Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Morgen 35 graden

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

morgen 35 graden. Hoe gaan we ons daarop voorbereiden?
Wat lege colaflessen vullen met water en in de vriezer om de bakken te koelen is mijn manier. Hopenlijk gaat alles goed morgen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

Ik ga morgen in het begin van de middag het water verversen in mijn bakken met koud water, dat zal ook flink schelen. Over mijn bakken met larven ga ik voorzichtig een ventilator laten blazen, dat moet genoeg zijn.
De volwassen gezonde dieren moeten een dagje zulke temperaturen wel aankunnen, lijkt mij.

MartinS

Citaat van: Danny Stammers op juni 27, 2011, 08:13:57 AM
De volwassen gezonde dieren moeten een dagje zulke temperaturen wel aankunnen, lijkt mij.

Dat is exact mijn gedachte. In het verleden was ik gelijk in hoogste staat van paraatheid, nu weet ik dat het z'n vaart niet loopt. Voor het water en bakken goed en wel opgewarmd zijn is het al weer gedaan met de warmte. Het zal dus wel loslopen. Geld natuurlijk niet voor bakken die vol in de zon staan, maar dat is zo wie zo niet handig.
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

joost.v.wijk

Ik heb zo goed als alles in de kelder staan, waar de temperatuur niet boven de 21-22°C uitkomt.
Ik heb enkele bakken nog in huis staan (in een hal, zonder ramen en dus ook geen zon).
Dit betreft een 150 cm bak met zo'n 140 liter water (duurt wel even voor dat die te warm wordt). Hier zitten popei in die hogere temp. best kunnen hebben. Ook staat er nog een opkweekbak met C. e. ensicauda larven en een kweekbak met de T. kweichowensis die ook wel wat hogere temperaturen kunnen hebben.
Zoals het nu lijkt, heb ik alles wel onder controle.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

De airco draait hier op volle toeren!

Kenny

Buitenbakken -> schaduwnet
Waterbakken -> s'ochtends grote flessen ijs erin
Neurergus, Euproctus, Calotriton, Plethodonten en Salamandra morphjes -> wijnkoelkast op 15c°-17c°

That will do.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alphamale

Hier wordt het nooit zo extreem warm binnen, ik zit het dus uit.

andrizay

Ik heb al mijn bakken voorzien van colaflessen met ijs ik hoop dat het voldoende is  daar ik op het werk zit tot en met 22:45 uur..

bouffonne

Mijn zonnen folie doet goed zijn werk
Vandaag goed het folie kunnen testen.
Ik heb zo'n digitaal temp metertje, dat meet zowel de binnen als de buiten temperatuur.
Vanmorgen 6.00 uur gaf hij buiten al 23.8 aan en binnen was het 18.4
Zonet thuis gekomen meteen gaan kijken.
Buiten geef hij inmiddels 34.2 aan maar binnen 19.7 lekker koel dus.
Heb alleen nog geen lampen aan omdat er genoeg daglicht naar binnen komt (maar geen zon)
Ik heb wel sinds kort in elke bak 1 zuurstof steentje erbij gedaan
De bakken staan nog steeds op de grote tafel boven, omdat ik niet zo tevreden was met de stelling.
Ben er nu mee bezig om de stelling in 2 te delen, zodat de bakken wat lager komen, dan kan ik beter de boel in de gaten houden.
Maar ook ik had al de nodige flessen in de vriezer liggen.
Mocht de temp dab alsnog boven de 20 graden lopen kan ik er altijd nog snel 1 flesijswater in leggen.

groetjes

Silvia

Patrick dk

Het is vandaag idd erg warm geworden , 24.5 gr bij ons binnen , ik heb toch voor de zekerheid bij m´n 3 bakken (60 cm ) elk een emmer water ververst.  ;)
C orientalis

sannie

het is aan het einde van de middag bij mij 25,5 graad binnen en helaas werd mijn axo bak toch 21 graden ook al was de vin op volle toeren aan het blazen en had ik er al een cola fles ingekiepert... zal morgen wat worden...

Kenny

Niet te snel panikeren he, zolang het water niet voor meerdere dagen de 25 voorbijgaat zullen gezonde dieren het prima verdragen.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

sannie

ze zijn er rustig onder verder en dat stelt me gerust ^^ en zolang het niet boven de 21 graden komt maak ik me ook niet druk! als het echt te warm word met hitte golven in dit land verhuizen ze naar de box heb ik al besloten! ipv overwinteren gaan ze bij mij overzomeren daar! koelste plek van mijn flat XD

Harry

Het is prima gegaan. dit was de grote test voor mijn nieuwe schuur of met zo'n dat de temperaturen zijn te controleren. Het was gisteren maximaal 28 en vandaag in de warmste tylobak 33 graden. geen enkel dier is uitgevallen. Ik heb bewust niet gevoerd om zuurstoftekort ivm vervuiling tegen te gaan.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

bouffonne

hier ook vandaag alles goed gegaan.
Het is zelfs warmer als gisteren (temp buiten geef 36.2 aan)
Temp in de bakken was wel wat gestegen 20.6
Heb bij thuiskomst meteen nieuwe ijsflessen erin gedaan.
Temp in nu weer net onder de 20 graden.
Ze zijn allemaal rustig.
Maar ook ik voer vandaag niet.
Ik heb zelf met zo'n extreem warm weer ook geen trek in eten..... wel veel drinken
Het is buiten hier nog extreem warm, ik denk wel dat wij vannacht met het noodweer te maken krijgen en hopelijk voor morgen weer afkoeling

groetjes

Silvia