Heel goed nieuws T.shanjing 2008!!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

herman Overmars

Tylototriton Shanjing 4,5

herman Overmars

Tylototriton Shanjing 4,5

herman Overmars

Tylototriton Shanjing 4,5

herman Overmars

sorry type foutje
heb ik gisteren gefilmd
Tylototriton Shanjing 4,5

petro pees

#64
Nu,12 รก 14 dagen na het leggen is het ei wat ik had uitgekomen.
Wou een foto proberen te maken hoever het ontwikkeld was,maar het is dus al uit. ;D

Herman door je onverwachte succes is iets heel belangrijks duidelijk geworden,iets waar we allemaal wat aan hebben.

Zoals Harry al in een eerdere reactie aantiptte hebben we het er al over gehad dat het wel duidelijk is dat water tijdens de voortplantingsperiode(beginnend rond  ongeveer half  february)eeen must is.
En dan ook voor dieren die nog niet geslachtsrijp zijn,die gaan namelijk ook het water in.
Hebben ze geen beschikking over water is het zo goed als zeker dat ze bij en in de eerste periode het loodje leggen.(ondervinding :'()
En zoals Joost al aangaf dat is ook weer iets wat op schrift moet worden gezet.
Petro
Tylototriton Shanjing

herman Overmars

het is jammer dat er daardoor een aantal het loodje gelegd hebben, maar laten we nu maar hopen dat dit in het vervolg niet meer zal gebeuren
Tylototriton Shanjing 4,5

joost.v.wijk

Citaat van: petro pees op april 25, 2011, 11:59:38 AM
Hebben ze geen beschikking over water is het zo goed als zeker dat ze bij en in de eerste periode het loodje leggen.(ondervinding :'()
En zoals Joost al aangaf dat is ook weer iets wat op schrift moet worden gezet.
Petro

Ook bij mij was dit het geval, nadat de dieren ongeveer een jaar oud zijn. Toen vielen ze bij mij ook bij bosjes weg.
Nu ben ik ook voorzichtig, aangezien ze door verdrinking net zo dood gaan.

Tegenwoordig houd ik ze op deze manier, en dat lijkt aardig goed te gaan. Als ik de mogelijkheid krijg om een nieuwe groep op te kweken, heb ik daar meer vertrouwen in.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Harry

Dat lijkt me een goede manier van houden. Heb je ook een volledig dichte deksel joost? Het enige dat ik anders heb is dat er geen turf op de bodem ligt, maar een dunne laag bladafval dat als voer voor de wormen dient. Door de dichte deksel kruipen ze langs de bak omhoog en zo vinden ze makkelijk het voedsel.

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

joost.v.wijk

Ze zitten bij mij in een faunabox, dus met zo'n plastic rooster-deksel.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

herman Overmars

Dat wij ze bij Petro haalde waren ze volgens mij al een jaar, maar gaven op een bepaald moment dat het warm werdt zelf aan behoefte aan water te hebben door met z'n alle in de waterbak te kruipen, die door wat jij al aan geeft Joost i.v.m. verdrinkings gevaar niet zo hoog was, vandaar dat Marianne de waterstand in de grote bak eerst heel laag gehouden heeft en dat ze echt gingen zwemmen het niveau langzaam maar zeker verhogen tot het huidige niveau, de larve hebben vandaag voor het eerst tubifex gehad, zaten er eerst in een kring omheen,maar hebben toen toch maar alles opgegeten, Marianne spoelt de tubifex wel eerst 48 uur, om er zeker van te zijn dat het goed schoon is, we hebben met de axelotl larve een flaggelaat infectie gehad omdat de tubifex niet zo fris was, beter het zekere voor het onzekere
Tylototriton Shanjing 4,5

robkeulers

Hoeveel eitjes en larfjes heb je nu Herman?


Ik heb niet eerder gehoord dat een infectie met flagelaten kwam door Tubifex. Ik weet in elk geval zeker dat je het dan niet kan verhelpen door te spoelen aangezien flagelaten eencelligen zijn die inwendig in organismen leven. Je kunt de buitenkant dan wel spoelen, maar daarmee krijg je ze niet uit de ingewanden.

Mijn beeld was dat elk dier, ja ook mensen, flagelaten in hun darmen hebben. Alleen onder bepaalde omstandigheden kunnen deze zich explosief vermeerderen waardoor het dier ziek wordt. Meestal is het dier al niet fit, heeft het verminderde weerstand, en steekt er dan een infectie de kop op..

Wie vliegt er in met meer concrete info?


herman Overmars

we hebben 21 larve Rob en ze groeien als kool, het probleem met de axelotl's was dat het er 500 waren die met nogal veel in een bak zaten wegens ruimte gebrek en als ze verzwakken dan slaat flaggelaat direct toe, normaal mag dat geen probleem zijn
Tylototriton Shanjing 4,5

Monique

Citaat van: Rob Keulers op april 26, 2011, 11:44:22 AM
Hoeveel eitjes en larfjes heb je nu Herman?


Ik heb niet eerder gehoord dat een infectie met flagelaten kwam door Tubifex. Ik weet in elk geval zeker dat je het dan niet kan verhelpen door te spoelen aangezien flagelaten eencelligen zijn die inwendig in organismen leven. Je kunt de buitenkant dan wel spoelen, maar daarmee krijg je ze niet uit de ingewanden.

Mijn beeld was dat elk dier, ja ook mensen, flagelaten in hun darmen hebben. Alleen onder bepaalde omstandigheden kunnen deze zich explosief vermeerderen waardoor het dier ziek wordt. Meestal is het dier al niet fit, heeft het verminderde weerstand, en steekt er dan een infectie de kop op..

Wie vliegt er in met meer concrete info?

Klopt van te grote hoeveelheden flagelaten wordt een dier ziek en een verzwakt dier kan daarbovenop nog eens een secundaire infectie krijgen. Ze komen inderdaad in heel veel dieren standaard voor. Ik heb gelezen dat flagelaten in darmen, bloed en huid kunnen voorkomen en dat er ook nog eens verschillende soorten zijn. Op internet heb ik inderdaad gevonden dat flagelaten ook in wormen kunnen voorkomen. Concrete info over tubifex kan ik niet geven.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

herman Overmars

ze hadden ook een secundaire infectie, een bacterie infectie waar er een behoorlijk aantal aan zijn overleden
Tylototriton Shanjing 4,5

herman Overmars

update

Er zijn er een aantal met voor en achterpootjes, en een aantal met alleen voorpootjes, het totale aantal larfjes is nu 23, we hebben ze nu over gezet naar twee andere bakken van 35x50 cm ze groeien als kool en aten steeds meer,(muggenlarve,tubifex, nauplien, en watervlooien)
Tylototriton Shanjing 4,5