Mijn aquarium en Salamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michael Clerc

Hopelijk vinden jullie het wat , Pachytriton labiatus Vuurbuikjes ik ga er morgen 5 bij ga Bestellen of is 3 beter kan 126L in de Bak  als ik bijna tot het randje ga :P . het wordt wildvang is niet anders aangezien er niemand in Utrecht die dingen heeft en om voor 25euro even 100KM te rijden wordt het een duur geintje :( en ze zijn zo bij de dieren-winkel te bestellen die nog geen 2KM van men huis af ligt   ;D

kan ik de pomp voluit zetten las dat ze van stroming houden ?
en land gedeelte is niet echt nodig maar 1 zat er toch even 5min op  :)
komen nog wat schuilplaatsen in  deze 3 zijn niet agressief na elkaar weet nooit met de nieuwe er bij  :-X






sorry dat men bericht in de verkeerde sectie staat .
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Michael Clerc

en weet iemand  hoe oud zijn ze  zijn zo 10CM  eentje mist een oogje   >:( maar eet wel goed en
hoe snel gaat het groeien na 18CM ?
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

StevenZ

Jammer dat je niet voor nakweek bent gegaan, nakweek van verschillende soorten is ruim aanwezig in de hobby (vooral in de herfst). Kweken met salamanders is juist het meest spectaculaire, vooral met kamsalamander-soorten die ik tot nu toe bijna even makkelijk te houden vind als m'n Hypselotriton orientalis.

Verder kan ik je niet zo veel vertellen over labiatus, ik weet wel dat ze van nature in snelstromende beekjes leven.

Michael Clerc

Citaat van: StevenZ op december 30, 2013, 09:25:13 PM
Jammer dat je niet voor nakweek bent gegaan, nakweek van verschillende soorten is ruim aanwezig in de hobby (vooral in de herfst). Kweken met salamanders is juist het meest spectaculaire, vooral met kamsalamander-soorten die ik tot nu toe bijna even makkelijk te houden vind als m'n Hypselotriton orientalis.

Verder kan ik je niet zo veel vertellen over labiatus, ik weet wel dat ze van nature in snelstromende beekjes leven.

deze soort is schijnbaar haast niet te kweken .de filter pomp staat al voluit las het ook  in verschillende care-sheets en de bak is weer aangepast
ik haal er nog 3 vrouwen bij de Volgende Salamander wordt we nakweek , al mijn Reptielen en Slangen zijn dat wel ,





SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Peter Vliem

Ik zou als ik jou was het houden bij die 3, of heel veel schuilplaatsenn maken. Ze zijn namelijk territoriumvormend.
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Michael Clerc

#5
Citaat van: Peter Vliem op december 30, 2013, 10:25:28 PM
Ik zou als ik jou was het houden bij die 3, of heel veel schuilplaatsenn maken. Ze zijn namelijk territoriumvormend.

Oké :( deze zijn nu zo 10CM hoe oud zullen ze zijn 2a3jaar  en hoelang duurt het dat ze 15a18CM zijn ??

Het Aquarium is 80x45x35
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

MartinS

Dat gaat vechten worden dat verzeker ik je!
Te weinig schuilplaatsen, daar zou ik zeker nog wat aan doen.

Zou je dieren eerst apart houden om ze goed te kunnen monitoren. Het dier op de foto is wel erg mager hoor!
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Michael Clerc

Citaat van: MartinS op december 30, 2013, 10:50:26 PM
Dat gaat vechten worden dat verzeker ik je!
Te weinig schuilplaatsen, daar zou ik zeker nog wat aan doen.

Zou je dieren eerst apart houden om ze goed te kunnen monitoren. Het dier op de foto is wel erg mager hoor!

ik weet het  eten wel goed hebben Phoenix wormen gehad zit veel calcium in, apart zetten gaat niet maar ze hebben geen ëën keer gevochten. zitten wel lekker op de eigen stekkie  . deze zaten in dierenwinkel al bij elkaar , en daar zaten ze echt niet ruim met veel schuilplaatsen , en keek je na foto 1 of de laatste ?
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Peter Vliem

Dat wat ze in dierenwinkels doen en zeggen, daar moet je niks van geloven, zeker niet wat salamanders betrefd.
Verder heb ik het idee dat je salamanders nog teveel verward met reptielen, aangezien ik je hier hoor praten over Phoenix wormen, en in een ander topic over een spotje. Deze wormen hebben een redelijk taai schild, en worden daarom vaak afgeraden voor amfibieën, aangezien deze ze niet doodbijten, maar levend doorslikken. Spotje word gewoon veel te warm veer élke soort salamander, daar moet je gewoon van afstappen.
En zoals Martin al zei, de dieren zien er (nog) mager uit, en volgens mij bedoeld hij alle dieren die op de foto zijn gezet. Lijkt mij niet gek ook, waarschijnlijk kregen nog vlokkenvoer bij onze "kenners" in de dierenspeciaalzaak. :D
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Michael Clerc

#9
Citaat van: Peter Vliem op december 31, 2013, 08:46:42 AM
Dat wat ze in dierenwinkels doen en zeggen, daar moet je niks van geloven, zeker niet wat salamanders betrefd.
Verder heb ik het idee dat je salamanders nog teveel verward met reptielen, aangezien ik je hier hoor praten over Phoenix wormen, en in een ander topic over een spotje. Deze wormen hebben een redelijk taai schild, en worden daarom vaak afgeraden voor amfibieën, aangezien deze ze niet doodbijten, maar levend doorslikken. Spotje word gewoon veel te warm veer élke soort salamander, daar moet je gewoon van afstappen.
En zoals Martin al zei, de dieren zien er (nog) mager uit, en volgens mij bedoeld hij alle dieren die op de foto zijn gezet. Lijkt mij niet gek ook, waarschijnlijk kregen nog vlokkenvoer bij onze "kenners" in de dierenspeciaalzaak. :D

Even beter lezen in de bak kan een Spotje maar zoals ik zei ik ga voor led en nep planten. Want echte gaan dood,onder led   Ze kregen. Krekels. Vliegen. En/ zo Phoenix. Worm smal is niet zo hard. Maar was motten. Zijn zo vet als maar kan.  En ze vErdrinken. Al in het water. De maag sappen. Moeten de rest doen , En ja ze zijn mager dat gaf ik toe dus weet niet waar je over praat ik doelde op de schuilplaatsen de eerste en laatste geplaatste. Foto Dat is met elk forum eerst reageren. Dan pas nadenken. Pfffff


SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Peter Vliem

Als je je iets meer had ingelezen over het houden van salamanders, had je geweten dat regenwormen het hoofdvoer moeten zijn voor salamanders, in ieder geval voor de aquatische soorten. Dat wasmotten vet zijn, is bekend, en daarom word ook niet aangeraden om deze als hoofdvoer te geven, maar meer voor tussendoor.

Verder kan jij van dit forum niet zeggen dat er hier niet nagedacht word alvorens te reageren, enkel omdat ik iets verkeerd begreep uit je vorige reactie.

Dat soort misverstanden kan je waarschijnlijk voorkomen als je probeert leesbaar te typen, met hoofdletters midden in de zin, of midden in een woord, punten vergeten, of een punt midden in de zin, maak je het uiteindelijk voor ons allemaal wat lastiger om er een goed compleet beeld van te krijgen.

En LED-verlichting kan goed zijn voor je planten als je maar goede LED koopt, en niet van een bouwmarkt bijvoorbeeld.
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Michael Clerc

#11
Citaat van: Peter Vliem op december 31, 2013, 10:30:46 AM
Als je je iets meer had ingelezen over het houden van salamanders, had je geweten dat regenwormen het hoofdvoer moeten zijn voor salamanders, in ieder geval voor de aquatische soorten. Dat wasmotten vet zijn, is bekend, en daarom word ook niet aangeraden om deze als hoofdvoer te geven, maar meer voor tussendoor.

Verder kan jij van dit forum niet zeggen dat er hier niet nagedacht word alvorens te reageren, enkel omdat ik iets verkeerd begreep uit je vorige reactie.

Dat soort misverstanden kan je waarschijnlijk voorkomen als je probeert leesbaar te typen, met hoofdletters midden in de zin, of midden in een woord, punten vergeten, of een punt midden in de zin, maak je het uiteindelijk voor ons allemaal wat lastiger om er een goed compleet beeld van te krijgen.

En LED-verlichting kan goed zijn voor je planten als je maar goede LED koopt, en niet van een bouwmarkt bijvoorbeeld.

Dat weet ik en inlezen wat die A4 vol kwa voeding , van deze soort wat ze eten dat weet ik allang voor dat ik de salamanders kocht . Maar de winkel had geen wormen, en vandaag krijgen ze rode muggen , van de week kijken waar ik kleinere wormen kan kopen Happy reptiles waar ik mijn voer bestel heeft ze nu niet aangezien ik daar veel goedkoper uit ben dan de terrarium koerier , due heeft ze wel maar zijn duur met alles vergeleken met happy reptiles

En led kan ook bij planten kom niet uit een ei ik heb Solar raptor uvb lampen 100 euro pet setje , maar het ik een klein bakje en weet niet waar ik een led e27 kan kopen die ook voor planten kan gebruiken Tl led is wel makkelijk te vinden , dus kies voor nep planten of vervang de zooi maar steeds

En de puntjes en leestekens gebruik ik zelden , en stoor mij er nooit aan als iemand ze ook niet gebruikt ,
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

Niels D

Die schedel vind ik prachtig. Je kan er zeker meer stenen in stapelen, zodat je gelijk schuilplaatsen creëert. De planten zou je eventueel ook uit de potjes kunnen halen om ze met de wortels direct in het zand te plaatsen. Ze groeien dan op den duur een stuk mooier en vormen ze een betere partij tegen eventuele algvorming. Als start is het dus helemaal niet verkeerd, maar als je éénmaal je bak vol aan het zetten bent met wat meer steen en plantwerk zul je gaande weg vaak nieuwe inspiratie opdoen. Inrichten en achterwanden maken is bijvoorbeeld voor bij een essentieel onderdeel van de hobby.

Jouw dier is idd wat mager, maar dat zie je heel vaak bij de aanschaf van labiatus. Wasmotlarven moet je net als bij reptielen niet als hoofdvoer gebruiken, maar jouw beest mag er zeker een paar per week krijgen als hij groot genoeg is. Anders kan je ze vrij gemakkelijk in stukken knippen als je dat niet te bruut vindt. Daarna kan hij weer wat vaker pieren/wormen krijgen.

Wormen lijkt lastig voer om aan te komen, maar ze zijn verrassend makkelijk te vinden of zelfs te kweken als je wat meer dieren zou hebben. Kleine naaktslakken worden vaak ook met liefde gegeten. Je hebt altijd een risico met wildvang voederdieren, maar vergis je niet dat je dat ook bent gekweekte dieren hebt. Vooral bij wasmotlarven tref je weleens een "slechte" partij die het leven van je dier kan kosten.

Laten we elkaar niet direct persoonlijk aanvallen. Discussies zouden naar mijn mening over de hobby moeten gaan en niet wie wat verkeerd begrepen heeft of niet heeft gelezen. Dat wil niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben dat er goed gelezen moet worden alvorens er uitspraken worden gedaan en (nog belangrijker) gelet moet worden op de spelling en de grammatica bij het plaatsen van een stuk tekst. Iedereen maakt echter fouten, dus laten we niet op alle slakken zout gaan leggen.






Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Peter Vliem

#13
Citaat van: Michael Clerc op december 31, 2013, 10:54:47 AM

En led kan ook bij planten kom niet uit een ei ik heb Solar raptor uvb lampen 100 euro pet setje , maar het ik een klein bakje en weet niet waar ik een led e27 kan kopen die ook voor planten kan gebruiken Tl led is wel makkelijk te vinden , dus kies voor nep planten of vervang de zooi maar steeds

En de puntjes en leestekens gebruik ik zelden , en stoor mij er nooit aan als iemand ze ook niet gebruikt ,

Toevallig heb jij gezegd dat planten doodgaan onder LED, ik zeg niet voor niks het tegenovergestelde.
En daarbij, even voor we nog meer misverstanden krijgen. Ik wil graag dat alles leesbaar blijft, en ik denk dat ik dan spreek namens alle vaste forumleden en beheerders, dus gebruik ze alsjeblieft wel.
En dat jij je er niet aan stoort, heb ik geen boodschap aan.
Het maakt het geheel nogal onoverzichtelijk voor mensen buiten het forum die hier informatie willen verkrijgen.
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl