Bouw vuurbuik aqua-terrarium

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

naeff002

is dit de eerste epoxy laag die er op zit?
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

fa341009

Ja, dat klopt. Hij is wel vrij dik gesmeerd en er zit zand in gestrooid om het een beetje matter te maken.

Vandaag kit ik hem vast in de bak en dan laat ik het nog een aantal dagen drogen. Dan kan het spoelen beginnen :)

Hoewel ik heel enthousiast ben, ben ik toch blij dat ik mijn geduld kan bewaren!

Ook het deksel heb ik gisteren inéén geknutseld. Een houten frame gemaakt met daar vliegendraam in. Ziet er goed uit, is heel goedkoop en praktisch!

-> Nog een vraagje over: Vele mensen gebruiken bv Dukttape om de rand af te plakken, is dit omdat salamanders niet horizontaal op hun kop kunnen lopen, of omdat ze geen grip hebben op die plakband?

Groeten,

matthias

naeff002

omdat de salamanders niet onderste boven kunnen/willen lopen.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

fa341009

Heb gisteren de achterwand in het aquarium gekit. Hier en daar dikke klodders kit op het glas gespoten en langs de randen van de achterwand. Vervolgens de achterkant erin gelegd en goed aangeduwt. Deze kon ik 2 seconden later al niet meer verschuiven (O_o). Langs de randen nog wat opgespoten zodat er minder vuil achter zou kunnen komen.

Hievoor heb ik doorzichtige sanitair kit gebruikt. Deze ga ik nog 3 extra dagen laten drogen. Dan heeft de epoxy hars in het totaal ook een week kunnen drogen.

Wat piepschuim opgelegd met enkele bakstenen op om extra druk gewicht te krijgen.

Het geheel ziet er eigenlijk al best goed uit :) Ik zal straks nog eens een fototje posten!

Deze avond ga ik het zand schoonspoelen.

Verder moet ik dan nog het aquarium uitspoelen en water laten instaan om de toxische stoffen eruit te trekken.

Dan kan ik de natuur intrekken voor plantjes en mos en kan de inrichting beginnen :)

Moest ik iets vergeten zijn, let me know!

Groeten,

Matthias

Niels D

Klinkt goed. Sanitair kit kan net zo makkelijk als aquariumkit, als je het inderdaad een tijdje onder water laat staan.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

fa341009

En voila: dat plakt erin!
Zelfs aant drogen in de zon se!


Joey Immers

hij is heel netjes geworden! :D echt mooi gedaan!
Joey immers.

hypselotriton orientalis

bouffonne


Maxim M.

Ziet er zeer goed uit. Benieuwd naar het eindresultaat

kevin v dijk

Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

ANDRÉ-ARTHUR

Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Thibaut Vds

Prachtig, vind het mooier dan de bak die ik zelf aan het maken ben  ;)
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Erg mooi zeg! Goed bezig. Ik vind het alleen niet eerlijk dat bij jou de zon scheen...
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Maxim M.

Haha daarmee ga ik akkoord Nils. Hier is het aan het bliksemmen en donderen en terwijl dikke hagelbrokken regenen.
Daarnet mooi door een vlaag int bos gelopen om wat klimop te gaan plukken. Kwas gedouched als ik thuis kwam :D

Niels D

Hadden we beter in die gezellige vuurbuik bak kunnen zitten.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl