Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Gestolen dieren!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Ik had me eigenlijk voorgenomen om hier niet meer op te reageren, want ben er zelf ook nog steeds kapot van en wil niemand beschuldigen zonder dat ik iets kan bewijzen.  Maar het is ook is het niet leuk om dan te lezen, dat mensen twijfelen of het hier wel om diefstal gaat. Andre post dit niet zomaar! als hij er niet 100% zeker van is. En ook ik ben er 100% zeker van van wat bij mij in de herfst is gebeurd.  Ook uit afgesloten bakken waar geen muizen of marters , vogels of wat dan ook inkunnen,  zijn grote aantallen dieren plots verdwenen van de ene op de andere dag. En er zijn duidelijke aanwijzingen die in beide gevallen duidelijk wijzen op diefstal. Neem daarom de waarschuwing van Andre serieus en zoek niet naar andere oorzaken.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

petro pees

Mensen hoe vervelend,naar ook elk geval is,laten we het gebeuren niet bagitaliseren!
Er zijn dieren verdwenen uit hermetisch gesloten bakken in omgevingen waar marters(laat staan slimme :D)
van nature niet voorkomen.
Het is gewoon een feit dat dit soort dingen gebeuren,het lijkt er alleen op dat Nederland wat salamanders betreft de dans tot voor kort is ontsprongen.
Het is intriest dat dit gebeurt.Oppassen is het enige wat je hierbij kan doen.
Petro
Tylototriton Shanjing

ANDRÉ-ARTHUR

Ik had een paar buitenbakjes(gesloten 60 cm aquaria die buiten stonden)..Toen ik wou gaan kijken hoe het met de dieren stond,zag ik gelijk dat erin de bak was gerommeld..Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een dier de bakken open heeft kunnen maken..(mijn excuses dat ik er niet bij had gezet dat het om afgesloten aquaria ging)..Op de bovenkant had ik muggegaas(tegen ontsnapping)en daar boven kwam dan de lichtkap van het aquarium op..En op de lichtkappen had ik een standaard tuintegel er boven op..En als de bakken door een dier open gemaakt waren(want dat zou in het bizarste geval kunnen,een creatieve kat of zo)..Dan zouden ze nooit alles mooi terug op hun plaats hebben gezet,want als je er langs liep zag je er van buiten niks vanaf dat er iemand aan heeft gezeten..Pas toen ik in de bakken keek zag ik dat de landgedeeltes helemaal overhoop waren gehaald.
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton

Monique

ik vind dat toch wel heel erg :-[  Erg jammer dat dit voorkomt....

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

bouffonne

Citaat van: ANDRÉ-ARTHUR op januari 25, 2012, 06:02:25 PM
Ik had een paar buitenbakjes(gesloten 60 cm aquaria die buiten stonden)..Toen ik wou gaan kijken hoe het met de dieren stond,zag ik gelijk dat erin de bak was gerommeld..Het lijkt me onwaarschijnlijk dat een dier de bakken open heeft kunnen maken..(mijn excuses dat ik er niet bij had gezet dat het om afgesloten aquaria ging)..Op de bovenkant had ik muggegaas(tegen ontsnapping)en daar boven kwam dan de lichtkap van het aquarium op..En op de lichtkappen had ik een standaard tuintegel er boven op..En als de bakken door een dier open gemaakt waren(want dat zou in het bizarste geval kunnen,een creatieve kat of zo)..Dan zouden ze nooit alles mooi terug op hun plaats hebben gezet,want als je er langs liep zag je er van buiten niks vanaf dat er iemand aan heeft gezeten..Pas toen ik in de bakken keek zag ik dat de landgedeeltes helemaal overhoop waren gehaald.

Dit nu gelezen maak ik er nu ook inderdaad uit dat dit niet een roofdier geweest kan zijn, die zal echt niet de bak mooi weer afsluiten en een tuintegel erop leggen. ???
ga hier nu ook vanuit dat het duidelijk een 2-voeters is die kan denken.
maar Arthur ik zou toch proberen om wat bloem of zand te strooien, dat weet je zeker of er iemand in jouw tuin is geweest.
Ik hoop nu echt dat ze deze persoon(s) te pakken krijgen.

Steven DC

Dit heb ik jaaaaren geleden nog gehoord van iemand van de vereniging. Ook zijn bakken waren leeggehaald. Die heeft toen ganzen in de tuin gezet. Een beter alarmsysteem bestaat er niet...
Erg jammer dat er zulke criminelen in de hobby actief zijn...

Pammie

Nogmaals, dit is diep en diep triest.Ik heb er geen woorden voor.Ook ik hoop dat ze dit persoon te pakken krijgen!!

Niels D

In die casus moet het wel om diefstal gaan idd. Mocht de verdachte dit topic lezen: "Schaam je."

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Sergé Bogaerts

Ja, de enige wilde dieren die stoeptegels kunnen verplaatsen zijn beren denk ik, en volgens mij hebben we die nog niet in Nederland...

Misschien een beetje prijzig (200 euro)...maar een infra rood camera die afgaat bij beweging... ?

http://www.humanitas-book.de/websale7/WILDKAMERA-PROSTALK-2-MP.htm

naeff002

dat is echt flink balen. Het probleem met zand is is dat je er zelf ook loopt en dus zal je iedere dag weer je eigen voetsporen moeten weg harken. Ik ben een schuurtje aan het bouwen (na Hamm ga ik er weer mee verder) maar mooi dat ik er voor ga zorgen dat ik die goed kan afsluiten.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Niels D

Gezien dit nogal wat raakvlakken met mijn werk heeft kan ik je vertellen, dat het voorkomen een moeilijke klus is. Je kan hooguit het zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor de dief en dat doe je door een lamp met bewegingssensor, goed hang- en sluitwerk daar waar mogelijk en idd een zichtbare camera  (onbereikbaar vanaf de tuin).

Ganzen werken perfect, maar vergen onderhoud en hebben uiteraard ruimte nodig. De buren zullen echter niet altijd even blij zijn. Een hond is ook een optie, maar ook daar komen veel verantwoordelijkheden bij kijken.

Een paar goed gecamoufleerde berenklemmen, wat struikeldraad op hoogspanning en zelf gefabriceerde landmijnen hebben mijn voorkeur, maar ik heb nog geen toestemming van de gemeente om deze te mogen plaatsen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

ANDRÉ-ARTHUR

Ik ga dit topic sluiten want er zijn ook mooie dingen in onze hobby en we moeten ons zelf niet te lang in negativiteit dompelen..Ik heb dit gepost omdat ook de lelijke kant van de hobby belicht mag worden..Maar goed laten we er een mooi kweek-en je persoonlijke favoriete salamander(s)aanschafjaar 2012 van maken..Ik heb wel besloten enkele suggesties/ideeen mbt van de beveiliging van mijn diertjes te gaan gebruiken!!
Pleurodeles,Triturus,Hypselotriton,Pleurodeles,Cynops, Ambystoma,Paramesotriton&Lissotriton