Mijn aquarium en Salamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michael Clerc

Citaat van: Peter Vliem op december 31, 2013, 11:06:08 AM
Citaat van: Michael Clerc op december 31, 2013, 10:54:47 AM

En led kan ook bij planten kom niet uit een ei ik heb Solar raptor uvb lampen 100 euro pet setje , maar het ik een klein bakje en weet niet waar ik een led e27 kan kopen die ook voor planten kan gebruiken Tl led is wel makkelijk te vinden , dus kies voor nep planten of vervang de zooi maar steeds

En de puntjes en leestekens gebruik ik zelden , en stoor mij er nooit aan als iemand ze ook niet gebruikt ,

Toevallig heb jij gezegd dat planten doodgaan onder LED, ik zeg niet voor niks het tegenovergestelde.
En daarbij, even voor we nog meer misverstanden krijgen. Ik wil graag dat alles leesbaar blijft, en ik denk dat ik dan spreek namens alle vaste forumleden en beheerders, dus gebruik ze alsjeblieft wel.
En dat jij je er niet aan stoort, heb ik geen boodschap aan.
Het maakt het geheel nogal onoverzichtelijk voor mensen buiten het forum die hier informatie willen verkrijgen.

Ja dus en led is niet led je heb zoveel verschillende. Led types,  En je begrijp mij dus zo broed. Typ ik ook niet, 
SALAMANDERS
-----------------
6x Ambystoma Mavortium
4x Ambystoma Tigrinum
4x Ambystoma Mavortium Melanostictum
6x pleurodeles waltl
6x Pleurodeles Waltl
5X Triturus Carnifex
6x Lissotriton Italicus
4x Salamandra Salamandra Fastuosa
4x Salamandra Algira Tingitana Tahgramet

PADDEN
---------
3x Bufo Melanostictus

REPTIELEN
------------
2x Varanus Acanthurus

joost.v.wijk

Inderdaad graag even nalezen voor je een reactie plaatst. Ontbreken van, en op totaal onlogische plekken leestekens plaatsen is voor anderen erg vervelend om te lezen, ondanks dat je het zelf wel begrijpt. Tekst voortaan zelf aanpassen s.v.p. Daar heb ik geen zin in en tijd voor. Onleesbare posts worden verwijderd (geldt natuurlijk niet voor een klein foutje).

On-topic: Leeftijd is bij wildvangdieren niet te zeggen, dat lijkt mij logisch. Ze kunnen 5 jaar zijn, maar ook wel 20. Vervelend dat je een dier hebt die een oog mist, en dat er magere beesten bij zitten, maar je hebt nu eenmaal zelf voor wildvang gekozen, en waarschijnlijk zelf uitgezocht in de winkel. Planten groeien inderdaad vaak slecht bij alleen Led-verlichting, dus bij de keus van echte planten is het raadzaam om er verlichting in een andere vorm bij te doen. Overigens is deze salamandersoort een beeksalamander, die stromend water bewoond, en in dit soort wateren groeien nagenoeg geen planten.
Het is raadzaam om, zoals je al verteld is, veel meer schuilmogelijkheden in de bak te plaatsen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis