Houten 1-4-12

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DannyS

Citaat van: angie op april 01, 2012, 11:40:41 AM
inderdaad er was een mega rij!! ik ben er geweest en er waren: slangen, slangen, slangen, slangen, gecko's en nog meer slangen! (dit waren niet alle dieren maar 3kwart van de dieren waren deze)

Dat is voor ons salamander-gekken een groot nadeel van deze beurs.
Het is wel een goede plek voor betaalbare benodigdheden.

kevin v dijk

Ik was er uiteindelijk om 10:30 en heb eenhalf uur in de rij gestaan. Ik heb 2 soorten salamanders gezien. Ik heb alleen een stuk kurk van 100 x 50 x 3 voor een landgedeelte bij mijn c orientalis meegenomen.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis

naeff002

Ik was er om 10 en was om 10.05 binnen. Had al een kaartje
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Het was inderdaad een ophoping van slangen en hagedissen zoals baardagamen en luipaardgecko's. Voor de schildpadliefhebber was het echter ook een paradijsje. Ze hadden echt veel verschillende soorten en wat zijn sommigen duur! Vooral de pannenkoekschildpad (Malacochersus tornieri) was aan de prijs, maar wat is het toch een fantastisch beest.

Wat salamanders betreft was het karig. Op 2 stands juveniele A.opacum gezien, waarbij er één ook A.maculatum verkocht. C.ensicauda werd verkocht door een vrouw met een hoop heremietkreeften en slakken. P.waltl werd voor 100,- Euro's aangeboden, daar het leucistische dieren betroffen. Remy stond er met nog maar één P.ruber en wat A.tigrinum. Verder werd een mij onbekende Tylototriton soort aangeboden, maar deze verkeerde in erbarmelijke toestand. Hij was geheel zwart op de klieren achter op zijn hoofd na. Tevens heb ik N.crocatus gezien, die voor 65,- Euro de stuk werden verkocht.

Als kikkerliefhebber heb ik echter toch nog kunnen genieten van B.guttatus, Scaphiophryne marmorata nakweek en nog veel meer. De B.guttatus had ik nog bijna meegenomen, maar gelukkig besefte ik me dat we voorlopig volgeboekt zijn. Het is bij wat planten voor de nieuwe kikkerbak gebleven.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Niels D

Om 13.00 uur kon je zo doorlopen naar de kassa. Ik heb van de vereniging alleen Nico gezien.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

angie

ik keek of ik een van julie zag maar nee niet gelukt :-[

MartinS

Citaat van: Danny Stammers op april 01, 2012, 12:22:05 PM
Citaat van: angie op april 01, 2012, 11:40:41 AM
inderdaad er was een mega rij!! ik ben er geweest en er waren: slangen, slangen, slangen, slangen, gecko's en nog meer slangen! (dit waren niet alle dieren maar 3kwart van de dieren waren deze)

Dat is voor ons salamander-gekken een groot nadeel van deze beurs.
Het is wel een goede plek voor betaalbare benodigdheden.

Ik heb nog even overwogen ook heen te gaan, uit eindelijk niet gegaan. Wat betreft salamanders valt het altijd tegen. Op zich goed dat er niet veel salamanders aangeboden worden, dat scheelt een hoop wildvang.
Als je enkele benodigdheden nodig hebt wordt het inclusief entree en brandstof nog heel duur.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Thibaut Vds

Er was inderdaad een giga rij, en ik heb deze voor niets aangeschoven  >:( Nu er toch geen groot aanbod was aan bidsprinkhanen was dat niet zo erg.

Enige diertjes die ik mee heb zijn wat bidsprinkhanen. Verder voedseldieren, kurk, planten en benodigdheden om een achtergrond te maken (met repti-wall)

@Niels: Ik heb die A. tigrinum echt nergens gezien, en de beurs tamenlijk wat afgelopen... wat jammer nou had een man nodig..
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

Niels D

Ze waren nog heel klein en ook aan de dure kant. Ik weet zeker dat je een betere koop kan doen via internet.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Harry

#24
Ik was er rond 10 uur en vrij snel binnen. Ik had dus de kans de meeste salamanders te zien. Eerst zag ik  3 volwassen tylototriton taliangensis. Ik heb me kunnen inhouden en alleen even de geslachten op de doosjes laten zetten. Ze werden aangeboden door een hongaars bedrijf, die ze weer van het tropenparadies hadden ingekocht. Even later was het koppel toch verkocht. Op hun tafel stonden ook galaica's ik heb ze verteld dat die niet toegestaan zijn in ons land, maar ook deze werden uitleindelijk met papieren notabene verkocht. Verder zag ik rubers, opacum, waltl, tijgers, maculatims en axo's
Ik heb me beperkt tot kopen van voedseldieren en nieuwe bakjes, pijpjes kurkschors en houtwol voor de fruitvliegenkweek, en heb nog wat boscai eitjes voor bert meegebracht en karelinii eitjes van Serge gehad. Dus ik ging weer snel tevreden om 12 uur naar huis om een uur later onder water van 1 tot 9 te filmen voor het klokhuis.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Niels D

Dan heb ik die taliangensis gezien.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

joep

kwas vroeg binnen achterlangs,lekker rustig,
weinig voedseldieraanbod,wel trio algerijnse ribbesal gescoord.18 euries
en om mezelf te kietele 2 kikkertjes,rhacophorrus dennysi

ExoticPalace


Wij waren er ook ;D
Met vrienden van ons meegegaan om ze ook mee te helpen ,ze stonden met de Baardagamen (Desertroom te Malden) Was voor ons een redelijk goede beurs, we zijn naar huis gegaan met:

- een verwarming voor aquaria van de appelslakken en L nummers
- stuk hol schors voor bij de Ridderanolissen
- 1 Ridderanolis vrouw
- 1 temperatuurpistool voor het meten van de temperaturen in de terraria
- 1 fitting voor de reptielen
- vermiculiet voor in de broedmachine voor de reptielen eieren

Verder verschillende bekende tegen gekomen vanuit de reptielenwereld, erg leuk en gezellig gehad. Wij hebben ontzettend veel Teju´s gezien en slangen. Gekko´s waren er ook in overvloed, wat mij betreft had het wel wat meer afwisseling mogen zijn in de dieren en ook liever wat meer salamanders etc


naeff002

CiteerVooral de pannenkoekschildpad (Malacochersus tornieri) was aan de prijs, maar wat is het toch een fantastisch beest.

Je zou er wat negatiefs over moeten zeggen. Waren nog duurdere schildpadden zoals een Psammobates soort duur ruim 1600 per dier koste en radiata waar 350 euro boven stond maar toe zei ik tegen de standhouders dat het zeker niet klopte en toen maakt ze er ook 1650 van.

ik was er om 10 uur en heb door kunnen lopen omdat ik een kaartje had gekregen. Die ik trouwens niet eens heb gebruikt, ik was doorgelopen met het kaartje in mn hand en niemand die hem van me aannam. Nou dan niet.

Ik ben alleen Hein en Harry tegen gekomen, terwijl het niet zo groot was en ik toch tot 16.00 was gebleven.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

kevin v dijk

Er waren wel wat mooie terrariums.
Kevin van Dijk, Amersfoort.
_________________________________________

   Ambystoma mexicanum wildkleur
   Ommatotriton Ophryticus
   Lissotriton Italicus
   Triturus Dobrogicus
   Triturus Marmoratus
  Triturus Carnifex
  Cynops Orientalis