Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



welk soort is het

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter Vliem

Totdat het wel fout gaat, en dan weet je waar de fout legt, neem mijn (de forumleden) advies maar aan, en hou ze apart, is voor de dieren beter.
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Chantall



hoe bedoelt u aggressief??

StevenZ

Het dier op je laatste foto in de plant is een Notophthalmus viridescens, het dier ernaast lijkt op een Hypselotriton orientalis en het dier waarvan je een foto van de buik plaatste lijkt zoals ik al eerder zei een Paramesitrodon .....

En in je eerste post staat dat je twee salamanders hebt. Ik snap er niet zo veel meer van.

Jasper

Bepaalde salamandersoorten komen uit gebieden waar voedsel schaars is en zijn daarom territoriaal/agressief naar elkaar. Ook al geef je ze genoeg te eten, zullen ze dat blijven houden. Aard van het beestje zeg maar. Dat het al een jaar goed gaat houdt nog wel in dat het elk moment verkeerd kan gaan. Misschien gaat het bij deze drie nooit verkeerd, maar er zit wel een groot risico aan. Lees het volgende artikel, daar staan veel voorbeelden in van dat het helaas wel slecht is afgelopen: http://www.caudata.org/cc/articles/Mixing_disasters.shtml

Niet alleen de combinatie van verschillende salamandersoorten onderling kan goed fout gaan, maar ook door de algeneters die er bij zitten.

Prachtige dieren trouwens!
Hypselotriton Oriëntalis 3.2.4
Pachytrion Archospotus 1.0.0
Triturus Marmoratus 0.0.4

Chantall

bedankt

ik heb ondertussen vijf salamanders.
die groene is van de zomer ontsnapt en helaas overleden  >:(
ik had al twee van die P. chinensis.
dus dat is het verhaal

Jasper

Het is goed mogelijk dat hij ontsnapt is om zijn medebewoners te ontvluchten.
Hypselotriton Oriëntalis 3.2.4
Pachytrion Archospotus 1.0.0
Triturus Marmoratus 0.0.4

Chantall

ik zou het echt niet weten.
leuke profielfoto

joost.v.wijk

Volgens mij intereseert het je ook niet. Je komt erg nonchalant over. Vooral lekker zo doorgaan met het houden van al die salamandertjes, en we horen het wel een keer wanneer er vanalles fout gaat ;)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Chantall

ik heb een groot aquarium met veel schuilplekken dus ze kunnen elkaar ontlopen, en het was niet de bedoeling dat ik naast die chinese vuurbuiken zou krijgen. toen er 1 verdween wilde ik weer een  nieuwe en mijn buurman kwam dus met andere, en ik kan ze dan niet terug brengen. ik heb eigenlijk ook geen ruimte voor een nieuw aquarium.

lau44

Dat wordt verkopen ?  ;D

joost.v.wijk

De grootte van de bak lost het probleem niet op. Watersalamanders voelen elkaar door trillingen. De kleintjes voelen trilingen van een 4x zo'n groot beest, en dat geeft stress, wat je pas veel later merkt. Buiten dat heb je verschillende wildvangdieren bij elkaar uit totaal verschillende plaatsen, met elk hun eigen bacterieën en virussen, waar ze zelf tegen bestand zijn. De anderen niet, en door stress vermindert langzaamaan hun weerstand, en krijgen die bacterieën en virussen de overhand. Dat is vaak pas het moment dat je merkt dat er iets mis is.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

ANDRÉ-ARTHUR

Chantal mijn advies luidt een aparte bak voor elke soort  :) ..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton