*discussie omgangsvormen* bevruchte eitjes of salamanders verzenden naar belgie?

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Bedankt voor deze constructieve toevoeging! Zodra we over kunnen stappen naar het nieuwe systeem (nieuwe website + forum) zullen we dit soort dingen zeker meenemen. Een duidelijke, opvallende plaats voor beginnersvragen lijkt me geen overbodige luxe.

Monique

Dat vind ik ook een erg goede oplossing!

Zelf ook eens te maken gehad met een post die nogal kortaf was (niet op dit forum hoor!!!) en dat terwijl ik iemand probeerde te helpen en mijn ervaring te delen. Ik reageer daar niet echt meer.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

robkeulers

Citaat van: Patrick dk op maart 30, 2011, 11:09:22 AM
Beste moderators is het misschien een idee om of op de startpagina of hier op de forumpagina een knop te maken (tussen help,zoek ,profiel etc ) en dan een compleet ander kleurtje (lekker opvallend) voor starters,beginners ? waar bevoorbeeld staat geen kachel , geen andere dieren erbij ,wormen ,luis muggelarf voeren en van daaruit een linkje plakken naar de caresheets ? Of zoiets beschreven op een extra veld als men de 1e keer inlogt ? Dat zou de "oudgedienden  ;) en ervaren mensen toch een hoop posts besparen. En nwe mensen kunnen op een pagina de basisregeltjes lezen

Dit is hét voorbeeld van opbouwende feedback waar je concreet iets mee kunt, thanks!


Mocht iemand willen helpen met het opstellen van een een lijst veelgestelde vragen (we hebben er al een paar, kijk maar bij de Frequently Asked Questionshttp://salamanders.nl/faq.html), graag! We hebben voor dergelijke klussen extra handen nodig. Wie wil er helpen?

Je hoeft geen extreem ervaren salamanderhouder te zijn, we zoeken enkel de creatieviteit om 'beginnersvragen' te bedenken en het liefst ook meteen te beantwoorden.

DannyS

Ik vind het jammer dat mijn posts gezien worden als niet relevant, want in mijn ogen zijn ze voor het probleem in dít topic juist wél relevant.
Ik heb niet bedoeld om Coen aan te wijzen als schuldige, want dat is hij niet.
Ik heb het gevoel dat mijn eerste post in dit topic onbewust voor wat onrust heeft gezorgd waarop dat topic een verkeerde sfeer had gekregen.
Als mensen mijn reacties tot op heden niet erg constructief vonden, prima, het zij zo.
Laat ik mijn 'evaluatie' gedeelte afsluiten door te zeggen dat dit topic niet goed is gelopen omdat er foutjes zijn gemaakt door de 'deelnemers'. Als niemand fouten maakt gaat een topic goed, zo simpel is het. Ik heb geprobeerd vanuit mijn optiek die foutjes te laten zien, uit hoop dat daar lering uit getrokken wordt door de deelnemers.
Om dit topic niet verder te 'vervuilen' vraag ik mensen om, mochten zie hierop willen reageren dat via PM/mail te doen. Ik wil er in dit topic niet teveel op doordrammen, omdat de huidige loop van dit topic de goede en constructieve kant op gaat.

Het idee van een standaardvragen-pagina (of sticky topic) is een zeer goed idee. Daar wil ik best aan meewerken.

Citaat van: Coen Deurloo op maart 30, 2011, 11:26:21 AM
Bedankt voor deze constructieve toevoeging! Zodra we over kunnen stappen naar het nieuwe systeem (nieuwe website + forum) zullen we dit soort dingen zeker meenemen. Een duidelijke, opvallende plaats voor beginnersvragen lijkt me geen overbodige luxe.
Bedoel je hiermee de software update, of heb je iets héél anders in gedachten?

Coen Deurloo

Citaat van: Danny Stammers op maart 30, 2011, 01:31:10 PM
Citaat van: Coen Deurloo op maart 30, 2011, 11:26:21 AM
Bedankt voor deze constructieve toevoeging! Zodra we over kunnen stappen naar het nieuwe systeem (nieuwe website + forum) zullen we dit soort dingen zeker meenemen. Een duidelijke, opvallende plaats voor beginnersvragen lijkt me geen overbodige luxe.
Bedoel je hiermee de software update, of heb je iets héél anders in gedachten?

De update (migratie) van de website, Joomla 1.5 naar 1.6, en het forum, SMF 1.1 naar 2.0.

robkeulers

Het gaat om de update van Joomla van 1.5 naar 1.6. Een update betekent normaal dat je het systeem vernieuwt. Helaas is dat bij deze update niet het geval, inplaats van vernieuwen moeten we van 0 de site opnieuw opbouwen en alle informatie handmatig overzetten.
Da's nogal een monnikenwerk, en niet in een paar avondjes gefikst, hier gaan enorm veel uren in zitten.


@ Danny en alle eventuele vrijwilligers
Als je wil helpen, graag! Kijk even Hier (klikkerdeklik) en ga direct aan de slag

Edit: typo

robkeulers

Zo,

Ik heb net 25 nieuwe topics aangemaakt in elk subboard dat ook maar enigszins interessant kan zijn voor nieuwe leden. Dit moet toch zichtbaar zijn!
Mijn excuses voor eenieder die nou 25 nieuwe ongelezen berichten moet wegklikken, maar het ging even niet anders.

@Danny
Er rust nu meteen een zware taak op je schouders, dat moge duidelijk zijn  ;) :D ;D :)
Ik hoop dat velen je gaan helpen door hier (klikkerdeklik) beginnersvragen met antwoorden te posten, alvast bedankt eenieder die mee wil helpen!

joost.v.wijk

Citaat van: Rob Keulers op maart 30, 2011, 02:41:50 PM
Zo,

Ik heb net 25 nieuwe topics aangemaakt in elk subboard dat ook maar enigszins interessant kan zijn voor nieuwe leden. Dit moet toch zichtbaar zijn!
Mijn excuses voor eenieder die nou 25 nieuwe ongelezen berichten moet wegklikken, maar het ging even niet anders.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

DannyS

Misschien is het handig om, buiten de FAQ met wat algemenere vragen, zo nodig bij de betreffende soorten ook een aantal standaard detailvragen te zetten.

Bijvoorbeeld bij cynops: kan ik deze soort uit een dierenwinkel kopen?
Wat standaardvragen dus die wat specefieker op de soort zijn.

robkeulers

Eigenlijk gaat me dat een brug te ver, daarvoor zijn de caresheets namelijk Bedoeld.  Hier staat alles van algemeen tot detail in beschreven.

Daarbij, de 50 (willekeurig aantal) meest basale beginnersvragen schrijven is al een berg werk waar je U tegen zegt. Van alle oproepen die ik doe voor het blad/foto's/caresheets is de uiteindelijke 'score' altijd maar minimaal. Dus waarschijnlijk komt het werk voor de FAQ vragen ook weer op dezelfde mensen neer.

Maar natuurlijk hoop ik van harte dat ik totaal ongelijk heb, dus ieder die iets wil bijdragen, graag!

MartinS

Citaat van: Rob Keulers op maart 30, 2011, 02:41:50 PM
Zo,

Ik heb net 25 nieuwe topics aangemaakt in elk subboard dat ook maar enigszins interessant kan zijn voor nieuwe leden. Dit moet toch zichtbaar zijn!
Mijn excuses voor eenieder die nou 25 nieuwe ongelezen berichten moet wegklikken, maar het ging even niet anders.

;D Dat is duidelijk!

Zijn dit blijvende topics?
F1 Cynops ensicauda popei (Hiji rivier N-Okinawa)
F2 Cynops ensicauda popei (Zamami eiland)
F1 Cynops ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
F1 Cynops ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hoigawa-shi, Niigata prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Kanagawa prefectuur)
F2 Cynops pyrrhogaster (Mie prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hiroshima prefectuur)
F1 Cynops pyrrhogaster (Hyogo prefectuur)     
F1 Cynops pyrrhogaster sasayamae (Yubara, Okayama prefectuur)
CB Cynops cyanurus (Wuding, Chuxiong, Yunnan, China)
F1 Cynops fudingensis (Fuding northeastern Fujian)
WC Cynops orientalis (Hubei province, China)
CB Paramesotriton hongkongensis (Tai Tam HongKong Island )
WC/F1 Pachytriton sp.

CB Xenopus laevis albino en wildkleur

Poecilia wingei:
Campoma Rio Oro 2006, Class-N
Cumana Silverado, Class-N
Campoma Blue Star, Class-N
Campoma El Tigre, Class-N
Red Top Yellow Sword, ECS Stam Nr.: N - 98-0021
Black Bar, ECS Stam Nr.: N-98-0003
Red Chest, ECS Stam Nr.: N-98-0010

Poecilia reticulata:
Pasaje, Ecuador, 2005 Max Sparreboom
Rio Tefe, Brazilie, 1999, Hariolf Rieger
Rio picota, Colombia
Cayenne, Frans Guyana

robkeulers

Yep.

Zodra je als beginner een board opent zie je meteen bovenaan de tekst

"Nieuw hier? Lees de veelgestelde vragen even.."

Ik hoop dat mensen dan nu uitgedaagd worden om daar ook daadwerkelijk even te kijken en we kunnen voorkomen dat een dergelijke discussie nogmaals nodig is.

Pammie

Goed gedaan, super, Ook ik zal kijken in hoe verre ik kan helpen.MVg Pam