Bijna klaar..

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steven DC

Ik heb ff rondgeneusd op internet en blijkbaar heb je verschillende manier van galvaniseren. Daarbij wordt gebruik gemaakt van verscheidene metalen als deklaag afhankelijk waarvoor het gaat dienen. Zo wordt bijvoorbeeld cadmium gebruikt voor de luchtvaartindustrie, chroom voor sanitair, zink voor autobranche,(wikipedia)
Ook de methodes van galvaniseren kunnen verschillen, wat volgens mij een resulteert in Prijs-kwaliteit.

Coen Deurloo

Dat ziet er bijzonder goed uit Alex! Nice job!

alibombali

Citaat van: Anthony op februari 12, 2010, 08:18:01 AM
Very nice looking setup you have there.
Citaat van: Coen Deurloo op februari 12, 2010, 09:17:33 AM
Dat ziet er bijzonder goed uit Alex! Nice job!

Thanxx...

Even voor de duidelijkheid...ik wil de ruitjes vervangen, maar de geleide-railsjes wil ik blijven gebruiken..
Ik moet dus 30 raamwerken maken van 3mm dik en verschillende formaten...

stijnzeger

Zoals jullie wellicht weten ben ik wat ouderwets, echter een houten frame met vliegengaas (geniet en/of gelijmd) werkt ook nog prima als afdekking, absoluut ontsnappingsvrij en goed ventilerend.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

André

Bedankt voor de tips, ik ga eerst een tijdelijk frame maken van hardhout.
Ondertussen ga ik een stukje aluminium in de bak leggen, bovenin zodat het niet kan lekken in het water.
Dan kijk ik wel of dat het gaat oxideren. Het aluminium wat ik wil gebruiken wordt gebruikt om gereedschapskisten voor onder vrachtwagens te maken, hier wordt het ook nat en vochtig, maar natuurlijk niet zo constant als in het aquarium.
ik laat nog wel horen hoe het is gegaan.

gr. André

joost.v.wijk

oke, maar in een vrachtwagen zitten geen salamanders. Dat aluminium gaat oxideren, is ook niet erg, maar dat moet niet bij je salamanders terecht komen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

elleke

pvc voor raamwerk kan je in een doe het zelf zaak vinden.
grz