Bijna klaar..

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alibombali

Alles is afgetimmerd en in de bovenste bakken zit nu LED-verlichting...
Ik ben alleen van plan om de schuifruitjes (die blijven beslaan) te vervangen voor raamweken met vliegengaas...ik zoek nog een systeem om dat te fixen.....tips en adviezen zijn welkom!!!

André

#1
Ziet er gaaf uit Alex
Ik ga voor op mijn bak een raamwerk van aluminium laten maken, met daar in vliegengaas.
Voor mij was dit geen probleem want mijn broertje zit in de metaaltechniek, als je het wat lijkt kan ik wel over leggen of hij wat meer raamwerkjes kan maken.
Ik span het vliegengaas er omheen, dat lijkt me voor jouw minder handig, daar zou je dan nog ff wat op moeten bedenken.
gr. André

jerom

Zit er goed uit!!
erg mooie bakken zo!

joost.v.wijk

Citaat van: André op februari 11, 2010, 04:27:55 PM
Ziet er gaaf uit Alex
Ik ga voor op mijn bak een raamwerk van alluminium laten maken, met daar in vliegengaas.
Voor mij was dit geen probleem want mijn broertje zit in de metaaltechniek, als je het wat lijkt kan ik wel over leggen of hij wat meer raamwerkjes kan maken.
Ik span het vliegengaas er omheen, dat lijkt me voor jouw minder handig, daar zou je dan nog ff wat op moeten bedenken.
gr. André

Aluminium bij water? De kans is dan groot dat het oxideert, en dat kun je beter niet in je water krijgen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Knap werk Alex!
Citaat van: André op februari 11, 2010, 04:27:55 PM
Ik ga voor op mijn bak een raamwerk van alluminium laten maken, met daar in vliegengaas.

gr. André

Ik zou persoonlijk ook niet gaan voor aluminium. Aluminium zal echt wel gaan oxideren met zo'n hoge luchtvochtigheid. Ik denk dat kunststof of RVS een beter (wel duurder) alternatief zou zijn.

robkeulers

als het behandeld aluminium is kan het. de stellingen die dutch-rana maakt zijn ook van aluminium.

jammer dat de schuur te smal is om een foto van voren te maken Alex. Het ziet er in het echie nog beter uit namelijk!

joost.v.wijk

Een stelling is ook geen probleem. Een deksel of ruit van aluminium kan oxideren, en druppels condens kunnen in het water vallen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

elleke

#7
Waarom geen pvc raamweken met vliegengaas.
Is  goedkoper dan  Aluminium als je ze in wit of
beige neemt.
wel heel knap gedaan  Alex.

Marloes

wat een verschil met hoe het er eerst uitzag. Heel mooi werk Alex!!!

alibombali

Waar zou je dat pvc voor het raamwerk kunnen vinden?

robkeulers

Ik ben momenteel aluminium frames aan het maken die je normaal gebruikt als vliegenraam, sluit perfect af en ziet er ook nog fraai uit. Hier zit een beschermlaag overheen, dus van ozideren heb je geen last.  Kosten zijn zo'n 9 euro voor een bak van 80-100 cm. Ik plaats vanavond wat detailfoto's

Anthony

Very nice looking setup you have there.

Steven DC

Citaat van: Rob Keulers op februari 11, 2010, 07:44:17 PM
als het behandeld aluminium is kan het. de stellingen die dutch-rana maakt zijn ook van aluminium.

jammer dat de schuur te smal is om een foto van voren te maken Alex. Het ziet er in het echie nog beter uit namelijk!


Ik neem aan dat dit gegalvaniseerd aluminium is?  Zoals Joost zegt, is het voor een stelling geen probleem. Echter als raamwerk op een plek die vochtig tot nat wordt, boven een aquarium kan het volgens mij toch wel problemen opleveren in de toekomst. Gegalvaniseerd aluminium bezit een zeer dun deklaagje RVS. Als deze deklaag beschadigd raakt, is de kans vrij groot dat de oxidatie snel begint.

robkeulers

Het wordt gebruikt als afscherming bij ramen, daar komt toch ook heel veel vocht aan (zeker nu?) of zeg ik iets heel doms nu?


Steven DC

Citaat van: Rob Keulers op februari 12, 2010, 08:24:43 AM
Het wordt gebruikt als afscherming bij ramen, daar komt toch ook heel veel vocht aan (zeker nu?) of zeg ik iets heel doms nu?



Nee je hebt gelijk Rob, het wordt veel gebruikt en het gaat goed zolang de deklaag heel blijft. Ik neem aan dat al die raampjes maken veel werk en geld kost, en het zou uiteraard zonde zijn als binnenkort hier en daar roest ontstaat.