inrichting voor mijn C. e. popei

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost.v.wijk

graag gedaan, ik hoop dat m.n. beginnende liefhebbers hier ook wat aan hebben.

Tot nu toe ben ik ook erg tevreden over de bak


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

Vandaag de bak voor de rest beplant. Wat mij betreft is ie klaar! Ik laat het nog draaien zonder salamanders, die zijn nl. nog druk bezig met eieren leggen in hun tijdelijk onderkomen. Ik laat ze nog lekker zitten ;)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Joost, het is een simpele maar zeer mooie setup! Zodra jou artikel uitkomt, zal ik ook eens bezien of ik deze setup ga gebruiken met bodemfilter.
Knap werk!

joost.v.wijk

het is zeker een simpele set-up, maar die werkt (voor aquatiele soorten) prima. Waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan. Er komen binnenkort nog wel wat andere beestjes bij in (garnalen, waterpissebedden, e.d.).


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Waar haal jij waterpissebedden? En blijven deze leven in een aquarium?

joost.v.wijk

waterpissebedden haal ik uit de sloot. Hier in de buurt is een (aangeplant) bos, waar een sloot ligt, vol met plantaardig bladafval waar ik zeer veel watervlooien en waterpissebedden kan vinden. Er leven geen vissen. 's Zomers ligt de sloot altijd droog, maar met de regenval van de laatste weken, zal het weer volop bloeien/broeien. Alleen zijn de muggen in de zomer een probleem. Je wordt daar letterlijk weggejaagd. Vanmiddag ga ik daar weer eens even kijken...


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Kenny

Citaat van: Steven D. C. op oktober 25, 2009, 09:09:49 AM
Waar haal jij waterpissebedden? En blijven deze leven in een aquarium?

Zijn ook zeer makkelijk te kweken  ;) Ik zal binnekort de tijd eens nemen om er een topicje over te schrijven.

Netjes die bakken Joost, heel mooi!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk



C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

Citaat van: Kenny op oktober 25, 2009, 10:02:43 AM
Citaat van: Steven D. C. op oktober 25, 2009, 09:09:49 AM
Waar haal jij waterpissebedden? En blijven deze leven in een aquarium?

Zijn ook zeer makkelijk te kweken  ;) Ik zal binnekort de tijd eens nemen om er een topicje over te schrijven.

Netjes die bakken Joost, heel mooi!

Ik heb van jou eens wat waterpissebedden gehad Kenny, en nu zitten mijn vijvertjes, regenton en een terrarium vol met die beestjes, nog bedankt daarvoor ;D.

joost.v.wijk

ik hoop zeer spoedig wat te zien over de waterpissebeddenkweek (leuk woord voor galgje :D ). Veel heb ik er helaas niet kunnen vangen, gisteren. M'n slootje was ondanks de regenval van de laatste dagen, krap een modderpoeltje


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

Ondertussen heel veel waterpissebedden gevangen in de sloten voor mijn huis... Mijn bakken krioelen er nu van ;)
De salamanders zijn nog steeds eieren aan het leggen, ze zitten dus nog niet in hun nieuwe woning.
Tot nu toe heb ik van de ongeveer 90 eieren, waarvan er plusminus 6 รก 7 onbevrucht/beschimmeld waren, 20 larven die uitgekomen zijn.
Bij de ouderdieren haal ik er nog steeds gemiddeld 5 eieren per dag uit. Waarschijnlijk van beide vrouwtjes. Ze zijn allebei nog aardig dik.
En van mijn koppel die ik al had, heb ik de eerste paringen ook gezien, wel vreemd, aangezien ze dit al jaren in febr/maart deden.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Roel

Je kunt het woord ook gebruiken voor scrabble  :D Zit zeker een aantal dubbele woordwaarden bij.
Overigens de bak ziet er toppie uit.
Ben je overigens niet bang dat het hout door de luchtvochtigheid gaat schimmelen?
Zelf heb ik daar in het verleden wel last van gehad maar dat was gewoon kienhout en niet van dat hard tropisch hout.

joost.v.wijk

kienhout kan idd gaan schimmelen, maar dit hoeft niet altijd. Mopani wortelhout schimmelt eigenlijk nooit


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

#58
Vandaag nog een paar garnalen gehaald voor in de bak (Caridina japonica). Een leuke garnaal, die ik in meerdere bakken heb. En ze kunnen tegen koele temperaturen. Bij de ensicauda ensicauda had ik vorige week cherry garnaaltjes uitgezet, maar deze heb ik daarna niet meer weer gezien. Nu zit er in die bak verschrikkelijk veel verstopplekjes voor ze... anders was het duur voer voor de salamanders.

...en ondertussen zag ik dat mijn ensicauda ensicauda ook een eerste ei tussen de waterpest probeerde te wurmen. Helaas was het te donker, de foto's lukten dus niet >:( (wordt vervolgd)  ;)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

pvspvs604

mooie bak........ ben jaloers! ;D

even een vraagje: je liet op de 1ste pagina van je topic je terra- aquariumpje zien die je 8 jaar liet draaien.
en toen sprak je over een bodemfilter(?) wat bedoel je hiermee??

groeten
(sorry als het een domme vraag is maar weet het gewoon niet)