Houten 1-4-12

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Niels D

Ik ken het. Ik had graag die B.guttata mee willen nemen. Die zijn ook groot!
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

naeff002

Citaat van: Do van Dijck op april 03, 2012, 07:16:36 PM
Ja, 40 cmvoor mij veel te groot

Kennen jullie ook het hebberige gevoel als je op zo'n beurs rondloopt.
Je gaat tegen beter weten heen. Je hebt geen ruimte meer voor meer dieren,maar je gaat toch even kijken. Natuurlijk kom je dan juist de dieren waar je al eerder een care sheet over heb opgezocht. In mijn geval Staurotypus salvinii, pipa pipa, aziatische hoornkikkers enz. Op weg naar huis met alleen krekels op de achterbak heb je zo'n chagerijnig gevoel over je....
Eigenlijk heb je dan weer spijt dat je heen bent gegaan.
Herkenbaar?


Die Aziatische hoornkikker had ik ook wel gewild en de Pipa pipa ook erg aantrekkelijk. Maar er was eigenlijk maar 1 dier die ik heel graag had mee willen nemen en dat was de Cordylus cataphractus, daar ben ik al 2 jaar mee bezig om er zoveel mogelijk over te weten te komen en om ze te vinden. Op de beurs hadden ze meerdere dieren maar het was de prijs die me dit keer tegen hield
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

do

Ik heb ze "gelukkig" niet gezien. Erg mooie dieren.

Zijn we nu erg vreemde mensen?  Als ik bv op mijn werk vertel dat op een retielenbeurs ben geweest en dat ik daar chagerijnig vandaan gekomen ben omdat ik geen reptiel of amfibie heb gekocht, kijken ze me stomverbaasd aan. Dan nog te bedenken dat ik in de natuurbescherming werkzaam ben deze mensen hun hart op de goede plaats hebben.

naeff002

hier zijn de mensen er wel aan gewend.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

kevin v dijk

De terraria waren wel redelijk goedkoop of niet?
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

Thibaut Vds

Heb me ook moeten inhouden bij de hoornkikkers, was erg aantrekkelijk.. heb al vaak caresheets etc over opgezocht, maar wat me tegenhield was de gedachte wat ze eten als ze volwassen zijn  ;D
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Maxim M.

Mooie dieren wel die hoornkikkers.

Niels D

#52
Citaat van: Thibaut Vds op april 04, 2012, 06:59:03 AM
Wat me tegenhield was de gedachte wat ze eten als ze volwassen zijn  ;D

Laat je jezelf daar niet door tegenhouden. Hij hoeft niet veel meer te eten dan een tijgersalamander. Hier krijgt hij één of twee grote kakkerlakken in de week en soms een dola of moriowormen als extraatje. Ik voer geen pinkies of muizen. Nergens voor nodig. Ik heb wel een eigen kakkerlakkenkweek, dus dat scheelt.

Cordylus cataphractus zijn leuke beesten, maar dat soort reptielen kan ik echt niet meer met mijn allergie houden. Ik merk nu al af en toe bij onze schildpad. Toch ben ik wel serieus geïnteresseerd geraakt door die hamiltonii's! Die zitten lekker vochtig en dat scheelt voor mij een hoop.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Thibaut Vds

Mhh volgende beurs dan maar, eens kijken. Zijn wel echte vuilmakers  ;D
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Dat klopt, maar ook wat dat betreft zijn ze niet veel erger dan tijgersalamanders.  ;)
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

angie

ik wil een baardagaam, maar dat mag niet van mijn vader en moeder, omdat ze (volgens mijn moeder) 40 euro aan eten per maand nodig hebben, als ze met zijn tweeën zijn  ::)
ik kon me niet inhouden :'( :'( :'( :'( :'(

Thibaut Vds

Baardagamen eten wel veel, maar 40 euro is wat overdreven denk ik. Ze eten ook plantaardig voedsel. Natuurlijk moet je ook de warmte lampen gaan bijrekenen qua elektriciteit.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

kevin v dijk

Ik wou ook baardagamen hebben maar ik vond het veel te lastig.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

MartinS

Ik heb er in het verleden ook een aantal gehad. Het zijn inderdaad wel veelvraten. Niet alle dieren willen groenvoer eten, waardoor je snel veel aan krekels of sprinkhanen kwijt kunt zijn. Lekker blijven geniet van je salamanders, veel mooier joh  ;) ;D
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Monique

Of de kleine soort baardagamen nemen. Pogona henrylawsonii dacht ik .

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu