*discussie omgangsvormen* bevruchte eitjes of salamanders verzenden naar belgie?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Citaat van: Rob Keulers op maart 28, 2011, 08:38:16 PM
Citaat van: petro pees op maart 28, 2011, 08:17:38 PM
Coen ik weet bijna zeker dat ik hierover eerder met je in de "clinch" :D heb gelegen.
Je hebt je er hierover al heel duidelijk uitgedrukt en op één of andere manier komt met geen
letter op je over van wat wat ik bedoel.
Op zich geen probleem je hebt wat dat betreft een duidelijk idee en bent daar niet van af te brengen,dat is duidelijk. ;)
Petro


Dergelijke argumenten kun je net zo hard naar Coen sturen als naar Petro.

Beiden staan pal voor jullie mening en blijven daarbij, niks mis mee. Je kunt in mijn beleving Coen in elk geval niet verwijten dat er niks overkomt, want dat kan hij 1-op-1 terugkaatsen.

Dat dacht ik ook al...

Achja, gelukkig ken ik Petro en weet hij waarschijnlijk wel dat ik hem toch wel graag mag, ondanks onze meningsverschillen :)

petro pees

 ??? Rob,ik mag toch aannemen dat hetgeen ik geschreven heb duidelijk is!!!!!!!
Als dat niet zo is heb je het wel zéér verkeerd in je opgenomen!!
Dan is het gelijk een goed voorbeeld dat het schrift lang niet goed overkomt bij iedereen,ondanks
de smylies.
Op geen enkele manier kan ik uit hetgeen ik geschreven heb opmaken dat ik iets verwijt,juist het
tegenovergestelde!
Het maakt duidelijk dat een ieder zijn eigen ideën heeft(in dit geval hij en ik)en dat daar niets mis mee is.
Dat is dus ook de reden dat ik het niet prive heb verstuurt maar op het forum heb geplaatst.
Ken je nagaan hoe dingen die geschreven worden op nieuwkomers kunnen overkomen,als jij het nodig vindt om er op te reageren met een tegen bericht die min of meer dezlfde dingen zegt die ik al beschreef. :)
Petro

Citaat van: Rob Keulers op maart 28, 2011, 08:38:16 PM
Citaat van: petro pees op maart 28, 2011, 08:17:38 PM
Coen ik weet bijna zeker dat ik hierover eerder met je in de "clinch" :D heb gelegen.
Je hebt je er hierover al heel duidelijk uitgedrukt en op één of andere manier komt met geen
letter op je over van wat wat ik bedoel.
Op zich geen probleem je hebt wat dat betreft een duidelijk idee en bent daar niet van af te brengen,dat is duidelijk. ;)
Petro


Dergelijke argumenten kun je net zo hard naar Coen sturen als naar Petro.

Beiden staan pal voor jullie mening en blijven daarbij, niks mis mee. Je kunt in mijn beleving Coen in elk geval niet verwijten dat er niks overkomt, want dat kan hij 1-op-1 terugkaatsen.
Tylototriton Shanjing

petro pees

Tylototriton Shanjing

DannyS

Een beetje een verlaat antwoord, maar ik was gisteren te brak om goed uit mijn ogen te kijken :D

Ik heb zojuist nogmaals de eerste pagina doorgelezen om te kijken wat er precies is geschreven.
Hier volgt een muur van tekst.

Mijn evaluatie/speculatie van het voorval:

De openingspost is in mijn ogen een ongelukkige manier van schrijven, zeker als eerste post op het forum. Het is vrij kortaf, en zeker als nieuwkomer op het forum waardeer ik het zelf als mensen iets uitgebreider zijn. Ik vind het 'even voorstellen' forum daar een prima plek voor. We willen allemaal wel dat onze dieren goed terecht komen, beginnend houder of niet.
Dit is op zich geen ramp, maar het komt ongelukkig over. Ik ben zelf ook debet aan zoiets in het verleden (via mail, niet op het forum), dus ik weet zelf dat het snel is gebeurd.
De vraag van Maxim op zich is niet 'dom', het is gewoon een vraag of iemand eieren heeft van de dieren en ze naar belgië wil sturen.
Openingspost is dus misschien wat kort, maar verder zie er niets vreemds aan.

Het is mij wel opgevallen dat in de post, waar Rob eerst ook op reageerde, 'vuursalamanders' stond in plaats van 'vuurbuik salamanders'. Dit is gewoon een typfoutje, niets om je voor te schamen.
Ik denk dat Maxim na het reageren op de reactie van Rob heeft gezien dat hij die typfout heeft gemaakt en deze heeft aangepast.
Rob had dat niet gezien, en plaatste zijn 'niet goed gekeken' reactie.
Ik had de post ook al gelezen voordat hij was aangepast, dus reageerde ik daarop met het aangeven dat Rob wel goed had gelezen, maar dat het was aangepast. Wederom, het aanpassen van posts is prima, daar is de functie voor. Ik heb het idee dat Rob zich in de zeik genomen vond omdat niet werd aangegeven dat er inderdaad een typo was gemaakt. Hij gaf dus aan dat hij het niet netjes vond om in zijn ogen stiekem de post aan te passen.
Even voor de duidelijkheid: Maxim plaatste eerst zijn reactie van 'vuurbuiksalamanders toch wel?' en even daarna paste zijn openingstopic aan, waarschijnlijk gewoon om het kloppend te maken.
Ik ga dus niet uit van kwade opzet. (waarom zou het kwade opzet zijn?)

Het is ongeschreven forum-eticette om bij zo'n typfout waar verwarring over bestaat even aan te geven dat je het foutje hebt verbeterd. Als je nooit op fora komt of op fora zit waar dat niet uitmaakt kan je dat niet weten.
Voor zover zie ik het als een misverstandje aan het adres van Rob. Kan gebeuren, uiteraard, niets mis mee.
Ik hoop alleen dat mijn reactie op het editen van de beginpost niet de catalyst is geweest voor dit gebeuren.

Maxim gaat niet op die post van Rob in, wat ook niet hoeft. Hij vraagt hoe hij lid kan worden en in een volgende reply wordt hem gewezen hoe dat moet. Prima in orde, zo hoort het.

Vervolgens stelt hij een vraag over het wel of niet in hoeven vullen van het formulier. Misschien dat hij dacht dat het via het forum ook kon, dat weet ik niet.
Als dat onduidelijk op die pagina staat horen we dat graag, want het gaat er om dat het duidelijk is voor iedereen. Ik weet niet of Maxim dit leest, maar ik (en de moderators ook) willen dit graag weten.
Vanuit deze blik bekeken, kan ik helaas niet anders dan zeggen dan ik de reactie van Coen hierop vrij grof vind. Coen dacht dat Maxim de link niet had bekeken en gaf hem op zijn kop hiervoor. De toon vind ik niet passen bij een nieuw forum lid die óók nog lid wil worden van de vereniging, ongeacht of iemand te lui is om het goed te lezen of een andere reden heeft.
Ik snáp de reactie van Coen wel, omdat er vaak mensen op het forum komen die 1 op 1 aan het handje genomen willen worden en niets zelf willen uizoeken.
Maxim reageert in zijn posts vrij kort, dus het is makkelijk om misverstanden te krijgen zo.
Ik hoop dat hij niet is afgeschrikt van het forum door dit hele gedoe, want dat is niet nodig.

Als iemand een andere mening heeft over wat ik heb geschreven hoor ik het graag.

Coen Deurloo

Citaat van: Danny Stammers op maart 29, 2011, 02:44:56 PM
Een beetje een verlaat antwoord...

Ik heb maar even gekeken op het "Lid worden?" onderdeel van de site, en naar mijn mening staat er heel duidelijk uitgelegd wat de stappen zijn om lid te worden. Als je dat gelezen hebt, weet je wat er ondernomen moet worden om lid te worden, daarmee klaar.

Ik begrijp überhaupt het nut niet van deze hele samenvatting Danny, maar wellicht ontgaat mij ook het een en ander wat voor de ander wel duidelijk is :)

joost.v.wijk

Citaat van: Coen Deurloo op maart 29, 2011, 06:51:41 PM
Ik begrijp überhaupt het nut niet van deze hele samenvatting Danny, maar wellicht ontgaat mij ook het een en ander wat voor de ander wel duidelijk is :)

Ik zat daar ook al mee... Heel makkelijk, zo'n samenvatting, maar ik zag er geen meerwaarde in.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

DannyS

Het is geen samenvatting, maar een 'analyse' van de posts en de mogelijke misverstanden die daaruit zijn voortgekomen. Ik heb voor de duidelijkheid per post neergezet wat ik daarvan vind. Dat is namelijk volgens mij het hele 'probleem' wat is gekomen: 1 groot misverstand. Ik ga dus gewoon in op de problematiek die uit het topic is gekomen.

petro pees

Er werd gevraagd aan een ieder om een reaktie,er werd niet bij vertelt hoe!
Buiten dat probeert hij iets duidelijk te maken over hoe het is gebeurt(geloof ik)
Het gaat er niet om of het voor iedereen meerwaarde heeft,het is voor mij beslist
ook geen extra.Aangezien ik alles al heb kunnen lezen.Bovendien houd ik er niet van
om in een topic als deze op de persoon te gaan hameren,als ik daar dan wat op te zeggen heb kan
het via PB.Toch is het zijn inbreng en is het aan een ieder om voor zichzelf te denken of het
meerwaarde heeft of niet.
Een topic als deze is; als wandelen op een heel dun koord en dan nog zonder net.
Ik vind het daarom van moed getuigen als je daar op je eigen manier een draai aan wil geven
of proberen te geven.
Petro

PS. Ik zie dat Danny zelf al heeft geantwoord.
Tylototriton Shanjing

Steven DC

Pittige discussie... Maar nieuwelingen die niet gewend zijn om op fora te komen, denken er niet bij na dat zulke vragen irriterend zijn voor mensen die alle dagen op het forum zitten. Aan ons om daar mee om te leren gaan zonder mensen weg te jagen. Hoe dan ook, sommige mensen kunnen het wel verdragen dat er kritiek komt en leren daar uit, anderen kunnen dat niet verdragen en bollen het weer af... Er is niets mis mee om te laten verstaan dat je ook wat inzet van hen verwacht en niet alles in hun schoot werpt. Mensen bekritiseren omwille van hun gedrag zou niet mogen, maar admins die constant geërgerd worden met deze toestanden zou je dan wel mogen bekritiseren?
Ik zou zeggen: Zij die zich geroepen voelen om zulke mensen met raad bij te staan op het forum, laat u horen... Dan is dat weer een last minder voor zij die zich hier aan ergeren...

A34

Citaat van: joost.v.wijk op maart 29, 2011, 07:29:45 PM
Citaat van: Coen Deurloo op maart 29, 2011, 06:51:41 PM
Ik begrijp überhaupt het nut niet van deze hele samenvatting Danny, maar wellicht ontgaat mij ook het een en ander wat voor de ander wel duidelijk is :)

Ik zat daar ook al mee... Heel makkelijk, zo'n samenvatting, maar ik zag er geen meerwaarde in.

Ik wil best weten hoe de herrie nou precies ontstaan is. Misschien was Maxim inderdaad wel verward door mijn eerdere reactie.. Maxim reageerde misschien wel op het verkeerde citaat.., ook reageerde hij niet echt toepasselijk op een citaat van Rob.  

DannyS

#55
Ik heb het bovenstaande gepost om ook voor mezelf te kijken hoe het verloop van het topic is gegaan en om te kijken of er verschillen van mening zijn over de oorzaak. Als ik zoiets uittyp kom ik zelf ook tot inzichten, en ik achtte het boeiend genoeg om te delen.

Ikzelf vind het vinden van een oorzaak in dit soort gevallen het allerbelangrijkste. Als je niet de oorzaak van een 'gevolg' probeert te achterhalen, kan je het ook nooit in de toekomst voorkomen.
Ik ga het probleem van dit topic geen 'conflict' noemen, omdat het in mijn ogen gebaseerd is op een misverstand. De topics uit het verleden zijn vaak wel conflicten geweest.
Mijn gevoel bij dit soort dingen, of het nou om een ruzie/conflict of een misverstand gaat, is, als een topic niet loopt zoals het hoort, moet je kijken hoe dat zo is gekomen en hoe dat voorkomen kan worden in de toekomst. Het stap voor stap doornemen is in zo'n geval in mijn ogen een goede optie.

Ik noem daarbij de namen van de mensen die daarbij zijn betrokken, omdat het in dit geval relevant is in mijn ogen en het vreemd is op het bij  "jantje en pietje" te houden, daar schiet niemand wat mee op.
Ik heb, zover ik heb gelezen, niemand de grond in geboord of de zwarte piet toegespeeld. Ik ben ingegaan op een post van Coen die in mijn ogen niet in orde was. Als hij, of iemand anders het anders ziet hoor ik het graag.

Coen Deurloo

Citaat van: Danny Stammers op maart 29, 2011, 10:23:26 PM
...

Ik ben ingegaan op een post van Coen die in mijn ogen niet in orde was. Als hij, of iemand anders het anders ziet hoor ik het graag.

Dat ik en en paar anderen het anders zien leek me al duidelijk :)

stijnzeger

Dat ik en en paar anderen het anders zien leek me al duidelijk

..en dat blijft toch jammer.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

robkeulers

Beste mensen, Het wordt nu een welles-nietes spelletje en daar schieten we niet zoveel mee op.
Inhoudelijke aanvullingen (!) blijven wel erg welkom.

Bij deze nodig ik alle mensen die vinden dat er niet prettig wordt gereageerd op beginnersvragen uit om  actief mee te helpen met het beantwoorden van deze vragen.
Vele handen maken licht werk, en zal zorgen dat de frustratiegrens minder snel bereikt wordt bij de 5 of 6 mensen die wel vaak beginnersvragen beantwoorden.


Alleen "foei Coen" roepen vind ik persoonlijk wat makkelijk, laten we hem dan ook helpen om allemaal actief deel te nemen in het op weg helpen van beginners.

Patrick dk

Een goede middag allemaal , de meningen over dit onderwerp zijn zeer duidelijk verdeeld , wat natuurlijk logisch is zoveel mensen zoveel meningen . Ik moet zeggen dat ik Zeger goed begrijp , ik was nl anderhalf jr geleden toen ik hier nieuw op het forum kwam dezelfde mening toegedaan , ik vond ook dat er soms erg kort werd gereageerd op vragen van (jonge) nieuwe mensen . Aan de andere kant kan ik de moderators/admins ook zeer goed begrijpen , want als je voor de 6 miljoenste keer de vraag voorbij ziet gaan van "hoe hoog moet de kachel staan bij m'n vuurbuikjes " of "welke vissen bij m'n salamanders " dan begrijp ik ook nu ( na anderhalf jaar ) wel dat het een beetje vervelend wordt . Het verwijzen naar naar caresheets is natuurlijk altijd goed , maar misschien niet altijd gemakkelijk te vinden voor beginners. Beste moderators is het misschien een idee om of op de startpagina of hier op de forumpagina een knop te maken (tussen help,zoek ,profiel etc ) en dan een compleet ander kleurtje (lekker opvallend) voor starters,beginners ? waar bevoorbeeld staat geen kachel , geen andere dieren erbij ,wormen ,luis muggelarf voeren en van daaruit een linkje plakken naar de caresheets ? Of zoiets beschreven op een extra veld als men de 1e keer inlogt ? Dat zou de "oudgedienden  ;) en ervaren mensen toch een hoop posts besparen. En nwe mensen kunnen op een pagina de basisregeltjes lezen .  Verder niets dan lof voor het forum en de moderators . Mvg Patrick de Kok  
C orientalis