Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Gestolen dieren!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ANDRÉ-ARTHUR

Net als bij harry zijn ook bij mij vorig jaar een aantal dieren gestolen uit mijn tuin. De dader is waarschijnlijk gewoon mijn tuin ingelopen. Gezien overeenkomsten met de diefstal bij Harry afgelopen herfst, zou het wel eens om dezelfde dader kunnen gaan. Ik wil  iedereen waarschuwen alert te zijn. Laat geen mensen bij je dieren die je niet 100% vertrouwt en doe alles op slot en/of plaats een camera als je dieren buiten hebt. Het moet in ieder geval iemand zijn die wist dat deze dieren er zaten en dus op bezoek is geweest om de dieren te bekijken/kopen. Ofwel: De persoon kan net zo goed bij jou thuis zijn geweest. WEES DUS ALERT.
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Thibaut Vds

Waar gaan de mensen toch heen.. Ik bedoel salamanders stelen, hoe laag kan je vallen. Ik hoop dat de dader gevat wordt.
A. californiense / A. mavortium mavortium / P. waltl

joost.v.wijk

Hoe zeker weet je dat het gaat om gestolen dieren? (en dat het geen vogels of ratten of een andere doodsoorzaak is, dat je je dieren niet meer vind?)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

petro pees

Als je een flink aantal dieren op ''onverklaarbare''wijze mist en dat hetgeen ook nog eens overeenkomsten vertoont met een eerder gebeuren,kan men wel aannemen dat de oorzaak hetzelfde is.
Een waarschuwing (waar geen namen bij worden genoemd)zoals deze is dan zeker op zijn plaats.
Petro

Citaat van: joost.v.wijk op januari 25, 2012, 08:17:42 AM
Hoe zeker weet je dat het gaat om gestolen dieren? (en dat het geen vogels of ratten of een andere doodsoorzaak is, dat je je dieren niet meer vind?)
Tylototriton Shanjing

MartinS

In de vogelhobby hoor je er ook vaak genoeg over het feit dat er volieres worden leeggeroofd. Vaak door personen die vooraf een kijkje zijn komen nemen. Helaas kunnen mensen niet van andermans eigendommen afblijven, hoe triest ook.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Pammie

Zo triest, dat mensen zo in elkaar zitten.Ik kan dat niet begrijpen!!

Monique

Jee, echt onbegrijpelijk.... :o Ik heb nog geen diertjes buiten en onze tuin is hermetisch afgesloten gelukkig...
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

TheJippes

Tss, ik schaam me zo voor sommige mensen :-\ En idd erg triest... :(

Sergé Bogaerts

Voor het onverklaarbaar verdwijnen van dieren uit buitenterraria zijn natuurlijk wel meer mogelijkheden aanwezig dan diefstal.

Bij diefstal verwacht je in ieder geval dat mensen snel handelen en dus de bakken open laten staan en overhoop gehaald hebben. Anders vind je de salamanders niet overdag of zelfs 's avonds.

Ratten, muizen, bunzingen, wezels, vogels e.d. gaan natuurlijk veel subtieler te werk en zullen zelden een bak overhoop gooien. Ziektes kunnen ook flink toeslaan en binnen een paar dagen vind je van salamanders weinig meer terug. Ook dan ligt alles nog netjes op zijn plek.

Maar een algehele waarschuwing om sowieso voorzichtig te zijn met wie je toelaat, maar misschien ook wel waar je je dieren neerzet, is zeker geen slechte waarschuwing.

Elke vereniging of club is een afspiegeling van de maatschappij, en naarmate we groter worden is ook de kans groter dat er een paar slechterikken tussen komen te zitten. Net zoals er eigenzinnige en betweterige types tussen zitten (ik ken mezelf...)  ;D

Niels D

Ik sluit zelf ook geen diefstal uit, maar hou rekening met dieren zoals marterachtigen en zelfs vossen en katten. Ze hoeven niet eens bewust op zoek te zijn naar salamanders. Veel van dit soort "intelligentere" dieren hebben een vorm van nieuwsgierigheid wat kan resulteren in een geopende bak o.i.d.. Toch sta ik er niet vreemd van te kijken als er daadwerkelijk iemand zich schuldig maakt aan dit soort praktijken. Ik kom wel gekkere dingen tegen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Bennie

De sameleving word steeds gekker ik zie het met me werk overal word gestollen  bij arm en rijk.
Wat je kan doen is eens sammen met harry zitten en ander waar dit ook is gebeurt en de personnen na gaan wie er bij julie zijn geweest .let wel op ga niet wijs als je geen hart bewijs heb .
camara zijn leuk (verkoop ze en plaatse) maar wat heb je er aan als je ziet  dat een persoon met pet  ze weg haalt ze zijn weg .
Hypselotriton orientalis
Lissotriton boscai Melo Portugal
Lissotriton italicus Francavilla Fontana, Brindisi, italie
Triturus pygmaeus
Taricha granulosa

Monique

Sergé dat klopt wel! Vooral marterachtigen gaan slim te werk en je vindt geen spoor meer terug zoals we gemerkt hebben bij onze cavia's. Zelfs geen haartje. Als ik ooit een bak zou maken in de tuin dan mag het wel erg goed beveiligd worden, bunzings, marters, diverse roofvogels, vossen, diverse soorten muizen, we hebben alles hier wel voorbij zien komen. Maar inderdaad diefstal is niet uitgesloten...
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Markus

#12
Hi.
Ik heb en alarmsystem dat bewaakt mijn kedler en mijn buitenterrarium ;)
Het is ook in Duitsland gevaarlijk geworden :'(


Markus

Jeroen.S

Ik sluit me geheel bij Serge aan. Wanneer er niks overhoop is gehaald en alles haast zo ingericht is zoals het was zet ik diefstal zelfs op de laatste plaats. Een dier dat weet waar hij zijn voedsel makkelijk kan vinden, zeker met de winter, laat het heus niet bij een keer.

bouffonne

Klopt,
Zo heeft een marter een aantal jaren geleden mijn complete voliere leeg gehaald
Kon het ook in het begin niet begrijpen.
Eerste 2 keer stond de deur open
Eerste gedachte... gestolen.
Maar met en met verdween de gehele inhoud van mijn voliere, terwijl de deur goed op slot was.
Hij bleek een enorm gat gegraven te hebben on een grote conifeer die tegen de voliere stond.

Om nu zeker te zijn of het nu een 2 voeter is of een 4 voeter, moet je gewoon wat zand (bloem) rond de bakken strooien, het liefs zo laat mogelijk, dan kan je in de morgen zien wat er allemaal rond de bakken heeft gelopen.
Moet het dan wel droog weer zijn.
Maar het is te proberen. :D