salamanders, 6e editie quiztopic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robkeulers

Zodra blad nr. 6 verschijnt komt er hier meer info te staan, tot die tijd een leeg topic...

robkeulers

Ok.. de uitleg!

In het blad (dat in de eerste dagen van oktober uit komt) staan 5 detailfoto's van salamanders. Er staat niet bij benoemd welke soorten het zijn. Het is aan jullie om te raden welk oog, teen, buik, rug, staart bek of ander salamanderdetail je ziet. Dit topic is bedoeld om je antwoorden te plaatsen. De goede antwoorden zullen pas weer benoemd worden in het volgende plad (en tegelijk in dit topic). Jullie hebben dus een poos de tijd om te raden.

Voor de mensen die wel lid zijn van het forum maar niet van de vereniging? Jammer maar helaas, jullie kunnen niet meedoen!

De foto's staat alleen gepubliceerd in het blad. Je kunt dus alleen meedoen als je lid bent. Wil je bij de volgende uitgave wél meedoen? Lid worden is de oplossing! Klikkerdeklik hier voor meer informatie!

robkeulers

Niet onbelangrijk, ik ben de prijs vergeten te noemen...

De eerste die reageert met alle 5 de soorten goed wint.................................................
..................................................(roffelroffelroffel) ......................... Ondeindige roem!
Dit doormiddel van het noemen van je naam in het blad (als je dat wil natuurlijk).

Voor de goede orde, het gaat dus om de eer.

joost.v.wijk

Leuk idee, zo'n quiz. Ben benieuwd. Gaat de moeilijkheidsgraad elke editie ook omhoog?  ;)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Nou, ik maak een diepe buiging voor eenieder die ze allemaal weet te raden, het is allesbehalve makkelijk, da's zeker!

Steven DC

Citaat van: Rob Keulers op september 26, 2010, 08:23:12 PM
Niet onbelangrijk, ik ben de prijs vergeten te noemen...

De eerste die reageert met alle 5 de soorten goed wint.................................................
..................................................(roffelroffelroffel) ......................... Ondeindige roem!
Dit doormiddel van het noemen van je naam in het blad (als je dat wil natuurlijk).

Voor de goede orde, het gaat dus om de eer.

Die oneindige roem zal ik wel mogen vergeten. Ik krijg het boekje namelijk meer dan een week later aan... :D

Citaat van: Rob Keulers op september 26, 2010, 08:33:30 PM
Nou, ik maak een diepe buiging voor eenieder die ze allemaal weet te raden
Niet vergeten dat je hier te maken hebt met een hoop superhoogbegaafde übermenschen hé! :D

Hugo

Appeltje-eitje Robbie, laat maar komen die Quizzzzzzzzz!! :P

robkeulers

Ok Steven, Hugo... Dat wordt dus van jullie zeker een foutloze inzending he! ben benieuwd...

robkeulers

Het blad gaat vandaag bij de eerste leden in de bus belanden. Het raden kan beginnen!

Ik zal tot de uitkomst van het volgende blad niet reageren of inzendingen goed- of fout zijn. Over een kwartaal zal dan de feedback volgen... wie durft???



StijnH

#9
1. Aneides lugubris
2. Plethodon cylindraceus
3. Ambystoma macrodactylum
4. Salamandra s. gallaica
5. Euproctus platycephalus

Heb mijn best gedaan  ;D
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

DannyS

Laat ik het dan ook maar proberen :D

Ambystoma maculatum
Ensatina eschscholtzii eschscholtzii
Ambystoma macrodactylum
Salamandra salamandra gallaica
Triturus marmoratus

joost.v.wijk

Citaat van: Rob Keulers op september 26, 2010, 08:33:30 PM
Nou, ik maak een diepe buiging voor eenieder die ze allemaal weet te raden, het is allesbehalve makkelijk, da's zeker!

Je hebt helemaal gelijk. Valt nog vies tegen. Nou ben ik ook niet zo thuis met salamanders buiten de Aziatische soorten.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

DannyS

Komt het merendeel via de mail binnen, of loopt dit voor geen meter?
Ik kan het me nauwelijks voorstellen dat er maar 2 inzendingen zijn.

robkeulers

Citaat van: Danny Stammers op oktober 22, 2010, 10:21:37 AM
Komt het merendeel via de mail binnen, of loopt dit voor geen meter?

Dat ligt er aan wat je referentiekader is.

Ieder die wil mag hier zelf een wilde gok wagen op het forum, de anderen bekijken gewoon voor zichzelf of ze weten welke soorten het zijn, maar kiezen er voor om dat niet online te plaatsen.
Waarom zou ik inzendingen via de mail krijgen? Zoals aangegeven valt er niks te winnen, dus officiële inzendingen zijn ook niet nodig.

petro pees

Oke komt ie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D
1 salamander
2 salamander
3 salamander
4 salamander
5 salamander

Iets zegt me dat ik het voor 100 procent bij het goede eind heb. :D
Petro
Tylototriton Shanjing