Salamanders identificeren

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tera-Mai

Wie kan mij vertellen welke soort dit is ze vertelde mij Paramesotriton hongkongensis


joost.v.wijk

Ik ben geneigd P. chinensis te zeggen...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

#2
Qua kleur zou ik ook naar chinensis neigen maar ik hou het toch op hongkongensis aangezien de dorsolaterale lijsten te prominent aanwezig zijn voor chinensis.

Zelf ben ik niet thuis in Paramesotriton of ander aziatisch spul. Ik ben benieuwd wat de Paramasotriton-koning hiervan denkt (Jef Janssens).
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Tera-Mai

Is er ook een manier om achter het geslacht te komen Heb geen idee hoe ik mannetjes en vrouwtjes van elkaar kan onderscheiden. Is dit d.m.v. foto's te zien ??

ANDRÉ-ARTHUR

Ik denk ook dat het P.chinensis is ..
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Jef Janssens

Semi-adulte P. chinensis, als je graag de geslachten weet dan kun je best foto's plaatsen
van een zij-aanzicht van de overgang van cloaca naar staart.

Gr.

Tera-Mai

Hoe doen jullie dit met voeren allemaal in eigen bakje met voer ofzo ???

Kenny

Ik vermoed dat ze uit een dierenwinkel komen?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Dat vermoed ik ook... En die zijn in de meeste gevallen niet gezond. :-\


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Tera-Mai

Klopt had ze gekocht bij aquarium zaak Romberg in Delft.

Heb degene met het rare bekkie en degene met het missing pootje terug gebracht en heb daar mijn geld voor terug gehad. Heb nog twee exemplaren zitten welke er wel goed uitzien en vrij dik dus nu maar duimen dat dit zwangere vrouwtjes betreft. Ze vertelde dat het allemaal nakweek was maar toen de winkel de site liet zien van de persoon waar zij ze kopen stond er alleen maar wildvang welke ze voor de verkoop hebben.

Tera-Mai

Voel me een beetje bekocht maargoed de andere twee zien er wel goed uit dus hoop er maar het beste van

Niels D

In de meeste gevallen roepen dierenzaken maar wat. Zo proberen ze je op de mouw te spelden dat alles nakweek betreft. Gelukkig zijn er nog dierenzaken die het enigszins redelijk doen, maar dat zijn uitzonderingen. Ik heb in het verleden toch wel een aantal keer een verkoper voor leugenaar uitgemaakt, toch zeker als deze de houding van expert trachtte aan te nemen. Je wint er echter niets mee, behalve de genoegdoening van het kleineren van een dergelijk persoon. Oh sorry... Je winter er echter niets mee..

Als de overige dieren wat voller zijn, geen ledematen missen en geen infectie gelijkende gezwellen in de mond hebben, bestaat de kans dat ze het goed in je aquarium blijven doen. Ik vermoed echter niet dat de dikte op zwangerschap duidt. Mocht dit wel zo zijn betwijfel ik of er een fatsoenlijk legsel uit zal komen, gezien de barre omstandigheden waarmee de dieren te kampen hebben gehad. Ik sluit echter niets uit.

Mochten de dieren het niet redden, dan kun je via dit forum aan een vrachtlading aan soorten komen. Dit betreft dan gezonde nakweek, waarbij de kans groot is dat je er een betere prijs voor betaald. Welkom op dit forum uiteraard.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Joey Immers

de paramesotritons bij romberg zitten inderdaad in een hele slechte status in een VEELSTE klein aquarium.. beetje inlezen had wonderen gedaan denk ik...
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Tera-Mai

Ja helaas dacht ik door de expertise welke de persoon zich voordeed dat hij er genoeg vanaf wist. Maar kwam er pas vandaag achter toen ik vroeg of hij nog nieuwe binnen kreeg dat zijn leverancier alleen maar wildvang verkocht. En hoorde van iemand hier dat wat zij doen vuurbuikpadjes in de zelfde bak als kleine andere salamanders niet kan i.v.m. de giftigheid van de padjes. Gelukkig heb ik die niet genomen.

Niels D

Hopen dat de dieren het goed blijven doen, want dan hebben we iig weer de potentie van een nieuwe bloedlijn in de hobby.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl