Heel goed nieuws T.shanjing 2008!!!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk

Super hoor. Inderdaad geweldig dat je geen uitval hebt, maar bedoel je dan bij de larven, de morfen of beide? Als ik zo de setup voor de larven bekijk (groep in een grotere bak; ik doe hetzelfde met larven van de meeste salamandersoorten) lijkt het erop dat de sterksten wel zo overleven, en dat je bij larven misschien wat uitval hebt, maar dan practisch niet bij de morfen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jari B

#196
@ Joost, ik heb bij de morfjes nog totaal geen uitval meegemaakt, wel eentje die wat minder groeit dan de rest maar die is ook niet echt in levensgevaar. En bij de larven heb ik in het begin 3 dode larven gehad en sinds 2 maanden helemaal geen uitval.

Beide legsels zijn dus sterk en ik hoop dat ze goed zullen groeien zodat ik een goede back up groep krijg. Het aquarium met de larven staat in de woonkamer, wanneer er een paar volwassen kleur krijgen dan ga ik het waterpijl iets verlagen en dan leg ik mos op het stuk kienhout. Zodat ze dan gemakkelijk het water uit kunnen klimmen.

Jari B

De laatste dieren van 2011 zijn bijna allemaal op het land gegaan, ze eten goed enchytrieën en kleine krekels. Ik houd ze nog even totdat ze wat groter zijn en dan gaan ze weg omdat ik niet genoeg ruimte heb om ze allemaal op te kweken.  :)








Niels D

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Jari B

Van het eerste legsel heb ik zelf nog 9 dieren die ik ga houden als back-up groep. Er lijkt enig kleurverschil te zijn bij 2 van deze 9 dieren. Ze zijn nu 6,5+ cm groot en zijn al enkele maanden op het land. Is het normaal dat er wat kleurverschil is zoals hier?






MartinS

Wow fantastisch mooie dieren Jari  :P
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

Niels D

#201
Inderdaad mooie dieren. Van shanjing heb ik weinig verstand, maar volgens mij moet een dergelijk kleurverschil niets betekenen.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

herman Overmars

hoi Jari

Bij ons zit er wat kleurverschil tussen de mannen en de vrouwen, de mannen zijn wat helder en feller van kleur

groetjes
Herman
Tylototriton Shanjing 4,5

Kenny

Goed bezig Jari. Mooi spul die youngsters!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.