Salamanders identificeren

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tera-Mai

Dat is helemaal waar moet alleen nu nog uitvinden of ik mannetjes of vrouwtjes heb zodat ik er een geschikte partner of 2 bij kan vinden

kevin v dijk

Ik had ook toen ik net begon een paar in de dierenwinkel gekocht, ze waren binnen 3 maanden dood.
Ik had ze nog opgebeld maar ze deden er niets mee.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Tera-Mai

Ben vandaag nog in de dierenwinkel geweest omdat ze mij een telefoontje gaven dat een kweker verse dieren kwam brengen welke er prima uitzagen. Het blijkt dus toch nakweek te zijn en ik had schijnbaar de pech dat ik net vier exemplaren had gekocht waarvan door ruimte gebrek er twee aan het vechten waren geweest.

Ik heb de kweker gesproken en hij vertelde mij dat het prima dieren zijn en mocht er wat loos zijn ik hem kan contacteren. Heb nu 4 prachtige dieren waarvan er 2 vrij dik zijn dus heb wat waterplantjes in de bak aangebracht en een klein pompje om de boel een beetje schoon te houden. Nu maar eens kijken of het goed blijft gaan.

Alvast allemaal heel erg bedankt voor tips en adviezen.

Nou heb ik nog wel 1 vraagje de kweker vertelde mij ook dat het Paramesotriton hongkongensis is maar sommige mensen hier dachten dat het P. chinensis is wat is het verschil tussen deze twee soorten ???

En hoe kom ik er achter of ik mannetjes of vrouwtjes heb op kurk zetten en foto staart maken valt niet mee jee wat zijn die dieren snel  :o

joost.v.wijk

Een kweker van P. hongkongensis of chinensis die wij niet kennen, en z'n volwas ''nakweek'' naar een dierenwinkel brengt? Hmmm, dat gaat er bij mij niet in. Volgens mij ben je weer belazerd...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Peter Vliem

Weet je de naam van de kweker?
Misschien kent iemand hem toch, waar ik overigens niet vanuit ga :-\
2.4.0 Ambystoma maculatum
1.0.0 Ambystoma mavortium diaboli
2.2.0 Ambystoma mavortium mavortium
0.1.0 Ambystoma mavortium mavortium  (Texas)
3.8.0 Ambystoma opacum
1.1.0 Ambystoma tigrinum tigrinum
3.1.0 Ambystoma tigrinum       (Chicago)
3.6.0 Cynops pyrrhogaster sasayamae
0.1.0 Hypselotriton orientalis
0.5.3 Lissotriton boscai             (Melo, Portugal)
1.1.0 Paramesotriton labiatus
1.2.0 Pleurodeles waltl
0.0.1 Pleurodeles waltl Heterozygoot
0.0.2 Pleurodeles waltl Leucistisch
0.0.7 Salamandra algira tingitana
11.10.2 Triturus carnifex
1.3.11 Triturus marmoratus       (Soria)
0.0.5 Triturus pygmaeus            (Castro Verde)
4.4.1 Tylototriton verrucosus

0.0.5 Bombina orientalis
1.1.0 Litoria caerulea
1.1.0 Correlophus ciliatus

Niels D

Citaat van: joost.v.wijk op februari 22, 2013, 04:56:52 PM
Volgens mij ben je weer belazerd...

Ik weet het vrijwel zeker.... Maar goed, het kunnen nog dieren zijn die het goed gaan doen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Tera-Mai

De dieren doen het tot op heden prima zwemmen als gekken eten vervellen dus het lijkt nu prima te gaan heb een flinke bak ingericht met veel schuilplaatsen dus afwachten.

Die persoon woont vlak bij de dierenwinkel op de Hugo de groot in Delft en denk dat het waarschijnlijk een van de eigen personeels leden is van de dierenzaak maar zeker weten geen idee.

Maargoed ze doen het tot op heden goed en we wachten af ik heb geleerd dat ik beter hier om advies kan vragen of dieren van kwekers kan kopen scheelt een hoop gedoe. Maar goed iedereen moet leren en een heleboel mensen maken de fout om toch zeker als ze er goed uitzien te kopen bij dierenzaak. En omdat dit een visspeciaal zaak betreft waar je altijd een hele poos moet wachten voor je aan de beurt bent en er toch altijd wel zeker 6 man personeel loopt ga je er toch van uit dat zij weten wat ze verkopen maar ja helaas is dit niet altijd waar. Laten we het besten er van hopen.

Alvast bedankt voor de vele uitleg en advies ze doen het nu wel goed dus dat bewijst maar weer dat de winkel het fout had en toen ik deed wat men hier vertelde ging het prima dus dan weet je wel waar de kennis zit  8) hier op dit forum

Niels D

Wij hebben hier ook dieren uit een dierenzaak zitten, dus het klopt wat je zegt. Je moet geluk hebben met deze dieren. Hoe langer het transport en het verblijf bij de dierenzaak heeft geduurd, des te beroerder de dieren worden.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Tera-Mai

Ja inderdaad maar gelukkig doen ze het nu wel goed dus afwachten en heb direct geleerd dat ik vanaf nu eerst eens ga kijken wat de liefhebbers hebben als ik er wat bij wilt hebben scheeld een hoop stress en gedoe  8)