AG urodela Gersfeld 2009

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robkeulers

#15
BTW.... Heel fijn, die zulu-inzoomfoto van me.....

joost.v.wijk

Mooi dat jullie het leuk hebben gevonden. Volgend jaar ga ik iig ook mee


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Monique

Oh wat leuk! Ik wil ook volgend jaar. En wat is dat met die beeldjes krijg je die? ;D
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Kenny

Citaat van: Monique op oktober 12, 2009, 05:28:42 PM
Oh wat leuk! Ik wil ook volgend jaar. En wat is dat met die beeldjes krijg je die? ;D

Die worden uitgereikt aan de mensen die lezingen geven :-) voor elk jaar een nieuw beeldje.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Monique

Aha, leuk hoor. Ik zag dat Markus Auer er ook was. Van hem mocht ik de foto van het paramesotriton habitat "lenen".
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Harry

En hebben jullie ook nog dieren aangeschaft?
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Hugo

Het was super!
Leuke mensen leren kennen, overladen met enorm interessante informatie en menig maal geproost met salamandermaatjes! We zaten in de heuvels rond Gersfeld in een kleine gasthof, schitterend dat heuvellandschap , beekjes, groene weiden, bij het ontbijt warme broodjes bij een uitzicht op een kudde koeien die over de weg in een rij de heuvel omhoog slingert.

Ik ben met mooie dieren thuis gekomen!
Ik ben Lissotriton montandoni rijker geworden en een paar mooie jonge salamandra algira.

Zodra ik weet wat de datum voor volgend jaar is zet ik hem meteen op de agenda! :D

Lissotriton montandoni









Salamandra algira













DannyS

Wat een schatjes! Ik moet alvast wat verzinnen om me niet blut te kopen als ik daar eens naartoe zou gaan. Ik heb het idee dat ik gek zou worden van alle beestjes om me heen :D
Had een van jullie daar last van?

Kenny

Ja, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik maar 1soort kocht welke al langer op m'n lijstje stond, heb dan ook net genoeg geld in m'n portefeuille gestoken om mezelf niet te bedriegen ;)

Ik had het wel erg moeilijk toen ik onze franse vrienden hun Speleomantes nakweek zag...want die beestjes steken me al heel lang de ogen uit  ;D ...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Jef Janssens

volgend jaar van 15 tot 17 oktober. ;D
mensen die denken dat dit een grote salamandermarkt is,moet ik teleurstellen.
veel dieren zijn vooraf besproken en een enkeling doet zaterdags al " de kofferbak open".
gr. jef

Hugo

Nou, Jef!
Dan pak ik zo de agenda er maar eens bij! ;D

Roel

Als alles meezit ikke volgend jaar ook

Sergé Bogaerts

Ja, ik vond het erg leuk dat er een flink aantal verenigingsleden aanwezig waren. Je hebt in Duitsland veel meer de tijd om met elkaar te kletsen dan in Tilburg en daar gaat het toch vooral om; informatie uitwisselen, foto's kijken en natuurlijk ook dieren bekijken. Verleidingen zijn groot, zelfs voor mij, maar je moet voor jezelf nadenken wat je wilt voordat je gaat.
Maar zoals al gezegd, meestal is dat vooraf al besproken en is de bijeenkomst vooral bedoeld als moment van overdracht. Daarnaast altijd leuke lezingen, met soms spannende nieuwtjes, of gewoon fraaie foto's.

De beurs op zondag is kort maar krachtig, binnen twee uur is of alles verkocht of gaat het weer terug mee naar huis. En er is altijd wel bijzondere nakweek. Gelukkig is het aandeel wildvang elk jaar minder.

Een pension daar kost 20-30 euro per nacht (inclusief ontbijt), en het eten is spotgoedkoop en de reiskosten vallen ook wel mee als je samen kunt rijden.