer zetten.
[/URL]

[/URL]

ik hoop dat ze een beetje duidelijk zijn ze zijn gemaakt met mijn mobiel (samaung galaxy y dus niet zo'n goede camera)

Chantall

nog een aantal foto's waarvan 1 van de onderkant.

[/URL]

hier zijn ze aan het eten

[/URL]

van de zijkant (ze zitten boven op elkaar)


Peter Vliem

Ik ga zelf voor Paramesotriton chinensis, afgaande op de laatste foto's. Maar het zou ook P. hongkongiensis kunnen zijn  :P
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Chantall

ik had even gegoogeld en volgens mij is het een  Paramesotriton chinensis.

heel erg bedankt nu weet ik wat er in mijn aquarium zit samen met mijn Chinese vuurbuiksalamander. :)

Peter Vliem

Als jij je chinese vuurbuiksalamanders wilt houden moet je ze binnen nu en gisteren apart zetten (heel snel dus).
P. chinensis is voor zover ik weet een redelijk agressieve soort, en kan een H. orientalis ernstig verwonden/opeten/doodmaken.
Daarbij word het zowiezo afgeraden om salamandersoorten te mixen, en zeker zulke verschillende soorten.
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Chantall

ik heb ze nu een jaar samen zitten en er is eigenlijk helemaal niks gebeurt ze zitten in de zomer met z'n drieën in het water en ze zitten ook vaak boven op elkaar. volgens mij zijn ze niet echt gevaarlijk maar vooral heel erg lomp.