Buitenterrarium vraagje...

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Harry

Bij mij ook de ervaring, dat een buitenterrarium maar een jaar of 3 goed werkt, daarnaa gaan er dingen fout.
Ook een buitenterrarium vereist onderhoud. Eens in de 2 of 3 jaar leeghalen en opnieuw inrichten lijkt me nodig waarbij ook de grond vervangen moet worden. Ook bij mij gaan er op geven moment soorten overheersen in het buitenterrarium waar ik meerdere soorten houd, en daar komt inderdaad vanzelf de kleine watersalamander in.

Kleinere buitenterraria met niet teveel dieren doen het bij mij beter. Waarschijnlijk heb ik daar een betere voedseldichtheid. Maar ook die worden regelmtig verschoond.

Ook heb ik bij iemand ingegraven metalen bakken gezien die het goed doen, waarin aan de bovenkant en onderkand kleine gaatjes zijn geboord.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

StijnH

Zo'n project kan natuurlijk goed maar ook slecht uitpakken dat weet je alleen door het uit te voeren. Je kunt er natuurlijke een mooie natuurvijver voor in de plaats aanleggen voor kleine watersal. Puur uit nieuwschierigheid hou je nu verder nog salamanders binnenshuis?
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus