Tijgers buiten?

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Daniel Sylla

Zouden tijgersalamanders buiten in de winter kunnen overleven?
Stel je zet ze in een bak waar ze 50cm diep in kunnen graven zouden ze dat kunnen overleven?

Mvg

Niels D

Ze kunnen temperaturen van rond het vriespunt verdragen. Ik zou ze echter niet zo buiten in een bak houden. Degene waarvan ik nakweek heb overgenomen graaft ze in, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er het fijne niet van weet. Hier gaan ze in een curver in de schuur, waar het rond de 5 graden is.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Daniel Sylla

Ja ik zit al de hele avond een beetje te denken...
Vorig jaar veel bezig geweest met salamanders dat is even weg gezakt maar komt nu weer terug.
Ik vind die tijgers in zo een terrarium zo on natuurlijk ogen.
Ze liggen de heledag op dezelfde plek tot je langs loopt dan gaan ze voor het raam zitten wachten tot ze wat te vreten krijgen.

Waar ik aan zit te denken om ze nu in de schuur te zetten met aarde 1 of 2 stammetjes en verder 8 uur licht waardoor ze een soort winter rust achtig krijgen dan begin volgend jaar in curvers naar buiten (na de laatste nachtvorst april/mei)
Dan hele zomer + herfst naar buiten en bij de eerste nacht vorst weer de schuur in.
Ik doe dit niet omdat ik wil kweken ik doe dit omdat ik het veel leuker vind die salamanders natuurlijk te zien dan achter glas.

Is dit een leuk idee of is er iemand die nu al zegt neeeeee niet doen!
Lekker binnen houden!

Ik hoor het wel,
Groet Daniel

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

joost.v.wijk

Citaat van: Niels D op oktober 14, 2012, 08:42:03 PM
Ze kunnen temperaturen van rond het vriespunt verdragen.

Er is afgelopen weekend een experimentje geweest: Ze schijnen zelfs onder het vriespunt te kunnen verdragen. Niet zelf uitproberen  ;)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Daniel Sylla

Wat ik me dan nog meer afvraag he...
Ik zie altijd foto's van tijgers die echt lekker vet zijn mooi groot dikke staart maar die van mij blijven slank en worden ook niet zo hoog.

Waaraan zou dit kunnen liggen?

Kenny

Dat kan zeker. Ik heb verschillende Ambystoma soorten buiten gehad (A.maculatum, gracile, macrodactylum, jeffersonianum, opacum) en die zongen het allemaal prima uit. Ik had een grote tempexdoos in hun buitenterrarium ingegraven en die volgepropt met bosgrond en bladafval, daar liepen enkele tunnels naartoe.

Als ze wat mager zijn moet je ze meer gaan voeren  ;D. Die dikke tijgers worden vaak dagelijks gevoerd, ze bedelen ook zo mooi he! :)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Daniel Sylla

Hahaha kenny nou dat bedelen kunnen ze wel.
Ik ga ze denk ik dan van de week in de schuur zetten en dan volgend jaar in curver buiten.

Zal wel ff fotos plaatsen van de week.

Niels D

Ik zojuist wat extra diaboli's van Gersfeld, die nog in de groei zijn. Deze probeer ik iedere dag te voeren. De volwassen dieren heb ik iedere dag gevoerd tot ze wat voller waren. Dit kan absoluut geen kwaad, tenzij ze moddervet zijn. Vanaf dat moment kun je ze minder voeren. Ik heb zelfs een te dik stel A.m.mavortium in één jaar slechts 3 à 4 keer gevoerd... en ze waren nagenoeg niets afgevallen.

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Daniel Sylla

Wat voeren jullie dan ook gewoon regenwormen toch?

Niels D

Hier pakken ze echt geen regenwormen, dus ik voer ze van mijn kakkerlakken kweek en af en toe een dola, wasmotlarf, krekel of een sprinkhaan ter afwisseling. Héél soms krijgen ze een babyratje.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Daniel Sylla

Denk curver kopen van 60cm van de week, dan vullen voor de helft en dan schors er in en dan in de garage.
Ik neem aan dat dat gewoon goed is, het is puur alleen om ze daar de winter te laten staan verwacht dat ze zich toch gaan ingraven.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Niels D

Ik heb ze ook zo zitten, maar dan in cocos tuinaarde van de Hornbach. Die kost 6 Euro voor 40 liter en werkt perfect.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Thibaut Vds

Citaat van: Niels D op oktober 15, 2012, 04:32:07 PM
Ik heb ze ook zo zitten, maar dan in cocos tuinaarde van de Hornbach. Die kost 6 Euro voor 40 liter en werkt perfect.

Dat is wel goedkoper dan die cocopeat ik zou 15 euro betalen voor 55 liter en dan moet ik dat ding nog in water weken.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Daniel Sylla

Maar niels dan zijn ze niet zo heel groot? (foto?)

Jari B

Citaat van: joost.v.wijk op oktober 14, 2012, 09:39:47 PM
Citaat van: Niels D op oktober 14, 2012, 08:42:03 PM
Ze kunnen temperaturen van rond het vriespunt verdragen.

Er is afgelopen weekend een experimentje geweest: Ze schijnen zelfs onder het vriespunt te kunnen verdragen. Niet zelf uitproberen  ;)

A. opacum kan ook temperaturen tot diep onder het vriespunt verdragen, dus ik zie niet in waarom Tijgers dat niet zouden kunnen inderdaad.  :P