Epoxy en led verlichting..

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alibombali

Heeft iemand ervaring met led-verlichting in zijn aqua/terrarium?

en...welk soort of merk epoxy gebruik je op een zelfgemaakte aquarium-achterwand?

DannyS

In mijn T. kweichowensis bak heb ik een balk LED verlichting hangen. Overdag zie je het nauwelijks, maar als het wat donkerder is dan geeft het prima licht. Het is niet heel fel, maar meer subtiel. Wat het exacte effect is hangt uiteraard af van de kwaliteit van de lampjes. Stroomgebruik is om te lachen, 1.5W.

De epoxy die ik heb gebruikt komt bij mr. boat vandaan. Na wat klooien met de dosering werkt het prima.

Rowan Willemsen

Doseren is het moeilijkst inderdaad.
Ik heb epoxy gebruikt van het merk... Zal morgen ff kijken en dit bericht aanpassen.
Waarom; omdat dit namelijk GEEN goede epoxy pas!
Schijnt qua merk niet alleen de naam die het verschil is maar ook qua inhoud en ingrediënten.
Daar ben ik later achter gekomen.

Gevolg was ( trouwens al tijden terug ) dat ik na 4 weken uitharden en 2 weken proefdraaien nog steeds toch giftige stoffen had zitten in het water waardoor de vissen ziek werden en sommige dood gingen.

Kom er morgen nog op terug

alibombali

Ik wil ook graag prijzen horen...ik moet namelijk 60 delen achterwand insmeren.... :o

Chris Schouten

#4
mrboat epoxy

Niet het goedkoopste lijkt mij. Maar het was vrij snel droog en was goed te doseren.

Ik ben wel momenteel men achterwand/rots aan het ontmantelen. Het werkte toch niet zoals gewenst was. Maar dat heeft niet aan de epoxy gelegen.
Triturus marmoratus - 0.0.5

Robkeulers

Ikea verkoopt ook LED-verlichting voor boven water, dat is misschien nog eens een experimentje waard?

Wat ga je doen met zoveel panelen?

Kenny

Citaat van: Rob Keulers op augustus 26, 2009, 02:42:59 PM
Wat ga je doen met zoveel panelen?

En vooral, wanneer laat je wat foto's zien  ;D klinkt als een groot projectje?
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alibombali

Mr P heeft wat foto's gemaakt....ik ben een nieuwe stelling aan het bouwen, geheel van glas...mijn oude stelling gaat weg..

DannyS

Neem je die stelling mee naar de landdag? :P ;)

Rowan Willemsen

Ik was 42 euro kwijt voor een liter.

Merk is trouwens West System, gekocht bij een winkel voor boten in Ijmuiden.
Had 1 m² en heb nog 3/4 over.

Gerrit Krips

Alex, doe je dit allemaal als voorbereiding op een nieuw televisie-optreden?  :D

alibombali

Mijn oude stelling is al vergeven.....

42 euro is wel heeel duur....

Leuk Gerrit..heeeel leuk....

do

Hoi Alex
Ik weet niet precies wat je gaat doen maar heb je gedacht aan elastopur?
In heb dit in mijn pijlgifkikkerbak toegepast en is daar erg goed bevallen.

Groet Do

joost.v.wijk

In mijn bak (150 cm) zit een kant en klare rotsachterwand van E 450,- En dit is er nog maar 1!!! De bak moest op maat gemaakt worden, omdat de wand niet in standaard bakken past. De bak kostte me E 695,- Hoezo doe maar duur...
Ik weet wel voor de andere bakken: kant en klare aquariumachterwand. Scheelt een hoop gedonder!
Dan kost t maar wat meer


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Rowan Willemsen

#14
Ik heb er vanmiddag nog 1 afgerond in een 6 hoekig aquarium dat ik heb omgebouwd naar terrarium voor hagedissen.
Maar goed ik was in totaal kwijt:

tegellijm: 7 euro
acrylverf mini potje ( voor de kleur ) 4 euro
piepschuim: 9 euro ( meteen 10 stuks moest ik kopen.)
En de epoxyhars had ik ergens anders voor gekocht, maar als ik het zou moeten omreken heb ik voor 10 euro gebruikt.

Maar nogmaals de epoxy hars die ik had gekocht van 42 euro die was NIET geschikt voor een aquarium, in mijn andere terrarium waar het niet in contact komt met water heb ik er geen problemen mee, maarja het is een dure pot, het kan stukken goedkoper.