AG urodela Gersfeld 2009

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.


Kenny

ich bin dabei! ;D gezellig met Robje op de kamer  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

joost.v.wijk

Ik ben op zoek naar iemand uit noord- of midden Nederland (tot ong. Nijmegen) die ook naar Gersfeld gaat. Zelf kan ik helaas niet, aangezien mijn vrouw op dat moment waarschijnlijk net bevallen is of op het punt staat te bevallen. Dit wil ik natuurlijk ook niet missen.
Nu ben ik bezig om Cynops pyrrhogaster 'kanto' 09 over te nemen van Paul Bachhausen, die uiteraard ook naar Gersfeld gaat. Wie kan eventueel deze dieren voor mij meenemen????? 


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers


joost.v.wijk

Thanks, ga meteen contact met hem zoeken


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Hugo

Ik ben er ook bij in Gersfeld! ;D



p.s:
Joost,... ik fix dat wel even voor je!
Ga jij maar de papa uithangen!
Succes met de hele spannende situatie en de bevalling! ;)

Kenny

Hier even een paar sfeerbeeldjes van de trip...

the place to be:

uitreikingsbeeldjes van de afgelopen jaren

eten in de plaatselijke pizzeria

robke

het belgo-nederlands gezelschap:


...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

beestjes die er zoal te zien waren:












Ik was zodanig onder de indruk van het sfeertje en heel het gebeuren dat ik eigelijk bitter weinig foto's heb genomen.

Volgend jaar ben ik er weer bij  ;D dat staat vast
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Volgend jaar ga ik ook zeker mee! Baal er enorm van dat ik er niet bij was...

DannyS

Als ik volgend jaar een rijbewijs heb dan kom ik hopelijk ook...

Hoe zat het met de prijzen daar van de kaiseri bijvoorbeeld?

En uiteraard: hebben jullie nog wat meegenomen?

Kenny

Kaiseri prijzen 35 tot 50 en die waren er in overvloed aanwezig!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Citaat van: Kenny op oktober 12, 2009, 10:54:37 AM
Kaiseri prijzen 35 tot 50 en die waren er in overvloed aanwezig!
Allemaal nk neem ik aan?
Toch wel pittige prijzen nog..

Kenny

Ja allemaal nakweek.
pittige prijzen...ja en nee, als je ziet dat je voor die prijzen beestjes van +7cm krijgt valt dat best wel mee. Blijft natuurlijk altijd wel veel geld maar dan blijf je er vanzelf wel zuinig op en weet je zeker dat niemand ze zomaar voor "leuk voor erbij" koopt.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Citaat van: Kenny op oktober 12, 2009, 11:26:04 AM
Ja allemaal nakweek.
pittige prijzen...ja en nee, als je ziet dat je voor die prijzen beestjes van +7cm krijgt valt dat best wel mee. Blijft natuurlijk altijd wel veel geld maar dan blijf je er vanzelf wel zuinig op en weet je zeker dat niemand ze zomaar voor "leuk voor erbij" koopt.
Men moet altijd zuinig zijn met hun dieren. Of ze nou gratis zijn of niet. En er zullen vast mensen zijn die ondanks de prijs er onverantwoord mee omgaan. No offence, maar persoonlijk vind ik het een 'kaiseri's zijn speciaal'- argument.

Maargoed we gaan offtopic :p

robkeulers

Ik heb ongelofelijk veel soorten salamanders gezien, machtig! Maar wat ik eigenljik nog veel leuker vond was dat ik mensen tegenkwam waar ik al jaren mee email, of namen die ik in de literatuur regelmatig langs zie komen, en opeens sta je een bak bier met ze te drinken, geweldig! Nationaliteiten die ik daar gezien/gehoord heb zijn Duitsers, Belgen, Nederlanders, Fransozen, Italianen, Spanjaarden, Tjechen en een Rus, een heel gemengd gezelschap.

De lezingen zelf vond ik over het algemeen erg interessant. ongeveer 1/3 werd in het engels gegeven, de rest in het Duits. Dat was voor me wel te volgen, maar zodra er snelle woordgrappen gemaakt werden, of interactie met het publiek, dan moest ik helaas afhaken. Kreeg het verhaal echter wel goed mee, beter dan verwacht.

Maar goed, om mijn lofzang te beƫindigen heb ik veel plezier beleefd met mijn Nederlands/Belgische vrienden, en dan met name Hugo, Kenny en Jef met zijn vriendin (zonder de anderen daarbij te willen overslaan overigens). Het zijn 2 toch wel intensieve dagen die je met elkaar optrekt, waarbij je mekaar ook op een andere manier leert kennen (sorry voor het snurken!). Het sociale stuk, simpelweg kletsen met een potje bier (of 2 ;)) en een beetje keuvelen over je dieren en alles er omheen is gewoon erg leuk geweest.