salamanders, 6e editie quiztopic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Ik had verwacht dat er meer enthousiaste forumleden zijn die een gokje wilde wagen. Het is niet érg, maar het stelt mij wat teleur.
Als mensen het voor zichzelf doen, is ook prima. Ik vroeg het me gewoon af.
Oneindige roem is toch prachtig?

naeff002

Citaat van: petro pees op oktober 22, 2010, 12:55:28 PM
Oke komt ie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D
1 salamander
2 salamander
3 salamander
4 salamander
5 salamander

Iets zegt me dat ik het voor 100 procent bij het goede eind heb. :D
Petro


haha eeuwige roem. Rob had het al gezegd is toch vrij lastig. Volgens mij zitten er een paar Amerikaanse soorten bij van Kenny maar kan het mis hebben.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

alphamale

Citaat van: Danny Stammers op oktober 22, 2010, 08:27:25 PM
Ik had verwacht dat er meer enthousiaste forumleden zijn die een gokje wilde wagen.

Ik als leek zou een dusdanig "wilde" gok moeten doen, dat het forum ervan zou trillen. Hoewel ik de Ambystoma macrodactylum wel heb herkent!

Steven DC

Niet makkelijk maar toch gokje wagen...

1. Ambystoma maculatum
2. Plethodon cylindraceus
3. Ambystoma macrodactylum
4. Salamandra s. corsica
5. Euproctus platycephalus

Jef Janssens

ik ben erg benieuwd,ik heb het blad nog steeds niet ontvangen. :-\

robkeulers

We gaan de inzendingen bijna sluiten. Nog mensen die een gokje willen maken?

robkeulers

De uitslagen....

Foto 1 Aneides Lugubris

Foto 2 Plethodon cylindraceus

Foto 3 Ambystoma macrodactylum

Foto 4 Salamandra salamandra gallaica

Foto 5 Euproctus platycephalus


En ja, het was een erg moeilijke opgave, deze eerste quiz. De volgende is beter te doen...
Trouwens, van de mensen die gepost hebben is Stijn Huisman de enige die de inzendingen goed had. Máár... Stijn wist volgens ook waar de online-foto-opslag van Kenny te vinden was, die ditmaal de foto's aanleverde.. Of niet Stijn? ;D ;) De Plethodon cylindraceus raad je namelijk niet zomaar, omdat ze akelig veel op andere soorten lijken (maar daarover meer in het blad dat binnen een week in de bus valt).

StijnH

De gallaica en macrodactylum wist ik meteen.  Bij cylindraceus had ik anders glutinosus neegezet maar wist dat Kenny deze niet had maar een tweeling broer daar van waar ik de naam even van kwijt was ;) En aangzien de foto's van Kenny waren kon ik dat zo terug zoeken ;D Betrapt haha! :D Had het er ook al over gehad met Kenny op msn maar toen was het al te laat om me te verbannen  ;)  Nieuwe ronde nieuw kansen (en de volgende keer zal ik het uit mijn eigen koppie doen)  ;D.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

robkeulers


Steven DC

Citaat van: Stijn Huisman op januari 20, 2011, 02:43:39 PM
De gallaica en macrodactylum wist ik meteen.  Bij cylindraceus had ik anders glutinosus neegezet maar wist dat Kenny deze niet had maar een tweeling broer daar van waar ik de naam even van kwijt was ;) En aangzien de foto's van Kenny waren kon ik dat zo terug zoeken ;D Betrapt haha! :D Had het er ook al over gehad met Kenny op msn maar toen was het al te laat om me te verbannen  ;)  Nieuwe ronde nieuw kansen (en de volgende keer zal ik het uit mijn eigen koppie doen)  ;D.

Volgens mij had je eerst ook een andere Euproctus neergeschreven... :)

StijnH

Ja klopt dacht hem te weten  ::), Calotriton asper had ik volgens mij eerst...
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus