Houten 1-4-12

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

leuk joep die algerijnse ribbensalamanders pleurodeles nebulosus. Nog steeds vaak verkocht als poireti (oude naam) ik heb ze al een aantal keren van dezelfde standhouder gehad maar nooit kunnen kweken. Volgens hem kweekten alleen de achtergebleven dieren. zorg dus dat ze niet te vet worden. Voor opkweektips zie:

mijn artikel

http://home.kpn.nl/dresens/kweekpogingen_met_pleurodeles_po.htm
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Niels D

Citaat van: naeff002 op april 01, 2012, 11:02:12 PM
Waren nog duurdere schildpadden...

Die Geochelone radiata en die Psammobates sp heb ik ook gezien. Er was ook een zwarte waterschildpad met een grillig schild en een lange nek, die zo'n 600,- kostte. Ik weet echter niet meer wat het was. Weet je welke ik bedoel Kevin? Ik vond de schorpioen modderschildpad, hoewel wat algemener, toch ook erg mooi. Die pannenkoek is echter één van mijn favorieten.

@Joep: Op caudata.org staan diverse kweekverslagen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

de enige zwarte waterschildpad (niet geheel) die ik heb gezien was de Geoclemys hamiltonii maar die heeft ook niet een hele lange nek. Deze worden vrij groot
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Ik heb 'm gegoogled en volgens mij is het dezelfde. Hij had echter nagenoeg geen vlekken als je het vergelijkt met enkele afbeeldingen van google.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

Nee het is een andere, deze waren 250. Ik weet al welke je bedoelt dat was de Clemmys guttata, die waren 600 per koppel. Horen gele stippen te hebben op hun schild maar deze had dat niet of nauwelijks en hadden die een vrijwel geheel zwart schild.

Clemmys guttata heb ik zelf ook alleen de mijne hebben een stuk meer stippen
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Je hebt gelijk! Mooie beesten zeg.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

do

Weten jullie ook toevallig de naam van die waterschildpadden met een ruw schild en hadden witte stippen.Ze kosten  60 euro. Er was zo'n "wand" met aquarium's gevuld met schildpadden.Hier zaten ze tussen. Ik vond zeer leuk maar heb niet goed naar de naam gekeken.

Niels D

Dat waren nog redelijk kleine dieren toch? Stonden ze niet in het linkergedeelte van de stellingen? Die waren idd mooi om te zien.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

do

Ja dat klopt. ze zagen er erg mooi uit. Had ze nog niet eerder gezien.


naeff002

dat was volgens mij de Geoclemys hamiltonii maar die waren dus 250, als je recht voor die tafel stond dan stonden ze aan de linker kant.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Gegoogled en die bedoel ik. Jij ook Do?
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

do

Volgens mij heb je gelijk het is deze soort. Dacht dat er op de bak 60 euro stond. Misschien heb ik het fout. Deze man had wel erg leuke soorten!

naeff002

de hamiltonii is ook nog een vrij zeldzame soort, helaas. Maar zeker heel erg mooi, het is jammer dat ze vrij groot worden
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Citaat van: naeff002 op april 03, 2012, 07:04:47 PM
Het is jammer dat ze vrij groot worden

Groot? Ik ben verkocht! Hoe groot worden ze?
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

do

Ja, 40 cmvoor mij veel te groot

Kennen jullie ook het hebberige gevoel als je op zo'n beurs rondloopt.
Je gaat tegen beter weten heen. Je hebt geen ruimte meer voor meer dieren,maar je gaat toch even kijken. Natuurlijk kom je dan juist de dieren waar je al eerder een care sheet over heb opgezocht. In mijn geval Staurotypus salvinii, pipa pipa, aziatische hoornkikkers enz. Op weg naar huis met alleen krekels op de achterbak heb je zo'n chagerijnig gevoel over je....
Eigenlijk heb je dan weer spijt dat je heen bent gegaan.
Herkenbaar?