Waterpissebedden "kweek"

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

Citaat van: joost.v.wijk op oktober 26, 2009, 07:46:35 PM
ik hoop zeer spoedig wat te zien over de waterpissebeddenkweek (leuk woord voor galgje :D ). Veel heb ik er helaas niet kunnen vangen, gisteren. M'n slootje was ondanks de regenval van de laatste dagen, krap een modderpoeltje
Ah, is eigelijk niet de moeite om een topic aan te besteden, dat kweekt vanzelf

-Startdiertjes (hoe meer hoe beter)
-Emmer (doorzichtig voor de fun)
-Handje rottend bladafval
-Spons met veel poriën

...en laten staan, binnen no time (indien voldoende startdiertjes aangezien ze niet heel snelle kwekers zijn)zal je er genoeg zien en draai dan die spons dan maar door je bakjes  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Dan is het inderdaad niet moeilijk, nu dus nog even gaan zoeken naar die begindieren :D

robkeulers

Kruipen ze in die spons of hoe moet ik dat zien?

joost.v.wijk

JAAHAA, ga morgen gelijk weer naar m'n slootje


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Jari B

In mijn vijver zitten er mischien wel honderden, in mijn watervlooien kweek zitten er meer van die pissebedden in dan watervlooien :D

Kenny

Citaat van: Rob Keulers op oktober 26, 2009, 09:55:56 PM
Kruipen ze in die spons of hoe moet ik dat zien?

Jep  ;D dus makkelijk te oogsten daardoor
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

hoe groot moeten de poriën van die spons zijn? Is dat alleen voor de kleintjes? Want ze kunnen vrij groot worden


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

Ikzelf gebruik zo'n grote zachte spons met veel gaten van allerlei afmetingen, dat geeft goed mee en kruipen ze helemaal in zowel groot als klein. Maakt denk ik niet zoveel uit dus.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

oke ga het zeker proberen. Eerst nog een startgroep halen. Probeer eerst hier in de sloten, alvorens ik naar het bos ga (ik heb zo'n gruwelijke hekel aan teken, en andere bloedzuigende insecten >:( )


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

Misschien ga ik eens zo'n spons aan een touwtje in mijn regenton hangen, daar zitten er écht veel in. Goeie tip Kenny, thanks!

Kenny

Iets "handiger" in gebruik ipv een spons is een oud netje dat je in het bakje plaatst  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Heb vanmiddag een bult waterplanten uit de sloot voor mijn woning getrokken. Daar zat me toch een partij in. Volgens mij hoef ik niet eens te kweken :D


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

alphamale

Waar kan ik deze waterpissenbedden het beste vinden, want ik ben ze nog niet tijdens mijn strooptochten tegengekomen de laatste tijd? Ook niet in stilstaand water. Ik neem aan dat ze als voer dienen.

Roy van Grunsven

Waterpissebedden zitten niet vrij in het water maar altijd op substraat, bijvoorbeeld in waterplanten of tussen dood blad op de bodem. Als je een plek hebt waar wat dood plantenmateriaal opgehoopt ligt vind je vaak heel veel.

Kenny

Ook in vijverfilters kan je ze in gigantische hoeveelheden vinden. Vooral tussen de filtermatten, even boven een emmer hangen en ze vallen er vanzelf in als ze het wat droog krijgen.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.